19.4.2016

נפלאות החושים – 3 דקות מהבית

לואיז אמא צעירה לשניים, בחורה יפהפיה ואלמנה טריה, מנסה להמשיך את כל מה שהיה. לצד נסיונותיה להציל את החווה החקלאית  בפרובאנס, שהוריש לה בעלה, היא מטפלת בילדיה וכמעט יוצאת מדעתה במרוץ להשלמת כל המשימות
היומיומיות. כשהיא פוגעת במכוניתה בפייר, בחור תמהוני, פריק של עדכוני מזג האוויר, הנמצא אי שם על הרצף האוטיסטי ובמקום מאד גבוה על גרף האינטליגנציה, נראה שזהו זה. זה הקש שישבור אותה. למרבה ההפתעה, המפגש עם פייר ואישיותו המוזרה, עוזר ללואיז למצוא טעם חדש בחייה, לשקם את העסק המשפחתי ולהכניס עניין חדש ואהבה מוזרה לחיי המשפחה. זהו סרט שכולו כנות תמימה ושובת לב.


קולנוע צרפתי במיטבו. Virginie Efira משחקת בקסם רב את דמותה של לואיז, ו-Benjamin Lavernhe משחק באותנטיות כובשת את פייר. הצילומים מקסימים. הסרט מבויים ומשוחק נפלא. חוויה קסומה.



ועבורנו, המפגש עם לואיז ופייר מהווה גילוי מחודש של חיי הקהילה שלנו. שבוע הקולנוע הצרפתי הגיע עד לבית התרבות החדש בסביון, אליו אנחנו מגיעים ברגל. מאז השקתו בחודש נובמבר 2015, אנחנו מבלים בסרטים, הצגות קונצרטים והרצאות. והעיקר, שוב פוגשים את השכנים והחברים שחיי היומיום לא מפגישים אותנו אתם. ילדינו כבר עברו מזמן את תקופת הגן ובתי הספר, הטיולים השכונתיים ואירועי הקהילה נשארו מאחור כזכרונות רחוקים. ועכשיו, מרכז התרבות החדש והמודרני מפגיש אותנו שוב.


אז אם אתם אוהבים קולנוע צרפתי, נפלאות החושים הוא סרט חובה עבורכם. ואם אתם גרים באזור בקעת אונו, יש לכם מקום חדש לבקר בו, לבוא, לפגוש ולחוות. 

שלכם, יורם בר-סלע



אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן