20.5.2017

INFAUST - לרקוד את הרוע, הפיתוי והערגה

הלהקה האיטלקית imPerfect Dance מגיעה לארץ ותעלה את המופע - אינ-פאוסט, המבוסס על המחזה המפורסם של וולפגנג פון גתה – פאוסט, מאת הכוריאוגרפים וולטר מאטיני ואינה ברוקס.

המחזה מגולל את פרשת מעשיו הנפלאים והנוראים של ד"ר פאוסט, אשר התמכר לקסמים ולכישופים ולבסוף מכר את נשמתו לשטן כדי לזכות בעושר ובנעורים נצחיים. המחזה היווה השראה ליצירות רבות כמו קללת פאוסט שהלחין ברליוז, אופרות של גונו ושפור, ליסט שכתב את סימפוניית פאוסט, ואגנר שכתב את הפתיחה פאוסט ואחרים. כמו כן נכתבו ספרים רבים על פאוסט דוגמת "ד"ר פאוסטוס" של תומאס מאן, וסרטים כ"מפיסטו".



צילומים: עידו תדמור

בגרסתם של מאטיני וברוקס הצופה יוצא למסע בנבכי נפש האדם המביע בתנועה רגשות עזים העולים בטרגדיה של גתה. זוהי יצירה מורכבת בה החיים הם מאבק רווי תשוקה, ערגה, אהבה, פיתוי וגאולה, ושבה גם הרוע בהתגלמותו מתגלה כבן אנוש.


 פאוסט, ברגעי חייו האחרונים, מביט לאחור על עברו: פרשיות האהבה שלו, הרפתקאותיו, התמכרויותיו ומערכות היחסים המורכבות שלו עם ווגנר, תלמידו וחברו הנאמן, ומרגריטה, אהובתו המייצגת ישועה, אהבה וטוהר. דמות השטן בסיפור, מפיסטו, מגולם על ידי שתי דמויות – האחת גברית והאחרת נשית. חידוש נוסף במחזה הקלאסי הוא דמותה של סטאנה, הרוע בהתגלמותו, הטווה את רשת הגורל בתוכה היא לוכדת את פאוסט.

תיאטרון ורדי בפיזה, איטליה היה שותף ביצירת מחול זו של imPerfect Dance. להקת המחול נוסדה באיטליה בשנת 2009 ונתמכה על ידי בית האופרה והבלט של פיזה, (שהיה שותף בהעלאת יצירה זו). היא מרבה להופיע ברחבי העולם בהצלחה גדולה כשהיא גורפת פרסים ואהדה עצומה. חזונה האמנותי הוא לשלב בין מחול ברמה הגבוהה ביותר לצד מתן ביטוי ליחודיות המבצעים.


במופע מתארח כסולן עידו תדמור, המנהל האמנותי בעבר של הבלט הישראלי. כמו כן  משתתף על הבמה הצייר הישראלי בזוקה ג'ו – אמן אוטודידקט המצייר בסגנון פופ ארט קומי, שמצייר על הבמה במהלך המופע.

המופע יעלה בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב בתאריכים הבאים:
1/2/2017 יום ה' בשעה 20:00
2/6/2017 יום ו' בשעה 13:00
3/6/2017 מוצ"ש בשעה 21:00

להזמנת כרטיסים:03-6927777

שלכם, שיוי פרנס



לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן