3.11.2016

WORLD CIRQUE | מיטב קרקסי העולם בבית האופרה

צילם: יוסי צבקר
מחול סוער, מוסיקה סוחפת, דמיון עשיר, תעוזה, חדשנות פורצת דרך, מיסתורין וקריאייטיב מהמם. אלה המאפיינים של הקרקס התיאטראלי המודרני, שעזב את האוהלים הנודדים והתמקם במיטב אולמות המופעים בבירות העולם, כשהוא מביא לבמה גישה תיאטרלית חדשה.

וסוף סוף, ביוזמת האופרה הישראלית ובימות גלובל, טעימה מהקרקסים המובילים בעולם מגיעה אלינו לישראל. קרקס אלואז מקנדה, קרקס רסירקל מהונגריה וסירקולומביה מקולוביה יפתחו את סדרת הקרקסים בעונת המופעים 2016-2017. 
יואל פאר, מבימות גלובל, חובב קרקס ותיק, שיכנע את האופרה הישראלית לשתף פעולה ולהכניס את אמנויות הקרקס להיכל אמנויות הבמה בתל-אביב. אורית נבו, אמנית קרקס וחלוצת הקרקס בישראל התגייסה לתפקיד המנהלת האמנותית של הסדרה ואחראית על בחירת המופעים שיגיעו ארצה. והתוצאה, חגיגה של קרקס מודרני שעוד לא ראינו כמוה בישראל. "בחרנו ייצוג של מדינות שונות וגישות תיאטרליות שונות" אומרת אורית נבו ורומזת בלחש: "בעונות הבאות מחכות לנו עוד הפתעות רבות של קרקסים פורצי דרך"


CIRQUE ELOIZE קנדה, 7/11/2016 עד 12/11/2016
קרקס אלואז מביא לראשונה לישראל את המופעID  זהו מופע צעיר, אנרגטי ועוצר נשימה. עולם הקרקס העכשווי פוגש את עולם המחול האורבני. התרחשות המופע היא בעיר עתידנית הנותנת ביטוי לחייהם של בני הנוער: אהבות, אכזבות וקרבות הרחוב, המרכיבים את חיי הצעירים. התמונות והדמויות על הבמה גורמים לצופה לאבד את ייחוסו ולהזדהות עימם. מופע מרהיב עם תפאורה המלווה בקומיקס, טכניקות הקרנה מדהימות של סרטי מדע בדיוני וכתובות גרפיטי. זהו מופע מחשמל המכונה ע"י מבקרי תיאטרון "סיפור הפרברים של מופעי הבמה".


RECIRQUEL הונגריה, 7/2/2017 עד 12/2/2017
רסירקל הוא קרקס וירטואוזי מרתק המשלב את עולם הקברט האירופאי עם אלמנטים של קרקס עכשווי. האקרובטים ניחנים בטכניקות קרקס וירטואוזיות וביכולות משחק ותנועה מרשימות. הם עוטים לגופם תלבושות יפיפיות ומודרניות. כל זה בשילוב תפאורה מרהיבה ומוסיקה מגוונת מספק לצופים הנאה צרופה.


סירקולמביה קולמביה, 2/8/2017 עד 5/8/2017
קרקס זה עטוף כולו במוסיקה קולומביאנית תוססת. הוא מציג עולם צבעוני מלא במחול קצבי וסוחף, מוסיקה חיה ואקרובטיקה מרהיבה. קרקס חושני המשלב שירה וריקוד מקוריים בקצב ללא הפסקה. הלהקה מציגה את סגנון החיים ברחובות קולומביה, בה מהווים המוסיקה, המחול והקרקס, בריחה מהחרדות של החיים ברחובות המסוכנים.


אורית נבו - קרקס כאורח חיים
כמו כל ילד (כמעט), גם אורית נבו – המנהלת האמנותית של סדרת WORLD CIRQUE, חלמה להיות אמנית קרקס. אלא שהיא גם עשתה זאת... ובגדול. היא החלה את הקריירה כאמנית טרפז בגרמניה והופע עם קרוון נודד באירופה. בשנת 2000, יחד עם יובל רוט ואוהבי קרקס נוספים, הקימה את אוהל הקרקס בבנימינה שנקראThe Free Dome. אוהל הקרקס הישראלי קיים מופעי קרקס וסדנאות עם אמנים מהארץ ומחו"ל. זו הייתה תקופת האינתיפאדה השניה. חברי עמותת The Free Dome חלמו על קידום השלום באמצעות סדנאות קרקס לפלסתינאים ולישראלים יחד. סדנאות משותפות התקיימו באוהל הקרקס וצוותים ניידים יצאו לערוך סדנאות בכפרים פלסתינאים, לילדים שלא יכלו להגיע לבנימינה. 

בשני שאחרי, עסקה אורית בהכשרת מורים לאמנויות הקרקס, בימוי מופעי קרקס, הפקת סדנאות קרקס עממיות עם מאמנים ובמאי קרקס מפורסמים ועוד. בשנים האחרונות היא שופטת בתחרות Circus Next המעניקה מגות הפקה והנחיה מקצועית אמנותית לאמני קרקס מצטיינים. לצד זה, הקימה את מרכז ON ליצירה ומחקר בתחום הקרקס. 
ועכשיו, נהנה מבחירותיה האמנותיות של אורית, בתקווה שמעמדה של אמנות הקרקס בארץ יתחזק ונזכה לראות יותר מופעי קרקס פורצי דרך.

להזמנת כרטיסים-הקליקו כאן או התקשרו לקופת האופרה: 03-6927777

אז אתם באים? אני בוודאי.

ואם מעניין אתכם ללמוד מאמני הקרקס איך לנהל עסקים, למתג ולשווק - הקליקו כאן לסדרת כתבות מרגשת

שלכם, יורם בר-סלע




אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן