11.11.2018

ספרטקוס | תיאטרון מחול יורי גריגורוביץ' קרסנודאר

תיאטרון הבלט יורי גריגורוביץ' מקרסנודאר יעלה בארץ את יצירתו האפית של היוצר הנודע - ספרטקוס. אחת מיצירות הבלט הגרנדיוזיות ביותר בביצוע גדול מהחיים של להקת הבלט הקלאסי מהבולטות בעולם. עשרות רקדנים וירטואוזים, תפאורות ענק ומאות תלבושות. 

גריגורוביץ' העלה את ספרטקוס לראשונה בשנת 1967, בתיאטרון הבולשוי במוסקבה, למוסיקה שכתב המלחין אראם חאצ'טוריאן. לא היתה זו גרסה ראשונה לבלט, אך יצירתו של גריגורוביץ', אותה יצר ארבע עשרה שנה לאחר הגרסה הראשונה, היא שהפכה את הבלט ואת המוסיקה לאבן דרך בתרבות הרוסית, ולתפקיד נחשק על יד טובי רקדני הבלט בעולם כולו. ספרטקוס מספר את סיפורו של העבד הרומי שהנהיג את המרד באדונים הרומאים והצית את המלחמה שנקראה על ידי ההיסטוריון והפילוסוף היוני הרומאי פלוטרכוס, מלחמת הגלדיאטורים או מלחמתו של ספרטקוס והיתה ההתקוממות היחידה שהיוותה סכנה לשלטונם של הרומאים באיטליה. 


גריגורוביץ' יצר בלט מלא חיות ועוצמה גברית, ספורטיביות וארוטיות המשולב בסיפור אהבה מרגש בין דמותו של ספרטקוס ודמותה של רעייתו פיריג'יה. אחד משיאי הבלט הוא הדואט בין השניים לצליליי האדג'יו של ספרטקוס ופיריג'יה, שזכה לפופולריות עצומה כשנבחרה לנעימת הנושא של סדרת הטלוויזיה קו אונידין.


יורי גריגורוביץ' המציין את שנתו ה-91, היה במהלך כל מחצית המאה הקודמת שם נרדף לתיאטרון הבולשוי במוסקבה. רקדן כוריאוגרף ומנהל. יצירותיו הפכו לאבן דרך בהיסטוריה של הבלט הרוסי והעולמי. הוא הגיע לנהל את הבולשוי בשנת 1964. לפני כן, היה אחד הרקדנים הבולטים בבלט מרינסקי בסנט פטרבורג. הפריצה הגדולה של גריגורוביץ' הייתה בשנת 1957. אז יצר את הבלט "פרח האבן" למוסיקה של חאצ'טוריאן וזכה להכרה בכל רחבי ברית המועצות. אחר כך יצר את הבלט אגדת האהבה. יצירתו הראשונה בבולשוי היתה "מפצח האגוזים". הוא נטל את הבלט שנחשב לאגדת ילדים והפך אותו למשל פילוסופי.

לאחר ספרטקוס יצר את איוואן האיום ואת עידן הזהב, ןגירסאות משלו לבלטים הקלאסיים. 30 שנה לאחר שנכנס בשערי הבולשוי, בשנת 1995 נאלץ גריגורוביץ' לעזוב את הלהקה, איתה היה כל כך מזוהה. אבל הוא המשיך ליצור והקים את להקת הבלט בקרסנודאר כבר בשנת 1992 והפך למנהלה. הלהקה שינתה את שמה והיא נקראית על שמו - תיאטרון המחול יורי גריגורוביץ קרסנודאר. בלהקה כ- 100 רקדנים והיא מרבה להופיע על הבמות הבולטות ברוסיה ומוזמנת להופיע בכל רחבי העולם.

למרות גילו המתקדם מרבה גריגורוביץ' לעבוד ולהעלות את יצירותיו בלהקות שונות ברחבי העולם. בשנה שעברה קיים תיאטרון הבולשוי מחווה מיוחדת לאמן הדגול שהיה לשם נרדף למוסד המוסקבאי החשוב.



מועדי ההופעות - כל המופעים בבית האופרה בתל-אביב
  • יום חמישי 13/12 בשעה 20:00 
  • יום שישי 14/12 בשעה 13:00 
  • שבת 15/12 בשעה 14:00 
  • שבת 15/12 בשעה 21:00 

להזמנת כרטיסים הכנסו לאתר האופרה הישראלית או בטלפון
036927777 או דרך קופת בראבו *3211

שלכם, יורם בר-סלע



לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן