22.5.2015

תיאטרון מחול הארלם - מופעים בישראל - יוני 2015


תיאטרון מחול הארלם מגיע מניו יורק ל- 4 מופעים בישראל, במסגרת חגיגות 45 שנים לפעילותו. המופעים יתקיימו בהיכל אמנויות הבמה בתל-אביב, במסגרת מופעי "מחול במשכן", החל מ- 10 ביוני 2015. זאת לאחר המופעים המוצלחים של הלהקה בישראל, בשנת 2013. 

בתכנית 4 יצירות של בכירי הכוריאוגרפים. היצירות מציגות סגנונות מגוונים של מופעי הלהקה. בכולן באים לידי ביטוי ה עושר הסגנוני, טכניקה מעולה של הרקדנים ותוכנית סוחפת.


עפרוני מתעופף
כוריאוגרפיה – אלווין איילי,
מוזיקה – ראלף וויליאמס.


רוקד במרפסת הקדמית של גן העדן
כוריאוגרפיה – יוליסס דאב,
מוזיקה – ארוו פארט.


כלי שיט
כוריאוגרפיה – דארל גרנד מולטרי,
מוזיקה – אזיו באסו.


חזרה
כוריאוגרפיה – רוברט גרלנד,
מוזיקה – ג'יימס בראון, אלפרד אליס,
אריתה פרנקלין וקרולין פרנקלין.



מייסדי הלהקה Arthur Mitchell ו- Karel Shook המנוח הקימו את הלהקה שהחלה לפעול במרתף של כנסייה בשנת 1969. מיטשל שזכה להצלחה כרקדן ראשי בבלט העיר ניו יורק, הבין שניתן ללמד, לחנך ולקדם את בני הנוער בהארלם באמצעות הדיסציפלינה של הבלט הקלאסי ולתת, לפחות לכמה מהם, יכולת לצאת מעגל המצוקה של הארלם אל העולם הזוהר והמספק של המחול הבינלאומי. הלהקה הצליחה להפוך לשגרירת התרבות האמריקאית והאפרו אמריקאית וסיפקה למספר גדול של בני נוער שהגיעו משכונות העוני אופק חדש והזדמנות לחיים שונים. גם היום בעשור החמישי של הלהקה היא ממשיכה להיות נאמנה לחזון של מייסדיה ולחנך למצוינות ולהופיע בכל רחבי העולם. בניהולה האמנותי של Virginia  Johnson , חברה מייסדת בתיאטרון המחול ופרימה בלרינה בלהקה בצעירותה. בצמוד אליה עובד Laveen Naidu, מנהל בית הספר וכוריאוגרף לשעבר.

אבני דרך בתנועה:
מאז הקמתו בשנת 1969 קיימה הלהקה הופעות בכ- 250 ערים בצפון אמריקה ובארבעים מדינות בשש יבשות. בשנת 1969 הוקם תיאטרון המחול, להקה ללא מטרות רווח שנתמכה על ידי מדינת ניו יורק וקרן פורד.  שנה אחר כך כבר יצאה הלהקה לסיור הבינלאומי הראשון. 1971 - שיתוף פעולה ראשון עם הניו יורק סיטי בלט. הלהקה ביצעה יצירה של ג'ורג' בלנשיין, ויצאה בפעם הראשונה לסיור באירופה.
1972 – הלהקה עוברת למשכנה בלב ליבה של שכונת הארלם.
1980 – הלהקה זוכה בתמיכה ממשלתית ותלמידים מקבלים מלגות לימודים
1981 - הלהקה מופיעה בבית הלבן בערב מיוחד לכבודה של ראש ממשלת בריטניה מרגרט ת'אצר.
1984 - הלהקה מייצגת את ארצות הברית בטקס הסיום של אולימפיאדת לוס אנג'לס.
1992 - מופעים בדרום אפריקה, לראשונה עם הסרת החרם התרבותי האמריקאי מעל דרום אפריקה. נלסון              מנדלה נכח בשתי הופעות.
2000 - מופעים בסין לציון בעקבות הסכם הסחר שנחתם בין ארצות הברית וסין.
2001 – מופעים בבית. הלהקה מופיעה לראשונה באולם המפורסם "אפולו" בהארלם.
2004 – הפסקת הפעילות עקב קשיים כלכליים.
2008 - אנסמבל של 12 רקדנים מוקם ומופיע בכל רחבי ארצות הברית במטרה לחשוף את עולם הבלט בפני            קהלים חדשים.
2009 – תערוכת רטרוספקטיבה במרכז לינקולן בניו יורק לציון 40 שנה לפעילות הלהקה.
2010 - ארתור מיטשל מעביר את הניהול האמנותי של הלהקה לידיה של וירג'יניה ג'ונסון, רקדנית ראשית                בלהקה ומייסדת המגזין למחול "פוינט".
2012 - פועלת הלהקה במלוא המרץ עם 18 רקדנים ומופיעה בכל רחבי ארצות הברית ובעיר הבית של                    הלהקה - ניו יורק.

רוברט גרלנד – כוריאוגרף הבית, יליד פילדלפיה. החל ללמוד מחול בעיר הולדתו. את הכשרתו קיבל גם מרקדנים מתיאטרון המחול של הארלם ותיאטרון המחול אלווין איילי. בגיל 15 הצטרף ל"פילידנסו" להקת המחול של פילדלפיה. והיה לחבר הצעיר ביותר. היה בן חסותו של באלנשין. עבר לג'וליארד וסיים שם את לימודיו. במהלכם רקד ועבד עם "בלט היספניקו". ב 1985 הצטרף לתיאטרון המחול של הארלם כמתלמד. והפך במהרה לרקדן ראשי. ב-1999 מונה למנהל בית הספר ולכוריאוגרף הבית הראשון של הלהקה. זכה בפרסים רבים ועבד עם להקות רבות ופרויקטים רבים.


שלכם, יורם בר-סלע

  
נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן