10.6.2017

אקס חמותי החורגת-יצירה בימתית מאת נעמי יואלי, בהשראת אגי יואלי

"אקס חמותי החורגת היא פסלת קרמית מוערכת בארץ ובעולם, הידועה גם כבשלנית נהדרת  וכאשת שיחה מבריקה", מספרת נעמי יואלי - שחקנית, במאית ויוצרת תיאטרון ייחודי משלה, ומוסיפה: "בשבילי, היא בראש ובראשונה מספרת סיפורים מחוננת. לאורך ארבעה עשורים ויותר, מיום שנעשיתי כלתה החורגת דרך נסיבות שהיו אמורות להרחיק אותנו זו מזו, אני פוגשת אותה לכוס קפה ועוגה מדי שבוע. שותה בצמא את הסיפורים שלה, רושמת, מקליטה, מתעדת (ומופתעת איך בכל פעם צצה אנקדוטה חדשה). היא מבריקה, מצחיקה, בעלת עוקץ ופואנטה, מפתיעה בעושר האסוציאציות וההקשרים ההיסטוריים, התרבותיים, האמנותיים שהיא מעוררת – ותמיד אישית (חובה להקשיב לה)".

"אבל יש בזה משהו מתעתע. עובדת היותה בשואה, מקננת בשורש ההקשבה שלי לסיפורים שלה.  על גרעין הסיפור מתחוללת בינינו מלחמה: ככל שהיא נמנעת מלספר ומתרכזת באנקדוטות, כך אני מכוונת אל "הסיפור", מתעקשת לחלץ את ההסבר האולטימטיבי שסוף סוף יבהיר לי, לנו, ליקום כולו, מה ואיך ומדוע השואה הזאת".



נעמי יואלי מקבלת את פני הקהל הנכנס לאולם, כאילו הגיעו אליה לארוחת ערב שבת. לאחר מכן היא מתיישבת ליד שולחן אירופאי עתיק יומין, ו"מארחת" נציגים מהקהל, מספרת להם מסיפוריה של אקס חמותה, החורגת. על שנות נערותה באירופה, על אמנות ועל ענייני חולין. אל תצפו שנעמי תרים את קולה, כדי להישמע עד השורה האחרונה באולם. להיפך, אתם תצטרכו לשבת על קצה הכסא ולהאזין בריכוז רב, כאילו מציצים אל השיחה האינטימית. נעמי שולפת מתוך מגירות השולחן אובייקטים זעירים המהווים רקע ותפאורה לסיפוריה של אגי יואלי (אקס חמותה החורגת). אנקדוטות מחייה, נשלפות מתוך הארכיון האישי שלה ומסופרות בהומור ורגש, ע"י נעמי יואלי, ששמעה אותן ממקור ראשון... ומספרת בקסם רב. על חוויותיה של אגי יואלי מתקופת השואה, שנעמי מאד מנסה לחלץ ממנה, יכול הקהל ללמוד רק משברירי רמזים מלאי משמעות, שהיא מתחילה תמיד בסיסמה "על זה אנחנו לא מדברים". השיחות האינטימיות מלוות בקטעי "סטנד-אפ" מלאי הומור ובסרטוני מולטימדיה מוקרנים.


אקס חמותי החורגת היא המשך המחקר הבימתי של נעמי יואלי בנושא הזכרון האישי והלאומי בהבטים שונים - תמיד מאד אישיים, כמעט תמיד נשיים. נעמי, הביאה לבמה הישראלית במסגרת מסעותיה אל נבכי הזיכרון, גם את סיפוריה של "הדודה פרידה" (פרס ראשון בפסטיבל עכו) ואת "בשורות נעימות ומשיבות נפש" עם קבוצת התיאטרון רות קנר.

עיצוב חלל ואביזרים: הדס עפרת | תיעוד ועריכת וידאו: אורי יואלי |  מוסיקה: יוסי מר חיים | עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין | פיתוח רעיונות: דניאל כהן-לוי | בניית שולחן ומנגנונים: רוני נעים | עריכה מוסיקלית: גידו מר-חיים | אולפן סאונד: דני קסטנבאום | עיבוד חמרים מצולמים: יואב בצלאל | עין שלישית: מרית בן ישראל

שימו לב לפרסומי ההצגות הקרובות ואל תחמיצו.
ההצגה בהפקת הזירה הבינתחומית: 050-5555938 |  02-6783378 | www.hazira.org.il

שלכם, יורם בר-סלע


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן