23.5.2015

מקהלת פיאטניצקי - מופע פולקלור רוסי לציון יום רוסיה

 12 ביוני הוא יום רוסיה. יום חג לאומי של הפדרציה הרוסית הנחגג מדי שנה החל משנת 1992. השנה יצויין יום רוסיה בכמה ערים בעולם בו זמנית: פריז, ניו יורק באולם קארנגי הול, בתיאטרון העירוני של ריו דה ז'ניירו בברזיל  וכמובן בירושלים. סדרת מופעים מוסיקליים של אמנים בולטים מרוסיה שיציגו בכל עיר את המגוון הרחב והמשובח של התרבות הרוסית במוסיקה ובמחול. 

בארץ תייצג את התרבות הרוסית, מקהלת פיאטניצקי - 75 זמרים וזמרות, רקדנים ורקדניות המביאים מופע פולקלור סוחף, אותנטי, ברמה אמנותית גבוה בפעם הראשונה בישראל. שירים רוסיים בשילוב מחול רוסי מסורתי, בליווי תזמורת גדולה של נגנים בכלים עממים אותנטיים. מאות תלבושות צבעוניות ועשירות ומופע בלתי נשכח המשלב בין נוסטלגיה לפולקלור. 



מקהלת פיאטניצקי – משנת 1910
המקהלה הוקמה על ידי מיטרופן פיאטניצקי , מוסיקאי ואספן שירי עם רוסיים, בשנת 1910. פיאטניצקי, יחד עם 18 איכרים בעלי יכולת שירה מאזורים שונים ברוסיה הופיעו לראשונה במוסקבה במרץ 1911. במהרה הפכה המקהלה לגוף המוביל בביצוע פולקלור רוסי. המשתתפים שרו, רקדו וניגנו על כלים עממיים אותנטיים. בימיה הראשונים זכתה המקהלה לשבחים ממוסיקאים רוסיים בולטים כמו המלחין סרגיי רחמנינוב והזמר פיודור שאלייפין.

בשנת 1918 החלה המקהלה לפעול ממוסקבה. לאחר שהאזין לשירתה החליט לנין להרחיב את פעילותה של המקהלה. והיא החלה להופיע בכל רחבי ברית המועצות באולמות הקונצרטים הבולטים וגם במפעלים ובמטעים. בשנת 1925 הוענק למיטרופן פיאטניצקי תואר אמן כבוד של הרפובליקה. לאחר מותו של פיאטניצקי נקראה הלהקה על שמו.


כיום חברים בלהקה למעלה ממאה מוסיקאים ורקדנים. יש לה סטודיו משלה במוסקבה. הלהקה זכתה בשלל פרסים. בשנות פעילותה הרבות הופיעה בכל רחבי ברית המועצות לשעבר, ובמדינות נוספות כמו: צ'כוסלובקיה, בולגריה, רומניה, הונגריה, אוסטריה, פינלנד, קנדה, יפן, שוודיה, מקסיקו, גרמניה, ברחבי ארצות הברית, אוסטרליה, ניו זילנד ועוד.
זה מופע מחמם לב שיגרום לצופים לרקוד בכיסאותיהם ולמחוא כפיים בעוצמה ובקצב למשמע הצלילים והשירים האהובים, חלקם מוכרים לנו מאוצר "הזמר הישראלי". שירים שתורגמו מרוסית וזכו לביצועים ישראליים.

בנייני האומה בירושלים | יום שישי 12 ביוני בשעה 13:00

רכישת כרטיסים:   02-6237000   |   6226*


שלכם, יורם בר-סלע





נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

תגובה 1:

  1. הופעה מעולה. המקהלה מגיעה לכאן שוב פעם גם ב-2020

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן