19.1.2016

חתול תעלול של התיאטרון הלאומי הבריטי - בתיאטרון המדיטק חולון

"מי לא שמע על חתול תעלול? ביום אחד גשום, כשטלי ואחיה נשארים בבית לבד, משתגעים משעמום, הוא הופיע פתאום, כך משום מקום! הפך את היום המשעמם ליום מלא הפתעות, יום  עם המון תעלולים והמצאות, הוא הביא עוד חברים והם שיחקו המון, אבל לא כל כך בטוח אם זה היה באמת או רק בדמיון..." 

תיאטרון המדיטק בחולון פותח את שנת 2016 בהצגה החדשה, על פי ספרו עטור השבחים של ד"ר סוס. בבימויו של רוני פינקוביץ', מנהלו האמנותי של התיאטרון ועל פי תרגומה של לאה נאור. העיבוד והבימוי במקור של  קטי מיטשל. ההפקה מוצגת בזיכיון גו'זף ויינברג בע"מ, בשם התאטרון המוסיקלי הבינלאומי של ניו יורק. ההצגה הועלתה לראשונה בתיאטרון הלאומי הבריטי, כשהאיורים המקוריים השובבים שבספרי ד"ר סוס מהווים השראה לתפאורת ההצגה ולתלבושות. 

מהרגע שחתול תעלול מופיע בבית, יוצא הקהל עם השחקנים להרפתקה חסרת גבולות במרחבי הדימיון ומחוץ לקופסה. חתול תעלול משאיר מאחוריו בלגאן גדול וילדים נרגשים.

ההצגה מיועדת לגילאי 3 ומעלה. יש!!! אני יכול לראות אותה.
הצגה ראשונה ב-13בפברואר 2016, שבת, 10:30

שחקנים: דני לשמן - חתול תעלול; יגאל ברנר - הדג; עומר קרן - ילד; ליאור בלאוס - טלי; אורי עטייה - דבר 1; ענבל ניר בר-אור - דבר 2. תנועה וכוריאוגרפיה: עוז מורג.  

"השחקן הראשי במחזה הוא כוחו המשחרר של הדמיון", אומר במאי ההצגה רוני פינקוביץ' ומוסיף: "כפי שהספר חתול תעלול נכתב בשעתו לתרגול ראשית קריאה, כך ההצגה היא תרגול ראשון בצפייה בתיאטרון. זו חגיגת תיאטרון שמשיקה לחגיגת החריזה והמילים. הסיפור מביא שני ילדים שביום גשם מתקשים להישאר בבית  ולא לשחק בחוץ. אבל אז מגיעה אליהם דמותו מלאת ההמצאות של החתול תעלול ומאפשרת להם להשתולל בתוך הבית, ולמעשה, בתוך גבולות דמיונם. הקריאה בספר היא המפעילה את הדמיון, ומבחינה זו היא חוויה המובילה לשחרור נפשי ורגשי". 


מיהו ד"ר סוס?
דוקטור סוס - שם העט של תאודור סוס גַייזֶל, סופר ומאייר אמריקני, הידוע במיוחד בשל ספרי הילדים שכתב ואייר. הספר נמכר ביותר מ-7.2 מיליון עותקים בשפה האנגלית ותורגם לשפות רבות. גישתו של דוקטור סוס הייתה מהפכנית, לא רק מפני שחשב כי קריאה ושעשוע יכולים לעלות בקנה אחד, אלא גם מפני שהתבונן בחברה האנושית מגובה עיניהם של ילדים.
את הספר תרגמה לאה נאור, פזמונאית, סופרת, מתרגמת ותסריטאית ישראלית. נאור פרסמה ספרי סיפורת ושירה לילדים, וכן כתבה תסריטים לתוכניות טלוויזיה לילדים, בהם "קרוסלה", "חג לי", "מה פתאום?" ו"בבית של פיסטוק". תרגומיה לסדרת ספריו של דוקטור סוס, ובראשם "חתול תעלול", זיכו אותה בפרס אנדרסן הבינלאומי לתרגומי מופת לילדים.


להזמנת כרטיסים:


שלכם, יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן