5.6.2018

להקת המחול ACCRORAP | השורשים

היצירה "השורשים" -   The Roots – מבוססת על שורשי המחול של ההיפ הופ, ולוקחת את הצופה למסע מרתק של 11 גברים, רקדני היפ הופ יוצאי דופן. זוהי הרפתקה אנושית המציגה דרך אוסף של אביזרים יומיומיים הצצה לעומק הסיפורים האישיים של הרקדנים, ליכולותיהם הפיזיות, לזיכרונות התנועתיים של גופו של כל רקדן ומאתגרת את הצופה, כמו את הכוריאוגרף לבנות סיפור אישי כיד הדמיון של כל אחד. המופע הופק ע״י הביאנלה  של ליון ונחל הצלחה גדולה בתיאטרון שאיו בפאריס ב 2013. בעקבות ההצלחה הוזמנה העלאה חוזרת של המופע למשך 3 שבועות רצופים בסוף שנת 2015. בפברואר 2018 הוצג המופע בהצלחה רבה בסיור ברחבי ארה״ב, אשר כלל שבוע שלם בתיאטרון המחול ג'ויס בניו יורק.


על הכוריאוגרף:
קאדר אטו- Kader Attou,  כוריאוגרף צרפתי אלג'יראי,  החל דרכו יחד עם עמיתו הכוריאוגרף מוראד מרזוקי (יוצר פיקסל). יחד הם הקימו את להקת "אקרוראפ" בעיר ליון. המטרה לשמה הוקמה הלהקה היתה להעלות על במת התיאטרון הממסדי רקדני רחוב ואקרובטים ולהפוך את ריקוד הרחוב לאמנות היפ-הופ פורצת גבולת. במהלך 25 שנים, בעידוד הביאנלה של המחול בליון, התפתח קרדר אטו לכוריאוגרף המשלב בין שורשיו באלג'יר לבין התרבות הצרפתית – אירופאית, בין טכניקות מאפריקה, הודו, ברזיל וצרפת.
כך יצר  מופעים רבים שזכו להצלחה כבירה בצרפת ומחוצה לה ובהם: ״ למה לא״, ״ דאוואר״ (פרויקט צרפתי אלגיראי), ״גופות זרים״,  ״Stories.com״,  ״Piesni Symphony” ,  למוזיקת הסימפוניה השלישית מאת המלחין הפולני גורקי, ״ שרשים״,  ״ אופוס 14״  ועוד. מופעים אלו הקנו לו שם של אחד היוצרים האיכותיים והמצליחים ביותר בתחום המחול
 האורבני – עכשוי.


בשנת 2008 מונה למנהל אמנותי של המרכז למחול בלה רושל,  בצרפת, המפיק את יצירותיו ואוצר בנוסף יצירות של  כמה להקות וכוריאוגרפים עצמאיים.

כאות הוקרה על הישגיו האמנותיים הוענקו לו ב- 2013  ו 2015 אותות הכבוד והאבירות הגבוהים ביותר בצרפת.
על תהליך העבודה של היצירה "השורשים" אומר אטו: ״...ברצוני לבנות בתהליך זה גשרים, ליצור קישורים ודיאלוג דרך השוני ומעבר לו.  חיפוש זה הוביל אותי לנסות ולהבחין במה שמתרחש בגוף בניגוד לרגש, כיצד מטכניקה ספציפית, מחווה מכנית או רמז פשוט, נולדת תחושה בתנועה וירטואוזית". חיפוש זה הוא יסוד יצירת המחול ״שורשים״, הרפתקה אנושית, מסע שנחקק ע״י 11 רקדני היפ הופ יוצאי דופן. המופע למוסיקה מאת ברהמס, בטהובן, בוסה נובה ברזילאית, אלקטרו  ועוד.


על הלהקה:
הלהקה מופיעה באופן קבוע בפסטיבלים החשובים ביותר בצרפת כמו ליון ומונפלייה, ומסיירת ברחבי צרפת ובעולם.
בשנת 2010 בקרה הלהקה בישראל במסגרת "דאנס אירופה" במרכז סוזן דלל
המופע יוצג בישראל כחלק מעונת צרפת / ישראל 2018.

במסגרת הביקור בישראל יקיימו חברי הלהקה כיתות אמן עם בני נוער בהרצליה, ראשון לציון וחיפה.

מועדי המופעים:
היכל אמנויות הבמה הרצליה, ז'בוטינסקי 15, הרצליה
13.6.18 , יום רביעי, שעה 20:30
14.6.18 , יום חמישי, שעה 20:30
15.6.18 , יום שישי, שעה 13:00
16.6.18 , מוצ"ש, שעה 21:00

כרטיסים: 1-700-70-2929  www.hoh-hezliya.co.il

אודיטוריום חיפה
18.6.18 , יום שני, שעה 20:30
כרטיסים: 9300*,  www.ethos.co.il

שלכם, שיוי פרנס




לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן