30.7.2015

נפלאות היקום: מוזיקה, מדע ומסע בין כוכבים

שלמה גרוניך לא יכול לאכזב. אבל פרופסור עודד אהרונסון? לא שמענו עליו. נכון, הוא אסטרופיזיקאי בעל שם עולמי. אחד מכוכבי המחלקה למדעי כדור הארץ והכוכבים במכון וויצמן למדע. אבל איך כל זה קשור לשירים ולגרוניך? חלל? חייזרים? נשמע מסקרן, אבל יהיה מעניין?

המופע המשותף של שני הכוכבים התקיים ב-23 ביולי במכון ויצמן, בהפקת מכון דוידסון לחינוך מדעי. התקיים... והיה מהנה ומרתק!!! לא יכול להיות שילוב מושלם יותר מהפרופסור האסטרופיזיקאי והמוזיקאי האהוב. מוזר, אבל יש ביניהם נושאים משותפים, והשיחה ביניהם, על היקום והכוכבים היתה פשוט ממגנטת. השניים לקחו אותנו למסע מסעיר בין כדור הארץ, הירח, מאדים... והכל בחינניות, הומור וקסם. 




שלמה גרוניך, כמצופה, הפליא בנגינה ושירה, כמו שרק הוא יודע. לצד השירה והנגינה, הוא גם פיתח דו שיח מעניין ומלמד עם עודד. הפרופסור המלומד שפגש אסטרונאוטים, נהג ברכבי חלל והוא מדען Space IL - כוח המשימה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח, הסביר לנו מי אנחנו - נקודה קטנטונת בקצה מערכת השמש. מהי חידת היקום וכיצד נוצר העולם? מהם הכוכבים ומה קורה בתוכם? מה יהיה גורל היקום בו אנו חיים? והכל בשפה מובנת ובליווי תמונות, וידאו, תאורה קסומה, תכנים ומחקרים אקדמאיים מורכבים שהוסברו בסגנון "ידידותי למשתמש". אפילו חייזרים היו שם. "אני בטוח שהם קיימים. אנחנו רק צריכים לפגוש אותם" אומר שלמה שבטוח בקיומם ומחכה בסקרנות למפגש איתם.
ולסיום הערב הקסום, עמדו ברחבת הדשא של המכון טלסקופים שכוונו שלקצה האזור המואר של הירח. זכינו בהצצה על הגבשושיות והמכתשים על פני הירח. מדליק!



"לפעמים אני שוכח, איך התחלתי מול ירח, 
כשאתה שוכח כן, כן, אתה מסכן 
יש גשם בשמיים אין ירח בינתיים,
וכשיצא נלך ביחד עד שנעלם." 
(מתוך השיר ירח של שלמה ארצי)

"זו הפעם הראשונה שאני שר שיר של שלמה ארצי... ועוד נהנה מזה" אומר שלמה גרוניך. גם שירי אריק איינשטיין, ביטלס ואמנים אחרים שליוו את המסע המרתק בין הגלקסיות,

"נפלאות היקום" הוא מופע מסעיר ומיוחד שמשלב בין נפלאות המדע ומוזיקה קסומה. שני הכוכבים לוקחים איתם את הקהל לחוויה סוחפת ובלתי נשכחת ברחבי החלל. מכדור הארץ לירח, למאדים ולשבתאי, כאשר שיריו של שלמה גרוניך שנכתבו בהשראת אותם פלאי חלל מלווים את המסע ומוסיפים צבע לדיונים על חקר הירח, על האתגר לשלוח אדם למאדים ועל החיים מחוץ לכדור הארץ.

מומלץ מאד. וכדאי לעקוב אחר הפרסומים. מכון דוידסון אינו שוקט על שמריו.
ב- 12.8 מארגנים גיחה לילית לבורות לוץ שבדרום, במטרה לצפות בשמיים זרועי כוכבים ובמטר הפרסאידים.
ב- 21.9 יתקיים ערב "ליל המדענים" בסימן "המוח". ערב שכולו פעילויות מהנות לקהל הרחב.


שלכם, רוני בר-סלע




נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן