7.3.2016

פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2016 | רשימת סרטים לפי א- ב עברי

הפסטיבל יפתח ב- 19 במרץ וימשך עד 07 באפריל 2016 בסינמטקים של תל אביב, חיפה, ירושלים, חולון, הרצליה ושדרות, בבית התרבות סביון, ובאשדוד.

איזון עדין  EN EQUILIBRE 
בימוי: דניס דרקור 
תסריט: דניס דרקור, עיבוד לספרם של ברנר סשה, וורוניק פלרן
שחקנים: אלבר דופונטל, ססיל דה פרנס, מארי בומר, פטריק מיל

מרק גרמון היה פעלולן רכיבת סוסים מבוקש בסרטים. יום אחד לרוע מזלו, הוא נפל מן הסוס במהלך הצילומים של סרט היסטורי. מרק הופך למשותק. חברת הבטוח שלו מנסה לדחוף אותו להסכם רע. סיבה נוספת עבור מרק להיות מריר  וכעוס. אין פלא שהוא לא ממש מחכה לנציג חברת הביטוח. הכל משתנה כאשר מסתבר שזו אישה מפתה, פלורנס קרנל.




בחודש מאי תעשה מה שתרצה / EN MAI FAIS CE QU IL TE PLAIT
בימוי: כריסטיאן קריון 
תסריט: כריסטיאן קריון, לור אירמן , אנדרו במפלד
שחקנים: אוליבייה גורמה, אוגוסט דייל, מתילד סנייה, לורן גרה

מאי 1940, כדי לברוח מהכיבוש הגרמני, תושבי כפר קטן בצפון צרפת יוצאים לדרך כמו מילונים של צרפתים. במהלך הבריחה הם לוקחים איתם ילד גרמני, בנו של מתנגד לשלטון הנאצי, הנמצא בבית סוהר בעיירה אראס. האבא ברח מבית הסוהר במהלך הכאוס ששרר ויצא לחפש את בנו, מלווה בחייל סקוטי המבקש לחזור לבריטניה.


בראש מורם LA TETE HAUTE
בימוי: עמנואל ברקו
תסריט: עמנואל ברקו, מרסיה רומאנו
שחקנים: קתרין דנב, רוד פראדו, בנואה מג'ימל, שרה פורסטייה

הדרך של מאלוני להתמודד עם הבעיות בבית היא בהתפרצויות אלימות ובצבירת תיקי משטרה. עקב חוסר התפקוד של אמו הוא מוצא את עצמו נתון לחסדי מערכת הרווחה הצרפתית. בהדרגה מתגבשת סביב הנער העבריין סוג של משפחה חלופית: פלורנס (קתרין דנב) השופטת הותיקה בבית המשפט לנוער, ויאן עובד סוציאלי מסור שלעיתים מגלה סימני שחיקה תחת נטל העבודה. יחד הם מלווים את המסע של מאלוני ועושים כמיטב יכולתם להעניק לו עתיד טוב יותר. כאשר מאלוני פוגש נערה בשם טס, גם הוא מתחיל להאמין.


גלימת השופט L’HERMINE
בימוי: כריסטיאן ונסן 
תסריט: כריסטיאן ונסן
שחקנים: פבריס לוקיני, סידסה בבט קנודסן, מיס מינג, ברניס סנד, קורין מייסרו

מישל רסין הוא שופט בבית דין לפשעים החושש מכל שינוי. הכינוי שלו "שופט של שתי צורות" כיון שהוא תמיד נותן בקלות פסקי דין של לפחות 10 שנים.
הכל משתנה בצורה דרמטית ביום שהוא פוגש את דיטה לורנסן- קוטרה. היא נמצאת בחבר השופטים הדנים במשפט רצח. שש שנים קודם לכן מישל התאהב באישה הזו, כמעט בחשאיות. היא כנראה האישה היחידה שהוא התאהב בה אי פעם.


האנרכיסטים  LES ANARCHISTES
בימוי : אלי ווייג'מן
תסריט: אלי וויג'מן, גאל מאסה
שחקנים: טהר רחים, אדל אקסרקופולוס, סוון ארלו, גיום גוויקס

פריז 1899, רב נגד ז'אן אלברטיני, יתום ממעמד נמוך, נשלח לרגל אחרי חבורה של אנרכיסטים. זו הזדמנות עבורו לשפר את מעמדו, אך הוא נאלץ לעשות פשרות. ז'אן חלוק ברגשותיו. מצד אחד הוא מעביר אינפורמציה מפלילה למפקדו גספר ומצד שני הוא מפתח רגשות עזים כלפי האנרכיסטים.



הוא+היא /  UN PLUS UNE
בימוי: קלוד ללוש
תסריט : קלוד ללוש, ולרי פרן
שחקנים: אלזה זילברשטיין, ז'אן דוז'רדן, כריסטוף למבר, אליס פול

אנטואן דומה מאד לדמויות בסרטים שהוא מלחין, יש לו קסם והצלחה רבה. הוא נוסע להודו להלחין מוסיקה לגרסה מאד מיוחדת של רומיאו ויוליה. בהודו הוא פוגש את אנה, אישה השונה ממנו לגמרי שהיא גם אשתו של שגריר צרפת בהודו, בין השניים מתפתח סיפור אהבה מורכב.




היום הגדול LE GRAND JOUR
בימוי: פסקל פליסון

בארבע פינות העולם, כמה צעירים וצעירות מציבים לעצמם אתגר,  להגשים את  החלום והתשוקה שלהם ולהצליח במבחן הגדול שישנה את חייהם. ביחד הם עומדים לחוות יום מיוחד  בו יתגשמו כל החלומות.


הצרפתים הם האחרים  / LES FRANCAIS C EST LES AUTRES
בימוי:  איזבל וקשטיין – סטיג, מוחמד אולאד

לשאלה "מי הוא צרפתי?". כמעט כל התלמידים של כיתה י"ב מצביעים לענות, אבל על שאלה נוספת "מי מרגיש צרפתי?" כמעט אף אחד לא מצביע, הסרט "הצרפתים הם האחרים" מעלה את הדיון על תלמידים צעירים של בתי ספר שכמעט כולם בנים למהגרים במיוחד מארצות המגרב ואפריקה, הם כנראה דוחים לגמרי את השייכות לצרפת והם יוצרים סוג של  קהילות חדשות. באותו זמן הצעירים הללו נאחזים בתרבות ובמנהגים של ארצות המוצא שלהם ושל הוריהם. לתחושת חוסר הזהות שלהם נוספת תחושה חוסר שורשים המעלה כל מיני דעות קדומות כלפי עצמם וכלפי אחרים.


יומנה של חדרנית  LE JOURNAL D UNE FEMME DE CHAMBRE /
בימוי: בנואה ז'קו
תסריט: בנואה ז'קו, הלן זימר על פי ספרו של אוקטב מירבו
שחקנים: ליאה סיידו, ונסן לינדון, קלוטילד מולה, ונסן לקוסט

תחילת המאה העשרים, סלסטין חדרנית צעירה, מחוזרת מאוד בשל יופייה הרב, מגיעה מפריז כדי לעבוד אצל משפחת לנלייר בביתם הכפרי. היא דוחה את הניסיונות של בעל הבית לחזר אחריה ועליה להתמודד עם בעלת הבית הקפדנית. היא נפגשת עם ז'וזף הגנן האניגמאטי של האחוזה, אליו היא מפתחת משיכה אמיתית.


מורים בשטחים אבודים של הרפובליקה / PROFS EN TERRITOIRES PERDUS DE LA REPUBLIQUE
בימוי: ז'ורז' בן עיון

ב- 2002  יצא הספר "השטחים האבודים של הרפובליקה", ספר שנכתב במשותף על ידי מורים בבתי ספר תיכוניים בשכונות מצוקה בפרברים של פריז. מטרתו של הספר היתה להסב את תשומת הלב ולהדליק נורה אדומה להנהלות בתי הספר וגם לקהל על קיומה של  אווירה של אלימות וחוסר סבלנות שמשתלטת על בתי הספר יציאתו לאור של הספר לוותה בשקט לא נעים, מן התכחשות לעובדה שעומדים לבוא ימים קשים מאד.
הפיגועים של ינואר 2015 שמו שוב במרכז השיח את הערכים של הרפובליקה.
כמה מהמורים שהיו ועבדו בבתי  הספר הללו בפרברים ליד פריז נותנים בסרט עדויות על המתרחש.

מלך שלי/   MON ROI
בימוי: מייוון
תסריט: מייוון , אטיין קומר
שחקנים: ונסן קאסל, עמנואל ברקו, לואי גארל, איזליד לה בוסקו

טוני מגיעה למרכז שיקום לאחר תאונת סקי קשה. כשהיא תלויה במשככי כאבים ובצוות הרפואי היא לוקחת את הזמן כדי להיזכר ולבחון את סיפור האהבה וחייה עם ג'ורג'יו. למה הם התאהבו? מה קרה לאיש שהיא העריצה? איך היא היתה מסוגלת להקריב את עצמה למען התשוקה הלוהטת וההרסנית הזו. עבור טוני זו בנייה עצמית מחודשת שמתחילה עכשיו, זה שיקום גופני ורגשי שאולי יצליח לשחרר אותה סוף סוף.


מסייה שוקולד  CHOCOLAT /
בימוי: רושדי זם
תסריט: סיריל גליי על פי ספרו של ז'ראר נוריאל, עיבוד, רושדי זם, ז'ראר נוריאל, אוליבייה גורס
בהשתתפות: עומר סי, ג'יימס תיירי, קלוטילד הם, אוליבייה גורמה, פרדריק פיירו, נעמי לבובסקי

מזירת הקרקס לבימת התיאטרון, מאנונימיות לתהילה: סיפורו המופלא של שוקולד הליצן, איש הבמה השחור הראשון בצרפת. רפאל פדייה נולד בקובה ב- 1860. תחת הכינוי "שוקולד" הוא היה האמן השחור הראשון שזכה להופיע בצרפת והפך במהרה ללהיט החם של תקופתו וליקיר מונפארנס. הדואו חסר התקדים, שיצר עם הקומיקאי פוטיט, היה פופולארי מאד בתקופת ה"בֶּל אפּוֹק" בפריז (סוף המאה ה-19), עד שכסף קל, הימורים ואפליה השפיעו לרעה על מערכת היחסים בין השניים ועל הקריירה של שוקולד.
שוקולד שימש השארה לטולוז לוטרק, כיכב בסרטיהם של האחים לומייר והיה השחור הראשון שכיכב בפרסומות. האם העולם היה באמת מוכן לקראתו?



נפלאות החושים /LE GOUT DES MERVEILLES
בימוי: אריק בנאר
תסריט: אריק בנאר
שחקנים: ורז'יני אפירה, בנג'מה לאוורן, לוסי פג'דט, הרווה פייר, היאם עבאס.

לואיז נאבקת לגדל את ילדיה בפרובאנס ולהציל את העסק שהוריש לה בעלה. כשהיא פוגעת עם מכוניתה בפייר, נדמה כי זהו הקש שישבור את גב הגמל. אולם דווקא פייר, על-אף אישיותו המוזרה, עוזר ללואיז למצוא מחדש את הטעם לחייה, כמו מגע של קסם.


עמק האהבה / VALLEY OF LOVE
בימוי: גיום ניקלו
תסריט: גיום ניקלו
שחקנים: איזבל הופר, ז'ראר דפרדייה, דן ורנר

איזבל וז'ראר יוצאים לפגישה מוזרה בעמק המוות בקליפורניה. הם לא ראו אחד את השני שנים רבות. הם הגיעו לשם להזמנת בנם הצלם מיכאל. הזמנה שהם קיבלו חצי שנה לאחר שהבן התאבד. למרות המצב האבסורדי, מחליטים ההורים לבצע את המסע שתכנן מיכאל.




פלורידה /  FLORIDE
בימוי: פיליפ לה גה
תסריט: פיליפ לה גה, ז'רום טונר, על פי המחזה "האבא", מאת פלוריאן זלר
שחקנים: ז'אן רושפור, סנדרין קיברלן, אנמריה מרינקה, לורן לוקאס

בגיל 80, קלוד לרמנייה לא איבד דבר מהכריזמה שלו, אבל יותר ויותר הוא מאבד את הזיכרון שלו ומתבלבל, למרות זאת הוא מסרב להודות שמשהו לא בסדר. קרול בתו הבכורה, נאבקת מדי יום להבטיח שהוא לא יהיה לבד. קלוד מחליט בפתאומיות לנסוע לפלורידה, מה מסתתר מאחורי המסע המפתיע הזה.


תוצרת צרפת MADE IN FRANCE
בימוי: ניקולא בוקרייף
תסריט: ניקולא בוקרייף, אריק בנר
בהשתתפות: מליק זידי, דימיטרי סטורוז', פרנסואה סיביל, נאסים סי אחמד, אחמד דרמה, פרנסואה גסטמבידה

סאם, עיתונאי פריזאי, המנצל את מורשתו המוסלמית כדי לחדור למעגלים האיסלאמיסטים הקיצוניים בפרברי פאריז. סאם מוצא עצמו חבר בתא ג'יהאדיסטי, המקבל הוראות מארגון טרור לזרוע הרס בבירה הצרפתית. ככל שהחברים המוסלמים מקצינים, הפחד והסיכון עולים. האם סאם יצליח לעצור את הפיגוע המתקרב? ובאיזה מחיר?

"תוצרת צרפת" צולם בשלהי 2014 ותוכנן לצאת לבתי הקולנוע בחודש נובמבר 2015. הכל כבר היה מוכן, שלטי החוצות נתלו ברחבי הערים, הפרסום במטרו היה בולט מאד, וברגע אחד השתנה הכל, ליל-הפיגועים בפריז הפך סרט דמיוני למציאות כואבת.


לזכרו של ז'אק ריווט
IN MEMORY OF  JACQUES RIVETTE
1928-2016

דוגמנית עירום / LA BELLE NOISEUSE
בימוי: ז'אק ריווט
בהשתתפות: מישל פיקולי, עמנואל ביאר, ג'יין בירקין

אדואר פרנהופר, צייר ידוע ומזדקן, חי מזה כעשר שנים באחוזה מחוץ לעיר עם אשתו, שבעבר שימשה לו כדוגמנית. פרנהופר, המכונס בעצמו, לא נגע מזה כמה שנים ביצירתו הבלתי גמורה "הקנטרנית היפה". תלמידו של הצייר מציע לו שחברתו היפה, מריאן, תשמש לו כדוגמנית להשלמת היצירה. במשך חמישה ימים מרגשים של סערת רגשות, יופי ומתח, יירקמו בהדרגה יחסי איבה-אהבה בין שלושת הגיבורים: האישה מרגישה מאוימת, הצייר חש התעוררות מחודשת והדוגמנית ניצבת בליבו של משולש האוהבים. ריווט חוזר כאן לנושא האהוב עליו, יחסי אמן ויצירה והשפעתם על הסביבה. התסריט מבוסס על רומן מאת בלזק "יצירת המופת הבלתי ידועה" שעלילתו מתרחשת בתחילת המאה ה- 17, וריווט העביר אותה לימינו.

לך תדע / VA SAOIR
בימוי: ז'אק ריווט
בהשתתפות: ג'ין בליבר, סרג'יו קסטליטו, ז'אק בונאף

על רקע מחזה של לואיג'י פירנדלו נשזרים לרגע קט חייהם של שלושה גברים ושלוש נשים. קמיל חוזרת לפאריז בפעם הראשונה מאז עזבה את פייר ועברה לאיטליה. היא משחקת עכשיו בתפקיד הראשי במחזה שמעלה להקה איטלקית בראשות המאהב שלה הוגו. החזרה לפאריז מערערת את קמיל וגם הוגו לא שקט. הוא מודאג מקצב מכירת הכרטיסים, ושקוע כל כולו בחיפוש אחר מחזה אבוד מהמאה ה- 18. במהלך חיפושיו הוגו פוגש את דו, סטודנטית יפהפייה שמתנדבת לעזור לו. לאמהּ של דו יש ספריה מצוינת והמחזה אולי שם. הוגו פוגש גם את ארתור, אחיה החורג של דו, טיפוס מפוקפק שמנהל רומן עם סוניה, אשתו של פייר, שהיא מורה לבלט עם עבר אפל. ככל שקמיל מרבה לחשוב על פייר, הוגו הולך ומתקרב לדו, ולארתור סדר יום משלו שמשלב פיתוי עם הצתה.


זה הדוד שלי / MON ONCLE
בימוי: ז'אק טאטי
בהשתתפות: ז'אק טאטי, ז'אן פייר זולה, אלן בקור

מר הולו, הדמות הקבועה של ז'אק טאטי הידועה בזכות הלבוש האופייני של מעיל גשם ארוך והמקטרת בפיו, מגיע לבקר את אחותו הנשואה לתעשיין אמיד. בני הזוג גרים בווילה אולטרה-מודרנית. מר הולו מתקשה להתמודד עם כל החידושים העיצוביים ועם ההמצאות הטכנולוגיות, והוא מוצא שפה משותפת רק עם בן אחותו, שגם הוא אינו יכול להתמודד עם חוקי עולם המבוגרים. בין השניים נרקם קשר מיוחד ללא מילים ויחד הם עוברים שורה של סיטואציות משעשעות. "זה הדוד שלי" הוא יצירת מופת קומית מרירה המציגה תמונה לפיה העולם הוא מעין סיוט מצחיק. הסרט נחשב לטוב בין סרטיו של טאטי גאון הקומדיה הצרפתית.



שלכם, יורם בר-סלע











אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

תגובה 1:

  1. זה עתה גיליתי את האתר שלכם תוך חיפוש הסרט "שפירא ואני" של יורם סבו. אודה לכם מאוד אם תגלו לי היכן אוכל למצוא את הסרט הזה.
    אגב שיטוט נתקלתי בשם של הסרט mon oncle ראיתי את הסרט בילדותי ואהבתי אותו מאוד. צפיה מחודשת בו ממרום שנותי תגרום לי הנאה מרובה. אודה לכם מאוד באם תיידעו אותי באיך לחפש ולמצוא אותו.

    רחל קוסטיצקי.

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן