25.11.2018

ד"ר קנוק – מתוך פסטיבל סרטי הקומדיה הצרפתיים או לה לה!


"עם המדיצינה המודרנית, יש לנו עוד הרבה שנים לסבול". כך נהגה לומר אמא של חבר טוב שלי (וכל כך צדקה). סרט זה הוא אלגוריה על יצרני התרופות והמערכות הרפואיות שהופכים מיליוני אנשים ל"חולים כרוניים" שצורכים כמויות של תרופות... ולא בהכרח מרגישים יותר טוב.

ד"ר קנוק (השחקן עומר סי המוכר לנו מהסרט "מתים על החיים") משחק מהמר כפייתי שמפסיד במשחקי קוביה את כל כספו... ועוד קצת. מפחד הנושים שמנסים לגבות את המגיע להם, הוא מחפש דרך מוצא. 


על אוניית נוסעים מפוארת שעוגנת בנמל, הוא רואה שלט שמחפשים רופא לאונייה שעומדת לצאת למסע של חודשים רבים בים. עם הקסם האישי שלו, הוא משכנע את הקפטיין לגייס אותו כרופא הספינה. רפואה הוא לא יודע, אבל להסתדר הוא יודע מצויין. הספינה צופרת והוא מנפנף מעל לסיפון לנושים שנשארים מאוכזבים בנמל ומחייך לעצמו בהנאה.

בהמשך הסיפור, קנוק מגיע לסנט מוריץ שבאלפים הצרפתיים, כדי להחליף את הרופא המקומי שפורש לגמלאות. הנ"ל לא עשה עסקים טובים במקום, כי כל התושבים בריאים. החיים השלווים, האוויר הנקי והנוף המדהים לא מאפשרים להם להיות חולים. אבל ד"ר קנוק לא נכנע למציאות המדאיגה. להיפך, הוא מזהה את הפוטנציאל העסקי המדהים הגלום באוכלוסיה הבריאה. "אדם בריא, הוא חולה שעדיין לא גילה את מחלתו". בעזרת ידידו הראשון, דוור העיירה, הוא מציע לתושבים בדיקה בחינם. עם מבט רציני על הפנים וכריזמה יוצאת מן הכלל, הוא מוצא בכל אחד מחלה כלשהי שדורשת טיפול, מעקב רפואי או לקיחת תרופות. תושבי סנט מוריץ והסביבה, מגלים את הסיפוק הרב שגלום בסיטואציה של חולים המקבלים תשומת לב וטיפול ראוי. בזה ד"ר קנוק אלוף. אגב, אני ממש לא סגור על זה שהוא למד רפואה בתקופה שבין הקריירה שלו על הספינה לבין התייצבותו בסנט מוריץ. סוגיה זו קצת מעורפלת בסרט.



בכל אופן, קנוק מביא את הסצנה הרפואית בסביבה לשיאים חדשים ולהצלחה כלכלית עצומה. מאות תושבים המטופלים באופן עקבי ומשלמים על תרופות וטיפולים. פרוספריטי. רוקח שכמעט פשט את הרגל לצד הרופא הקודם, ולפתע בית המרקחת שלו משגשג. בית חולים מפואר מוקם במקום המלון הכושל. והתושבים, מטופלים בנאמנות ומאושרים. הולכים באמונה שלמה אחרי הרופא הגורו, שומרים על בריאותם ועל כבודו, מול הכומר שמאבד את כוחו מול הרופא שהופך לנגד עיניו למנהיג העדר.





זה סרט מצחיק אבל גם מלו-דרמטי. לא צוחקים בהיסטריה כמו ב"מתים על החיים", אבל הסיפור קסום ונוגע ללב. משחק ברגשות הצופים שמזדהים לחלוטין עם דמות הרופא השרלטן ומייחלים להצלחתו. השחקנים מצויינים, הצילומים מרהיבי עיניים וגלריית הטיפוסים של העיירה הקטנה, ממש כמו בסרט צרפתי. בהחלט כדאי לראות.

שלכם, יורם בר-סלע


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן