16.1.2016

פ י ל ו ב ו ל ו ס – מחול במשכן


חגיגה של דמיון, הומור, שליטה וירטואוזית בגוף, עיצוב אסתטי מדהים של צורות וצבעים, תלבושות מרהיבות עין, תאורה ופסקול. ומעבר לכל, השאלה החוזרת על עצמה במופעי פילובולוס: איך הם עושים את זה? שנתיים לאחר ההצלחה העצומה עם המופע Shadowland חוזרת להקת המחול האמריקאית פילובולוס בתכנית חדשה ומיוחדת, המשלבת עבודה חדשה שנוצרה בשיתוף אתגר קרת ושירה גפן. ואיתה, יצירות תנועה וותיקות מרפרטואר הלהקה. 

הלהקה תופיע במסגרת הסדרה "מחול במשכן" בתל אביב,  בירושלים ובחיפה החל  מתאריך 20 בינואר.  

"המדוושת המשבשת" (The Inconsistent Pedaler) 
יצירה משנת 2014. העבודה נוצרה על ידי שירה גפן ואתגר קרת בשיתוף המנהלים האמנותיים של הלהקה: רובי ברנט, רנה יבורסקי, מאט קנת ואיתמר קובובי ועם הרקדנים. 
חגיגה של הומור עם סבא בן 99, ברווזים, עוגת יום הולדת ומדוושת משבשת אחת. מסקרן?


יצירות נוספות שיוצגו בסדרת המופעים בישראל:

Automaton
יצירה משנת 2012. שיתוף פעולה ראשון של פילובולוס עם הכוריאוגרף הבלגי הנודע סידי לארבי שרקוואי ביחד עם רנה יבורסקי ועם רקדני הלהקה. היצירה בודקת את ההבדלים בין בני האנוש למכונה, היצירה ממוקמת איפשהו בין "בלייד ראנר" ל"טרון" בעולם של מראות ומציגה את העולם המיוחד שנברא מכמה זוויות ראיה בו זמנית. 

On The Nature of Things 
יצירה משנת 2014 . רובי ברנט, רנה יבורסקי, מאט קנת, איתמר קובובי בשיתוף הרקדנים. 
על עמוד לא רחב במיוחד העולה מן הבמה שלושה רקדנים לצלילי ויולדי, היצירה חוקרת את עוצמתו של הגוף האייקוני ומספרת סיפור על לידתה של התשוקה. 

All Is not Lost 
יצירה משנת 2011. נוצרה על ידי להקת OK Go., טריש סיי בשיתוף עם רקדני פילובולוס.
העבודה משנה את ההתייחסות שלנו כקהל למחול באמצעות מבט קלדייסקופי על חיבור אנושי תוך שימוש במוזיקה מדליקה. יצירת הוידיאו המלווה נוצרה בשיתוף גוגל www.allisnotlo.st והיתה מועמדת לפרס גראמי. זהו מיצג אינטראקטיבי בו אפשר להקדיש הודעות אישיות לחברים שמבוצעות על ידי רקדני פילובולוס. העבודה מתאימה במיוחד לרוח הרשתות החברתיות.


Megawatt  
יצירה משנת 2004 . חוויה מחשמלת שהוצגה בהצלחה אדירה בארץ וזכתה לשבחי הביקורות ולהתלהבות הקהל. מאת ג'ונתן ווקן בשיתוף עם רקדני הלהקה.
זו יצירה עוצרת נשימה שמציגה את רקדני פילובלוס בשיא יכולתם עם תנועה אולטרה דינמית לצלילי המוזיקה של פרימוס, רדיו הד וסופר פושר.


אודות פילובולוס
אוניברסיטת דרטמות בניו המפשייר. 1971. המורה למחול אליסון צ'ייס הטילה על ארבעה סטודנטים שלה ליצור עבודת מחול אותה הם כינו פילובולוס על שם פטרייה אוהבת שמש בגודל זעיר בעלת שורשים עמוקים, ומה שמייחד אותה הוא תהליך ההתרבות. ג'ונתן וולקן, מוזס פנדלטון, רובי ברנט, לי האריס. יצרו יצירה שהתגרתה בחוקי הכבידה עד קצה היכולת האנושית. 

מה שהחל כתרגיל מחול פיסולי, אקרובטי מאד, תיאטרלי ומקורי ביותר הפך לתפיסה כוריאוגרפית מורכבת וייחודית. הלהקה הפכה לשם דבר בעולם המחול המודרני. פילובולוס מאופיינת בשליטה גופנית מוחלטת של הרקדנים בעלי הכשרה בבלט קלאסי, מחול מודרני, אתלטיקה ואקרובטיקה, לוליינות ואמנויות לחימה, ועיצוב אסתטי של צורות וצבעים באמצעות תלבושות, תאורה ופסקול. 

45 שנים בתנועה מתמדת
פילובולוס  פועלת קרוב ל- 45 שנה, והרפרטואר הענק מעיד על מקומה החשוב של הלהקה בעולם המחול העולמי. הלהקה מרבה לשתף פעולה עם גופים אמנותיים רבים מתחום המוזיקה והתיאטרון. יצירות של הלהקה היו לחלק מהרפרטואר של להקות רבות בעולם. יוצרי פילובולוס זכו בפרסים רבים, ביניהם פרס ברנדייס, פרס המבקרים של ברלין, פרס אמי להישגים בתחום תכניות התרבות המשודרות בפריים טיים. המוזיקאי פרנק זאפה הזמין אותם לפתוח את המופע שלו, האופנאי פייר קארדן הזמין אותם להשתתף בתצוגות האופנה שלו, והשתתף במימון ההופעות הראשונות שלהם בברודווי.
לצופי הטלוויזיה בארץ ובעולם הם מוכרים מן הפרסומת ליונדאי, ומטקס האוסקר לפני מספר שנים  בו  הציגו את הסרטים המועמדים בדרכם המיוחדת. 
פילובולוס יצרו פרסומות למובייל, טויוטה, בלומינגדייל'ס, והופיעו בעשרות אירועים ובמופעים חגיגיים. 

יוצרים ישראליים בתמונה
לפני מספר שנים פתחה הלהקה את שעריה ליוצרים מחוץ ללהקה. הראשונים שהוזמנו ליצור עבור הלהקה היו ענבל פינטו ואבשלום פולק שיצרו ביחד עם רובי ברנט את Rushes, עבודה זו הוצגה על ידי הלהקה באחד מביקוריה הקודמים בארץ וזכתה לביקורות נלהבות, בינתיים הצטרפו לרפרטואר הלהקה יצירות נוספות מאת יוצרים מחוץ ללהקה, וביניהן יצירה נוספת של פינטו ופולק 2BE .
עתה נוספה לרפרטואר עוד עובדה של יוצרים ישראליים היצירה של שירה גפן ואתגר קרת אך זה אינו הקשר הישראלי היחידי של הלהקה. מזה מספר שנים משנת 2004 המנהל בפועל והמוביל של הצוות האמנותי של הלהקה הוא איתמר קובובוי שהגיע מישראל.


שלכם, יורם בר-סלע


תל-אביב - משכן אמנויות הבמה
יום רביעי 20/01 המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, 20:00           
יום חמישי  21/01  המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, 20:00                                                                                           יום שישי  22/01  המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, 12:00 
שבת 23/01 המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, 16:00                            

הזמנת כרטיסים למופעים בתל-אביב: אתר האופרה הישראלית. או קופת האופרה 03-6927777


ירושלים – תיאטרון שרובר
יום שני 25/01 בשעה 20:30 
קופת התיאטרון:02-5605755 אתר בימות.

חיפה – אודיטוריום
יום שלישי 26/01  אודיטוריום חיפה, 20:30 
גרבר:04-8418411, 04-8384777
ערב המופע:04-8598012
להזמנות דרך אתר אתוס חיפה.





נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן