14.1.2017

"זר הפרחים של אורה" – תערוכה של מיכל גולדמן-ריב בגלריה צדיק

צילומים: ירון ויינברג
"זר הפרחים של אורה היווה עבורי תרוץ לבחון חומרים וטכניקות של ציור בצבעי טמפרה על בסיס שעווה" אומרת מיכל גולדמן-ריב, ציירת וותיקה בוגרת בצלאל וממשיכה: "בשנת 2012 קיבלתי מחנן שלונסקי רצפט להכנת הצבעים. זו טכניקה לא נפוצה מאחר שתהליך הכנת הצבע מורכב וכולל שימוש באמוניה" אומרת מיכל. במקור, שימשו צבעי טמפרה שעווה ליצירת ציורי FAYUM שנקברו יחד עם המומיות במצרים העתיקה. תכונה בולטת של צבעים אלה היא עזות הגוונים, שנשמרת לאורך שנים רבות (ציורי הפורטרטים של FAYUM נראים עד היום חדים ועזים). 

מהסלון של אורה לסטודיו
לדבריה של מיכל גולדמן, זר הפרחים של אורה, שראתה בביתה של חמותה, ממש רצה להצטייר אצלה. הזר הוצב בסטודיו והואר באור מלאכותי מצד אחד. על הקיר ברקע נתלה סינר עבודה שחור. כדי להגביה את הזר לגובה העיניים העמידה אותו מיכל על עציץ הפוך שנמצא בהישג יד. אבן וכפית עם שרידי פיגמנט אדום אינדיאני נמצאו על השולחן ונשארו שם כדי ליצור איזון וכדי לרמוז על שיטת העבודה.



תנופה וצבע
התאורה באור מלאכותי יוצרת דרמה, ההעמדה הלא שגרתית של אגרטל פרחים על עציץ הפוך לצורך ההגבהה יצרה תחושה של קרקס ומיצב בסטודיו. בהמשך, החליפה אותו מיכל בפיסת עץ מצויירת שהזכירה לה את ארלקינו של פיקאסו. סינר שחור ברקע בא כדי להדגיש את צבעם העז של הפרחים והוא קורץ בחיוך לרקע הכהה שמאפיין את ציורי הפרחים בבארוק ההולנדי. רק שציורי הבארוק, צוירו באיפוק וקפדנות בשכבות דקות ועדינות. בציורים של מיכל, הפיגמנטים העזים מדגישים את החיות של הפרחים. היא מנצלת את תכונת הטמפרה המאפשרת עבודה מהירה ומריחות צבע "תנופתיות". אלה מתאימות בעיניה לאורך חייהם הקצר של הפרחים.


תערוכת "הזר של אורה" מוצגת בגלריה צדיק, שמעון הצדיק 16 יפו. האוצרת: חנה קומן. הפתיחה החגיגית נערכה ב- 12 בינואר 2017 בהשתתפות אמנים, מבקרי אמנות וחברים רבים. התערוכה תהיה פתוחה עד 11 בפברואר 2017.

שיח גלריה וקסמים לצדיקים
בשבת, 4 בפברואר 2017 בשעה 11:00, יתקיים בתערוכה שיח גלריה עם מיכל גולדמן ריב. מיכל תשוחח על תהליך היצירה של סדרת הציורים "הזר של אורה" ואני (יורם בר-סלע) אציג את מופע "קסמים לצדיקים". מופע הומוריסטי שיתקשר לציורים שבתערוכה. פרטים באתר גלריה צדיק.

לצד ציורי "הזר של אורה" מוצגת סדרת הקקטוסים שצוירו על רקע של סינר אדום. השולחן והעציץ חוזרים על עצמם ורק הקקטוס צומח תוך כדי ציור הסדרה ומצמיח ענפים שיוצרים קואורדינציה שונה בכל ציור. הסינר עצמו מלוכלך בצבע וזה מופיע ככתם צבעוני על פני הבד האדום.

משחקת עם המקריות
מיכל אוהבת את המקריות ומשתעשעת איתה. הזירה שלה מתרחשת בסטודיו. היא רואה דברים, מוסיפה להם פריטים שונים הנמצאים סביבה ומציירת. בעיניה, מביעים הציורים מחשבות שעוברות במוחה תוך כדי הציור ובאות לידי ביטוי בפרטיו. 
נהניתי מאד לראות את התערוכה ומציע לכולם לראות. היא משמחת את הלב באסתטיקה ובצבעוניות הסוערת. 

שלכם, יורם בר-סלע


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן