10.11.2018

או לה לה! 2018 | הפסטיבל הרביעי לקומדיות צרפתיות

בעקבות ההצלחה בפסטיבלים הקודמים, פסטיבל או לה לה! חוזר במהדורה הרביעית. מיטב הקומדיות הצרפתיות העכשוויות לצד קלאסיקות בלתי נשכחות. הפסטיבל יתקיים בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, שדרות, בבית התרבות בסביון ובגלובוס מקס אשדוד.
  
במהלך הפסטיבל יוצגו 21 סרטים חדשים וקלאסיים. התסריטאי גרגואר וינרון, יגיע כדי להציג את סרטו האחרון שיהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל "שובו של הגיבור". זוהי קומדיה תקופתית המתרחשת בימי מלחמות נפוליאון. קומדיה שנונה הכתובה ברוחם של יוצרי הקומדיות הצרפתיים הגדולים פיידו ולאביש, ונראית כמו אופרטה משעשעת. שני גיבורים המתעבים אחד את השני כלפי חוץ מסתירים משיכה גדולה אחד כלפי השני. הסרט בכיכובם של ז'אן דוז'רדן ומלאני לורן, שניים מהכוכבים הזוהרים ביותר בקולנוע הצרפתי הממלאים את המסך בהומור, בשנינות ובצרפתיות מענגת. וינרון מהכותבים הקומיים הנחשבים בצרפת שכתב את התסריט עם במאי הסרט לורן טיראר, יעביר גם סדנת כתיבה קומית ליוצרים ישראלים. לכבוד ביקורו נקרין עוד אחד מהסרטים הקודמים הזכורים לטובה של וינרון וטיראר "מולייר" בכיכובם של רומן דוריס ופבריס לוקיני.



סרט הנעילה הוא הקומדיה האחרונה של היוצר הצרפתי המצליח ביותר דני בון "משפחה בהפתעה". דני בון חוזר למקורות ויוצר קומדיה מטורפת אבל אישית מאד על מעצב מצליח המגיע לפריז מהשטי, איזור בצפון צרפת, בו מדוברת שפה מיוחדת עם ביטויים ייחודיים. תאונת דרכים גורמת לו לחזור להיות הבחור הפשוט מהשטי, שלא זוכר דבר מחייו המזויפים בפריז.
בפסטיבל יוקרן גם סרטו של דני בון "ברוכים הבאים לצפון", הקומדיה הצרפתית המצליחה ביותר בכל הזמנים. ושעוסקת גם ביא בדמויות מן אזור השטי.



בימים אלו יצאה לאקרנים בצרפת הקומדיה החדשה של השחקן במאי מישל בלאן "תראו איך הם רוקדים". זהו סרט ההמשך לסרטו המצליח של בלאן "נשיקות צרפתיות" משנת 2002 , ורבים מחברי הקסט המקורי חוזרים לדמויות שלהם, בהם שרלוט רמפלינג, קארין ויאר, קרול בוקה, בלאן עצמו ועוד דמויות חדשות, בעלילה מצחיקה המתרחשת 17 שנים אחרי הסרט הקודם. שני הסרטים יוקרנו בפסטיבל.

בעקבות ההצלחה של "הבלונדיני עם הנעל השחורה" בשנה שעברה, חוזר הפסטיבל גם לקלאסיקה: סרטו של פרנסיס ובר "חברים בלי מזל" בו מככב פיאר רישאר לצידו של ז'ראר דפרדייה. כמו בכל הפסטיבלים הקודמים נמשיך במסורת ונקרין קומדיה בכיכובו של הקומיקאי הדגול לואי דה פינס. הפעם יהיה זה "השוטר מסן טרופז" הראשון בסדרת סרטי השוטר. במסגרת הקלאסיקות תוקרן עוד קומדיה מטורפת של ז'ראר אורי "המוח" עם בורביל, ז'אן פול בלמונדו והשחקן הבריטי המופלא דייויד ניבן.


ליבו של הפסטיבל הינו עדיין הקומדיות העכשוויות ממיטב היבול השנתי בצרפת.
עומר סי האהוב חוזר עם עיבוד לדמותו של "ד"ר קנוק". "תתחתן איתי, חבר שלי" של טארק בודלי, מפגיש שניים מכוכבי הקומדיה העכשוויים בצרפת טאריק בודלי ופיליפ לאשו. את "מאוהב באשתי" ביים דניאל אוטיי על פי מחזה של פלוריאן זלר, בו הופיע אוטיי על הבמה, וכעת הוא מככב בסרט לצדו ז'ראר דפרדייה. "בקאסין" עוד קומדיה תקופתית המבוססת על הקומיקס המפורסם על דמותה של המטפלת בבית המרקיז, "כמו הבנים" קומדיה פמיניסטית המבוססת על סיפור אמיתי, הדרמה הקומית "האישה היפה ביותר" עם מתייה קסוביץ ופלורנס פורסטי, הזדמנות נוספת לראות את הקומדיה המצליחה "כל הדרך אלייך", "משחק הגמר" מביא למסך קומדיה המטפלת ברגישות ובהומור במחלת האלצהיימר, ו"ראול טבורן" בכיכובם של בנואה פולבורד ואדואר בר, על פי ספרו של המאייר הנודע סמפה (יוצר דמותו של ניקולא הקטן) על המומחה לאופניים בכפר הקטן שיש לו סוד גדול, הוא בעצמו לא יודע לרכוב. הסרט "ראול טבורן" יוצג בפסטיבל כמה חודשים לפני שייצא להקרנות המסחריות בצרפת. ועוד

פסטיבל הקומדיה הצרפתי מציע לקהל חובבי הקולנוע מפגש עם גדולי הקומדיה בכל הדורות
האלילים , לואי דה פינס, בורביל, פייר רישאר, ז'אן פול בלמונדו, בני דור שאחריהם בהם ז'ראר דפרדייה, פבריס לוקיני, דניאל אוטיי, קארין ויאר, מישל בלאן, בנואה פולבורד, פרנק דובוסק, והקומיקאים הבולטים בדור החדש דני בון, עומר סי, פלורנס פורסטי, ז'אן דוז'רדן, קד מראד, פיליפ לאשו, מקס בובליל, אלכסנדרה לאמי ועוד. לתוכנית נבחרו סרטים שיצחיקו אתכם, ויחד עם זאת יעוררו מחשבה וירגשו, במסורת הקולנוע הצרפתי המיטיב לערב בין הומור לדרמה. 



שלכם, יורם בר-סלע






אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן