3.1.2016

הטרובדור Il Trovatore| הפקת האופרה של נאפולי באופרה הישראלית


הטרובדור - צלם יוסי צבקר
קינאה, אהבה, תשוקה ומוות. והכל באיכות הפקתית מרגשת. הפעם הזמינה האופרה הישראלית את הטרובדור, בהפקת האופרה הלאומית של נאפולי. בהפקה זו משתתפות מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתן שמייסר ותזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. בעיצוב התפאורה המדהימה משולבות יצירות וידאו ארט של מיכל רובנר המעצימות את האווירה המחשמלת של האופרה.

הטרובדור היא יצירה מוסיקלית המתמקדת בזמרים. קטעי סולו, דואטים מרגשים ושירת המקהלה שעושה תפקיד נפלא. ולצד אלה, התזמורת שתחת שרביטו של דניאל אורן, מחבקת את הזמרים ומלווה אותם ברכות נוצתית.


עיצוב הבמה – אבסטרקט, ריאליזם ווידאו ארט

עיצוב הבמה מאד מרשים. שילוב מרתק של עיצוב ריאליסטי בקטעים קטנים של הבמה, לצד תפאורה סמלית מודרניסטית, המלווה את ההתרחשות ביצירת חללים שונים. ושני הסגנונות חיים בהרמוניה נפלאה, כשהם משלבים גם את עבודותיה של מיכל רובנר, המוסיפות ענין ועומק לעלילה. התאורה היצירתית מעצימה את התפאורה ומוסיפה לדרמה המתחוללת על הבמה. התפאורה מהווה מסגרת מרשימה לעלילה, וגם מצליחה בטכניקות מגוונות למקד את תשומת הלב בסולנים, למרות גודלה של הבמה.

הטרובדור - צלם יוסי צבקר


העלילה-מסובכת במידת מה...

במרכז, משולש אהבה: הרוזן די לונה (הבריטון) שמאוהב בגבירה לאונורה (הסופרן), אך היא מאוהבת בטרובדור מסתורי (מנריקו- הטנור). לצד זה ,אזוצ'נה הצוענייה, שתעשה הכל כדי לנקום את שריפת אימה על המוקד שנים רבות קודם לכן על ידי אביו של הרוזן. לאונורה מבטיחה להינשא לרוזן בתנאי שישחרר את אהובה מנריקו מהכלא. האמת שהיא אינה מתכוננת לקיים את הבטחתה ובולעת כמוסת רעל ומתאבדת.  הרוזן מגלה את בגידתה של לאונורה ומוציא להורג את מנריקו הטרובדור. רק לאחר מכן מתבררת לו זהותו האמיתית של הטרובדור המסתורי – הלא הוא אחיו. הנקמה של אזוצ'נה, שגידלה את מנריקו הטרובדור כבנה מבלי לגלות לו את זהותו האמיתית הושלמה, אך הרוזן מוציא גם אותה להורג. מסובך? לא נורא.

הטרובדור צילום יח"צ

סיפור מתח-עד לרגע האחרון

עם המוסיקה של ורדי והבימוי הנפלא של מיכאל זנאנייצקי מפולין, נשמר המתח עד הרגע האחרון. קשה להבין איך זה קורה, כשהסיפור ידוע מראש. ובכל זאת קיוויתי עד הרגע האחרון שליאונורה, מנריקו ואזוצ'נה ינצלו מהגורל הידוע מראש שנקבע להם במחזה שנכתב בשנת 1835 על ידי מחזאי ספרדי צעיר בשם גארסייה גוטיירז. ורדי הלחין את האופרה לליברית של: סלבדורה קאמארנו.

הסולנים/שחקנים

הסולנים בהפקה זו הם מצמרת הזמרים הבינלאומיים המופיעים קבוע בתפקידים ראשיים על במת המטרופולין בניו יורק, הסקאלה במילנו, הקובנט גארדן בלונדון ועוד. את תפקיד מנריקו ישירו לסירוגין  הטנור הארגנטינאי  גוסטבו פורטה (שהופיע לאחרונה באופרה הישראלית בתפקיד מריו קוורדסו ב"טוסקה" מצדה)  והטנור הדרום קוראני הנודע אלפרד קים בהופעות הראשונה בארץ. את תפקיד לאונרה ישירו הסופרניות  סבטלה וסילייבה הבולגריה (שהופיעה לאחרונה באופרה הישראלית בתפקיד טוסקה במצדה),  דינארה אלייבה האזרית בהופעת בכורה באופרה הישראלית  ואירה ברטמן הישראלית. את תפקיד די לונה ישירו לסרוגין הבריטון הרומני ג'ורג' פטאן, הבריטון הרומני יונוט פאסקו והבריטון הדרום קוריאני  טיטו יו. את תפקיד אזצ'ונה  ישירו לסירוגין זמרות המצו סופרן מריאן קורנטי האמריקאית, אנקלז'דה שקוזה האלבנית בהופעת בכורה באופרה הישראלית והמצו סופרן הישראלית סבטלנה סנדלר. את תפקיד פרננדו ישיר הבס-בריטון קרלו סטריולי . את תפקיד אינז  ישירו לסרוגין  אלה וסיליבצקי ו-ענת צ'רני ואת תפקיד רואיז ישיר איתן דרורי.
שירתם נפלאה והם משחקים את תפקידיהם באוטנטיות מסעירה, מותחת ומרגשת.

הטרובדור צילום יח"צ

הבמאי – מיכאל זנאנייצקי

הבמאי הפולני מיכאל זנאנייצקי, ביים למעלה מ-180 הפקות של מחזות תיאטרון, אופרות ומחזות זמר בפסטיבלים ובבתי אופרה ברחבי העולם. הרפרטואר שלו נע מהבארוק ועד ליצירות בנות זמננו. הוא ביים מספר הפקות גרנדיוזיות באוויר הפתוח כולל אותלו (ורדי), שיקוי האהבה (דוניצטי), טורנדוט (פוצ'יני) ונשף מסכות (ורדי). הוא זכה במדליית הזהב לערכים אמנותיים וחברתיים על ידי נשיא מחוז פולייה. הפקתו של יבגני אונייגין (צ'ייקובסקי) בבילבאו זכתה בפרס על הפקת השנה בספרד. הוא המייסד והמנהל האמנותי של פסטיבל המים בטיגרה. באופרה הישראלית ביים מספר הפקות כולל "נשף מסכות" וכן "לה טרוויאטה" למרגלות המצדה.

תאריכי מופעים:

יום שבת 26.12.15  11:00 (לקראת בכורה) | יום ה' 31.12.15 20:00 (בכורה) | יום ו' 1.1.16 13:00 |מוצ"ש 2.1.16 20:00 | יום ב' 4.1.16 20:00 | יום ג' 5.1.16 20:00| יום ה' 7.1.16 20:00 | יום ו' 8.1.16 13:00 | מוצ"ש 9.1.16  13:00 | יום ב' 11.1.16 20:00| יום ג' 12.1.16 20:00|יום ד' 13.1.16 20:00 |יום ו'  15.1.16 13:00| מוצ"ש 16.1.16 20:00
הזמנת כרטיסים: 03-692777, www.israel-opera.co.il


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן