13.2.2016

האופרה רינלדו מאת הנדל | האופרה האסטונית הלאומית | מנצח: אנדרס מוסטנן

אהבה,בגידה, אלימות וכשפים בהפקה בימתית מרהיבה. במסגרת אירועי מוסטונן-פסט "טאלין תל אביב" - הפסטיבל הבינלאומי בניהולו של אנדרס מוסטונן, בתמיכת משרד התרבות האסטוני ועיריית טאלין תארח האופרה הישראלית את בית האופרה הלאומית של אסטוניה בניצוחו של המנצח והכנר הידוע אנדרס מוסטונן – בהופעה חד פעמית של האופרה "רינלדו"  מאת גאורג פרידריך הנדל. 

יום שני | 29.2.2016 | 20:00

הפקה חדשה רבת משתתפים. בבימויו של ויליאם רנטון ישתתפו התזמורת הלאומית של אסטוניה, מקהלת הילדים של האופרה הלאומית של אסטוניה וסולנים מובילים של בית האופרה האסטוני. 

עלילת "רינלדו", מבוססת על "ירושלים המשוחררת" מאת טורקווטו טאסו, ומתרחשת בסוף המאה ה-11: צבאות הנוצרים צרים על ירושלים. אלמירנה, בת המצביא גוטפריד, מאוהבת בגיבור הנוצרי רינלדו. בעלת בריתו של המלך ארגנטה הנצור היא המכשפה ארמידה, מלכת דמשק. ארמידה שובה את רינלדו... אך מתאהבת בו. הסוף הטוב מגיע כאשר הנצורים מקבלים עליהם את הנצרות ונשלחים לחופשי. 



ויליאם רלטון, במאי האופרה אומר על ההפקה: "רינלדו היא האופרה הראשונה של הנדל שבה צפיתי. שום דבר לא הכין אותי לעונג שחשתי בעת הצפייה הראשונה ביצירת המופת. אריות מקסימות, עלילה מדהימה, דמויות דרמטיות, כיבוש, קסם, הונאה, אהבה נכזבת, בגידה, סקס, אלימות, חטיפה, מסע הרואי, קרבות. כל אלו נרקחו יחד באופרה המיוחדת הזו".  

המנצח אנדרס מוסטנן, שנולד באסטוניה מייסד  פסטיבל מוסטונן-פסט, באסטוניה שחוגג השנה זה 26 שנה להיווסדו ויזם את פסטיבל "טאלין ת"א" שמתקיים כל שנה בת"א - פסטיבל בוטיק אסטוני–ישראלי למוסיקה קלאסית ג'אז רוק ובארוק בהשתתפות כמאה מוסיקאים מובילים מישראל ומאסטוניה.


אנדרס מוסטנן  מנצח על רפרטואר מגוון ובמרכזו אורטוריות, פסיונים ויצירות סימפוניות דרמטיות. הוא מנצח על יצירות של מלחינים בני זמננו כמו גוביידולינה, פנדרצקי, קנצ'לי, סילבסטרוב, קנאייפל, טור, פראט וטורטריאן. הוא החל את חינוכו המוסיקלי באקדמיה למוסיקה בטאלין. כילד צעיר הוא התעניין בעיקר במוסיקה של האוונגרד ועסק בכתיבת מוסיקה. בשנות ה-70 החל ללמוד ולעסוק במסורת של המוסיקה הנוצרית והקים הרכב מוסיקלי בשם הורטוס מוזיקוס אותו הוא מנהל מוסיקלית מאז ועד היום ומבצע עמם קונצרטים רבים ברפרטואר הנע ממוסיקה הודית, ערבית ויהודית מסורתית עד ליצירות עכשוויות. כמו כן ככנר הקים את רביעיית ארט ג'אז. הוא מופיע בקביעות בלטביה, רוסיה, פינלנד, ברזיל, מכסיקו וישראל ובכל רחבי אירופה או כמנצח אורח או עם האנסמבל שלו, הורטוס מוזיקוס. 

להזמנת כרטיסים: 03-692777, www.israel-opera.co.il
בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19 ת"א

שלכם, יורם בר-סלע





אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן