12.7.2017

פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-34-המשתתפים בתחרויות

פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-34, יתקיים בסינמטק ירושלים, באולמות נוספים והקרנות בחוצות, בין 23-13 ביולי.
הפסטיבל יקיים את תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי, תחרות ון ליר לקולנוע ישראלי תיעודי והתחרות הבינלאומית ע"ש ווילף. הפסטיבל יעניק השנה פרסים בסך שלמעלה מחצי מיליון ש"ח.

ואלה הסרטים המשתתפים בתחרויות:



תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי

אוויר קדוש | Holy Air | Director: Shady Srour
סרט קומי. אדם, בחור משכיל ויצירתי מנצרת עיר הבשורה, מפנטז על עתידו כאיש עסקים משגשג. בינתיים, במציאות חייו בה עודנו מובטל, הוא פוגש את רוברטו, כומר איטלקי שמדריך צליינים בעיר. או-אז צץ בראשו רעיון לסטארט-אפ גאוני: מכירת אוויר קדוש פקוק בבקבוקים. כשהאפיפיור מגיע לביקור ומביא עמו שיירה של מיליוני צליינים, אדם יודע שזו ההזדמנות שלו להתעשר. אבל אז, כמובן, מתרחש דבר מה בלתי צפוי.

געגוע | Longing | Director: Savi Gabizon
אריאל בלוך הוא תעשיין אמיד בשנות החמישים לחייו, רווק נטול ילדים. כשחברתו מתקופת האוניברסיטה מבקשת לפגוש אותו' הוא לא שש לקראתה, אך מתייצב בכל זאת. בפגישתם, מי שהייתה אהובתו לפני עשרים שנה, מספרת לו שני דברים מפתיעים: הראשון, כאשר נפרדו הייתה בהריון, ונולד להם בן שעליו לא סיפרה לו מעולם. ילד מקסים ומיוחד שקצת דומה לו. הדבר השני שתספר לו עתיד לשנות את חייו. זוהי קומדיה עצובה ואבסורדית העוסקת בהורות,  בתחושות של פספוס והחמצה ובקבלת הזדמנות שנייה.

האופה מברלין | The CakeMaker | Director: Ofir Raul Graizer
תומאס, קונדיטור מוכשר מברלין, מנהל מערכת יחסים עם אורן, גבר ישראלי נשוי. כשאורן נהרג בתאונת דרכים, תומאס נוסע לישראל ומאתר את אשתו, ענת. הוא מוצא אלמנה טרייה המנסה להמשיך בחייה ולתפעל את בית הקפה הקטן שלה במרכז ירושלים. החמלה והסקרנות מובילים את תומאס להיכנס אל חייה של ענת תחת זהות בדויה, ובאמצעות מאפיו המפתים, אף לשנות את פני המקום. בלי לתכנן זאת, הוא מוצא עצמו מעורב בחייה של אלמנת אהובו הרבה יותר משציפה.


מוטלים בספק | Doubtful | Director: Eliran Elya
אסי, תסריטאי ומשורר, חש תקוע בחייו האישיים: ראשו עמוס ספקות, מחשבות טורדניות וחוסר מנוחה קיומי. בעקבות תאונת אופנוע בה היה מעורב לאחר שנהג בשכרות, הוא נידון לעבודות שירות. במסגרתן, עליו להתראות במקלט השכונתי עם נערים עבריינים הכלואים במעצר בית, המחויבים להתייצב למפגשים עמו כתנאי לשחרורם העתידי. אופיים העז של הנערים, האנרגיות המשתוללות שלהם וקסמם הרב מעוררים באסי סקרנות ומשיכה. יחד הם מצליחים לפרוץ את גבולות המסגרת השיקומית.

מות המשוררת | Death of a Poetess | Director: Dana Goldberg, Efrat Mishori
סרט הבנוי משני צירים מקבילים שדינם להיפגש. הראשון מציג חקירה צולבת במרכזה ניצבת יסמין, אחות סיעודית בת 35 המתגוררת ביפו. השני מדלג בין התחנות ביומה האחרון של לני שדה, חוקרת בעלת שם עולמי, בת 50. העולמות של שתי הנשים מצטלבים לרגע אחד בלבד, אך נכרכים זה בזה לבלי הפרד.


משפחה | Family | Directo: Veronica Kedar
בעולם מושלם, לילי הייתה גדלה במשפחה אחרת: בחיקם של אב שהיה רוצה בנוכחותה, אם שאינה מכורה לכדורים, אחות בעלת מצפון ואח שלא רוצה להיכנס איתה למיטה.
אבל המציאות לא הייתה נדיבה עם לילי, ובחיים אי אפשר לקבל הכל... ולילי מוצאת עצמה בסלון הבית, בוהה בארבע גופות. "משפחה" הוא פורטרט מושלם של כל משפחה, אם היא מצולמת בחושך.

פיגומים | Scaffolding | Director: Matan Yair
אשר בן ה 17 תמיד היה הילד הכי מופרע - בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים ועכשיו גם בתיכון. כל יום אחרי בית הספר אשר עובד עם אביו מילו, בעסק המשפחתי לפיגומים.
מילו נוהג בבנו ביד קשה, ומייעד אותו לרשת את העסק המשפחתי.
כשרמי, מורה חדש לספרות נכנס ללמד בכיתתו של אשר – הוא מרגיש שסוף סוף מישהו רואה אותו אחרת. הוא שואף להיות הראשון במשפחה עם תעודת בגרות, דבר המתנגש עם תכניותיו של אביו.
לראשונה, אשר מתחיל לדמיין לעצמו עתיד אחר ומתקשה להבין כיצד האהבה של אביו והברוטליות שלו כלפיו הולכים יחד.

תחרות ון ליר לקולנוע ישראלי תיעודי

A13901 | Director: Tal Haim Yoffe | בימוי, הפקה ותסריט: טל חיים יופה
זוג ניצולי שואה והאישה הפיליפינית המטפלת בהם חיים יחד בדירת שני חדרים צפופה. הסרט מציג יום אחד בחייהם: הקימה הלאה בבוקר, הרחצה, נעילת הנעליים – נדמה שהשגרה מתרחשת בממד אחר של זמן, איטי יותר ומכונס, מתרכז בפעולות הקטנות. במקביל, מתבהרים סיפורי חייהם: זאב נולד בשטעטל בפולין כנכדו של סנדלר עני, גדל בחיק תרבות יהודית שנכחדה, גורש לגרמניה וברח לרוסיה, בעוד משפחתו הושמדה; הלה נולדה בוורשה למשפחה בורגנית וזכתה לילדות מאושרת שנקטעה על ידי המלחמה. לוידה טורחת סביבם ודואגת לכל פרט. היא נולדה בכפר עני, התחתנה, וכשבנה היה בן חמש נאלצה לטוס לישראל כדי להרוויח כסף עבור משפחתה. שלושת סיפורי החיים מהדהדים ומשתרגים זה בזה, עד ליצירת תא משפחתי חדש.


אחרייך وَرائكِ   | In Her Footsteps | Director: Rana Abu Fraiha
הוריה של היוצרת עזבו באישון לילה את הבית שאביה בנה בתל-שבע הבדואית ועברו, ספק "נמלטו", לעומר הבורגנית, יישוב יהודי הממוקם במרחק חמישה קילומטרים משם. בסמיכות למעבר, האם רודאינה חלתה בסרטן השד, ובמשך עשר שנות מאבקה במחלה הביעה משאלה יחידה – להיקבר בעומר. הייתה זו הפעם הראשונה שהיישוב נאלץ להתמודד עם סוגיה  שכזו: היכן לקבור את תושביו שאינם יהודים. הסרט מתעד משפחה שלמה, הנקרעת בין הגשמת משאלת האם לבין דילמות חברתיות והלכה דתית. תוך כדי תהליך הפרידה מהאם, עמוד התווך של הבית, הסרט חודר לתוך האינטימיות המשפחתית, הסודות והדילמות, ומעלה שאלות נוקבות על זהות נשית ולאומית ועל שייכות לבית.

המוזיאון | The Museum | Director: Ran Tal
סרט תיעודי המתבונן, החוקר והמהרהר באחד ממוסדות התרבות החשובים בארצנו, הלא הוא מוזיאון ישראל. הסרט עוקב אחר המבקרים, מתבונן במתבוננים, מאזין ברוב קשב למספרים ויורד למחסנים, למעבדות ולחדרי הדיונים. גלריית הדמויות המאפשרת את קיומו של המקום נחשפת גם היא: מנהל המוזיאון האמריקאי, השומר שהוא גם חזן, האוצר הירושלמי, משגיח הכשרות החרדי, המדריך הפלסטיני והמבקרת שאיבדה את כושר הראייה. במשך כשנה וחצי אסף הבמאי רן טל חומרים משגרת יומו של המוזיאון, גוף המבקש לשקף ולעצב את הזיכרון ואת התרבות הישראליים.

ידיד נפש | Conventional Sins | Director: Anat Yuta Zuria, Shira Clara Winther
סרט תיעודי עוצמתי העוסק בדרך ההתמודדות הבעייתית של העולם החרדי עם תופעת ההטרדות המיניות. עשור לאחר שנודה מהקהילה החסידית שבה גדל, מאיר פותח שוב את היומן שכתב בגיל 15, ושבו מתוארת ההתעללות שעבר בידי חבורה של פדופילים חרדים.  יחד עם שחקנים צעירים שגדלו אף הם בחסידות, הוא מבקש לשחזר קטעים מתוך רשמיו – ולבטא את הסיפור שהקהילה ניסתה להשתיק.

ממערב לירדן | West of the Jordan River | Director: Amos Gitai
לראשונה מאז "יומן שדה", סרטו מ-1982, שב עמוס גיתאי אל הגדה המערבית. בסרטו החדש הוא עוקב אחר ישראלים ופלסטינים המסרבים להשלים עם המצב הקיים, והמנסים בכל מאודם לגבור על השלכות הכיבוש. הסרט בוחן את הקשרים האישיים הנרקמים בין פעילי זכויות אדם, עיתונאים, אלמנות, אמהות שכולות, קציני צבא ומתנחלים. מדי יום מתמודדים כל אלה עם היעדרה של מדיניות סדורה ופועלים מתוקף מודעותם האזרחית. גיתאי משלב בסרטו ראיון נדיר שקיים עם יצחק רבין, וכן שיחות עם שורה של אנשי תקשורת, פוליטיקאים ונציגי ארגונים הפועלים בשטחים, בהם יולי נובק, בן-דרור ימיני, אלוף בן, ציפי חוטובלי, גדעון לוי, אלכס ליבק ואחרים. התוצאה היא יצירת תעודה סוחפת המישירה מבט אל מציאות מורכבת במיוחד.

נולד בדיר יאסין | Born In Deir Yassin | Director: Neta Shoshani 
אין כניסה לדיר יאסין. הכפר הערבי, הראשון שנכבש על-ידי לוחמי המחתרות ב-1948, גודר כבר בשנת 1951, כשהוקם עליו בית החולים הממשלתי לחולי נפש כפר שאול. אסורה הגישה גם לתצלומי הארכיון המתעדים את קרב הכיבוש. הסרט מגולל את ההיסטוריה של הכפר דרך סיפורו של דרור, המגיע לדרוש את תיקה הרפואי של אמו, שהייתה מאושפזת שם משנות החמישים ועד מותה. הוא הופרד ממנה בלידתו, וכעת הוא מנסה להתחקות אחר רזי עברו. במקביל, היוצרות מבקשות  לגלות את סודות אבותיהן המייסדים. הסרט מציג לראשונה את לוחמי האצ"ל והלח"י שהגיעו לכפר, את יריביהם המרגלים מההגנה ואת נערי הגדנ"ע שקברו את הגופות. דרך זיכרונותיהם מצטייר הנרטיב הישראלי המלא של כיבוש דיר יאסין, על שלל גרסאותיו.


רחל אגמון | Rachel Agmon | Director: Yair Agmon
רחל אגמון  נכנסת לרכבו של חיים צפרירי, שעצר לה בטרמפיאדה. היא דתייה רווקה מירושלים. הוא חקלאי חילוני, נשוי ואב לשישה. ובכל זאת, למרות הפערים, הם מנהלים רומן ממושך ואף מביאים ילד לעולם.
שלושים שנה לאחר מכן יוצא אותו הילד - במאי הסרט, יאיר אגמון   -  לשני מסעות עם הוריו, כדי להבין את הסיפור המופרע שהעניק לו את חייו. אבא שלו לוקח אותו להפלגת שעשועים בעיצומו של מבצע צוק איתן, ואמא שלו לוקחת אותו לאוקראינה, לטיול "בעקבות הסופרים העבריים הגדולים".
דרך שני המסעות מצליח יאיר לחלץ מהוריו שני סיפורים סותרים, שאין ביניהם כל קשר. שני סיפורים שהם גם סיפור אחד, מצחיק, מטורף ומלא שקרים - על עליבותם ותפארתם של החיים הללו, ועל האהבה הגדולה שפועמת בהם כל הזמן.

הקרנות מיוחדות

גבר מהסרטים |Cut to Chase  | Director: Noit Geva
פאזל קולנועי המורכב ממאות פיצ'רים ישראליים משנות השישים ועד היום. שברי שוטים, חלקי סצנות וקטעים מסרטים שונים חוברו יחד זה לצד זה, תוך מחיקת פערי השנים והסגנון, ושולבו מחדש לכדי סיפור אחד: סיפורו של הגבר הישראלי כפי שהוא נראה על המסך בחיפושו אחר אהבה, בין מלחמה למלחמה, מיום הגיוס ועד החתונה. "גבר מהסרטים" הוא שיר אהבה לקולנוע, ליוצרי הסרטים הישראלים לדורותיהם ולגיבורי וגיבורות האקרנים. במסורת הנפלאה של סרטי הקומפילציה (לקט), הוא שוזר יחד רגעי קולנוע קלאסיים לצד עלומים, ומייצר הקשרים חדשים המדגישים היבטים רעננים של חומרי הגלם הנוסכים בהם משמעויות נוספות. מבט קליל ובה בעת רציני, משועשע אך נוגע ללב, על הגבר הישראלי.

הנשר הגדול | The Great Eagle | Director: Uri Rosenwaks
קברו של הרמב"ם בטבריה משקף היטב את הפער בין האיש שהיה לבין אופי הנצחתו. "הנשר הגדול", המטאור שהפציע בשמי היהדות במאה השתים-עשרה, היה ודאי נדהם אל מול אחוזת הקבר שנבנתה לו, ואל מול המאמינים הרבים הבאים להשתטח כדי לדקלם בקשות. אך כמו לכל מיתוס, גם כשמדובר ברמב"ם, לכל אחד ישנה הגרסה שלו–  מימין ומשמאל, בקרב אינטלקטואלים ורבנים, אצל חרדים, דתיים-לאומיים וחילונים. סרטו התיעודי של אורי רוזנווקס עוסק בפניו המרובים של הזיכרון, וממשיך את מסורת הפליאה מן האיש שנותר דמות בלתי מפוענחת: ממה הושפע? באיזו שפה דיבר וחשב? מה היו המאורעות שעיצבו את חייו? ויותר מכל, מה נותר מתפיסותיו בישראל ובעולם היהודי של ימינו?

יומן שדה | Field Diary | Director: Amos Gitai
סרטו של עמוס גיתאי מ-1983, החלק השלישי בטרילוגיה שכללה את "בית" (1980) ו"ואדי" (1981), מתעד את פעילות צה"ל בשטחים לפני ובזמן מלחמת לבנון, וכולל ראיונות עם חיילים, עם מתנחלים ועם תושבים פלסטינים. בידי גיתאי וצוותו, המצלמה אינה מבקשת לתפקד כעין אובייקטיבית, אלא להפך: היא משמשת ככלי לביטוי עמדה חתרנית ביחס לכיבוש, וממשיכה לתעד גם כשההוראות הרשמיות מצוות אחרת. בהתאם, התוצאה הסופית היא מרד בשיח הנורמטיבי על הסכסוך כפי שהוא מתנהל בתקשורת הישראלית. גיתאי עצמו הגדיר את יצירתו כתיעוד של "האמצעים בהם מתרצים לעצמם אנשים מדוע הם כובשים. זהו גם סיפור על אי-יכולתו של הכובש להתבונן במעשיו, תוך בריחה לערכים אבסטרקטיים (אלוהים, לאומנות, ביטחון) והפיכתם לאמצעי להצדקת מעשיו".

לשחות נגד הזרם | Swimming Against the Current | Director: Assel Abu Hjoul
איאד שלבי, יליד שפרעם, הגיח לעולם כשהוא חירש-אילם. בגיל 12 נפל מגג ביתו, נחבל בפלג גופו התחתון ונעשה נכה לצמיתות. אף על פי כן, זוהי רק תחילתו של סיפורו: פגישה עם יעקב, מאמן נבחרת הנכים של ישראל בשחייה, שינתה את חייו, וכיום בגיל 29 הוא שחיין אולימפי מצליח ומבטיח. יוסף, אביו של איאד, נשאר צמוד אליו לכל אורך היממה, ומקדיש את כל חייו להישגיו. הסרט מלווה את האב והבן במסעם לאליפות העולם בסקוטלנד ומתבונן בדרך שבה הם מתמודדים עם חייהם רצופי האתגרים והקושי.

מאמושקה | Mamushka | Director: May Abadi Grebler
מלודי, צעירה בת 25, חיה עם אמה ויקטוריה בדירה קטנה בעיר אשדוד.  בין השתיים מתקיימים יחסים מעוותים, הרחוקים מרחק רב מלהיות יחסי משפחה אידאליים: תשומת הלב והאהבה שמעתירה ויקטוריה לבתה מותנות בשכר שלה, וכשמלודי אינה מצליחה לשוב הביתה עם סכומים גדולים מספיק של כסף, היא נזרקת לרחוב. גם בתקופות הארוכות שבהן היא חיה כשורדת במרחב האורבני, מלודי נלחמת לחזור לביתה, בתקווה שתצליח לשנות את דרך החשיבה של האם ולזכות באהבתה ללא תנאי.

שיהיה לנו לבן בחיים | My Cousin Tami | Director: Tomer Asayag
יצירה דוקומנטרית המתעדת את ניסיונה של תומר, יוצרת הסרט בת ה-24, לגמול את בת דודתה תמי מסמי רחוב קשים. מצבה של תמי מורכב: היא גרה בשכונת מצוקה באשדוד עם אמה, אישה בעלת בריאות לקויה, ומנהלת מערכת יחסים רומנטית עם הנרקומן הצעיר שחשף אותה לסמי הרחוב מלכתחילה. נראה שהיעדרה של דמות אב חזקה ומתפקדת בחייה גם היא אינה תורמת ליציבותה, ומעודדת אותה לחפש תחליף בכל מחיר. בינתיים, התמכרותה וזוגיותה ההרסנית מכבידים עליה ומעמיסים עליה קשיים נפשיים וכלכליים כאחד. כאשר תומר מתערבת בחייהן ומנסה להוביל את תמי דרך התהליך הביורוקרטי של אשפוז במוסד גמילה, נוצרת אווירה של אופטימיות ושל שינוי, אשר מעליה מרחף ספק.

מצור | במאי: ג'ילברטו טופאנו. תסריט: דן בן אמוץ
הקרנה מיוחדת תתקיים בבכורה ישראלית לעותק משוחזר של "מצור" (1969), סרטו של ג'ילברטו טופאנו מ-1969 , שנבחר  להשתתף במסגרת הקלאסיקות היוקרתית של פסטיבל קאן האחרון. הסרט יוקרן חגיגית בעותק דיגיטלי חדש ומשוחזר שהופק ביוזמת סינמטק ירושלים וארכיון הסרטים הישראלי. הסרט, בכיכובם של גילה אלמגור, יהורם גאון ודן בן-אמוץ, מתרחש בימים שלאחר מלחמת ששת הימים. תמר, אלמנת מלחמה צעירה, גרה עם בנה בשיכון הצנחנים ובין המשפחות המקיפות אותה מודגשת בדידותה. חבריו של בעלה המנוח מצפים ממנה לדבוק בתפקיד האלמנה הנצחית, ואולם תמר מנסה לפרוץ את המצור סביבה. כל גיחותיה החוצה מסתיימות בכישלון, פרט לפגישה מקרית עם גבר המתפתחת לכדי רומן הנוטע בה מחדש את תחושת החיים.

תחרות בינלאומית

1945 | במאי :פרנץ טורוק, Ferenc Török
יצירה קולנועית רבת עוצמה הלוקחת אותנו אל כפר הונגרי קטן באוגוסט 1945. אווירת החג שפשטה לקראת חתונת בת הפקיד נעכרת שעה ששני יהודים חרדים מופיעים בתחנת הרכבת ובידיהם ארגז מסתורי. בכפר מתפשט החשש: האם הגיעו כדי לדרוש את ירושתם החוקית?


אדם של יושרה | Man of Integrity  | במאי : מוחמד רסולוף ,  Mohammad Rasoulof
דרמה רבת-עוצמה שזכתה בפרס הראשון במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. שגרת חייו של חקלאי בכפר מרוחק בצפון איראן מופרת בידי חברה מושחתת המנהלת קשרים הדוקים עם הרשויות ומנסה להשתלט על כל היבט של החיים באזור.

גוד טיים,  Good Time | בימוי: ג'וש ספדי, בני ספדי , Josh Safdie, Benny Safdie
אהבת אחים עומדת למבחן כששוד בנק שהסתבך הופך למסע לילי כאוטי ודחוס ברחובות ניו יורק, בסרטם המבריק של האחים ספדי, שהוקרן בפסטיבל קאן האחרון ומציג הופעה מחשמלת של רוברט פטינסון בתפקיד הראשי.

חיי אשה  , A Woman's Life | בימוי: סטפן בריזה , Stéphane Brizé
בצרפת של המאה ה-19, חייה של אצילה צעירה ואופטימית נקלעים אל תהליך ארוך של התפכחות דואבת במיוחד. עיבוד קולנועי רגיש ויפהפה של סטפן בריזה ("ערכו של אדם") לרומן של גי דה מופאסאן. זוכה פרס הביקורת הבינלאומית בפסטיבל ונציה.

גבריאל וההר ,  Gabriel and the Mountain | בימוי: פליפ גמראנו ברבוסה ,  Fellipe Gamarano Barbosa
במסגרת טיול של שנה ברחבי העולם, מגיע צעיר ברזילאי לאפריקה כשהוא נחוש לגלות את היבשת השחורה במהלך 70 הימים שלפניו, הכוללים גם ביקור מסעיר אך טעון של בת זוגו. אפוס קולנועי מרתק שהוקרן בשבוע הביקורת בפסטיבל קאן וזכה בשני פרסים.

המשפחה המאושרת שלי | My Happy Family | בימו: ננה אקבטימישבילי, סימון גרוס
מנאנה, מורה גאורגית בת 52, מואסת במציאות חייה. היא שוכרת דירת יחיד ונפרדת מבית הוריה, בעלה וילדיה. ברקע, מכריה המבולבלים נותרים לתהות מדוע עזבה והאם תשוב. סרט שנע בין כובד ראש לחיוך בטבעיות ראויה לשבח.

הפיתוי ,  The Beguiled | בימוי : סופיה קופולה , Sofia Coppola 
בימי מלחמת האזרחים בארה״ב, חייל פצוע מוצא מקלט בפנימייה לנשים ומעורר מערבולת של יצרים. סרטה העשיר בכוכבים, רגשות ופרטים של סופיה קופולה (״חמש ילדות יפות״), זוכת פרס הבימוי בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן 2017.

האשה שעזבה ,  The Woman Who Left | בימוי : לאב דיאז , Lav Diaz
הזוכה הגדול של פסטיבל ונציה האחרון. לאחר 30 שנים של מאסר, מזוכה הוראסיה מהפשע שבגינו הואשמה ומשתחררת מהכלא. היא יוצאת לחפש את משפחתה ובמיוחד את בנה, אך אישיותה הנדיבה נרמסת בידי יצרים של נקמה.

מערבון |Western | בימוי : ולסקה גריסבך ,  Valeska Grisebach
חבורה של פועלי בניין גרמנים נשלחת לבצע עבודות בנייה בכפר נידח בבולגריה. דרמה נטורליסטית שזכתה לשבחי המבקרים בפסטיבל קאן, המציגה דיוקן מרתק של גבריות לצד שאלות אודות תרבות המערב ויחסיה עם תרבויות אחרות.

אנה, אהובתי | Ana, mon Amour | בימוי : קלין פטר נצר,  Calin Peter Netzer
סיפור אהבתם של טומא ואנה נולד בחוג לספרות באוניברסיטה אך נחבט במהרה דרך חרדותיה שלה, התנגדות אביו לקשר וכניעתה ההדרגתית של האינטימיות לניכור. הסרט הוקרן בפסטיבל בברלין וזכה בפרס אלפרד באואר לחדשנות קולנועית.

על החוף, בלילה, לבד , On the Beach at Night Alone | בימוי : הונג סאנג-סו,  Hong Sang-soo
יונג-הי, אמנית צעירה המנהלת מערכת יחסים סבוכה עם במאי קולנוע נשוי, מגיעה לביקור בעיר זרה. עד כמה חשובה האהבה בחיי האדם? היא מבקשת לדעת. סרטו החדש של המאסטר הקוריאני הונג סאנג-סו, שגרף את פרס השחקנית בפסטיבל ברלין.


מאהב כפול ,  The Double Lover | בימוי : פרנסואה אוזון,  François Ozon
טיפול פסיכולוגי הופך למערכת יחסים צופנת סוד כפול, בדרמה הסוערת של פרנסואה אוזון. אשף הקולנוע הצרפתי שב לשתף פעולה עם כוכבת סרטו ״צעירה ויפה״, מארין ואכט, ומצוות אותה עם ג׳רמי רנייה לחקירת הקשר בין תשוקה ואופל.


שלכם, יורם בר-סלע




לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן