27.2.2015

איתך, ארמניה - קונצרט מיוחד לציון 100 שנים לשואת העם הארמני

התזמורת הסימפונית ירושלים, בניצוחו של אנדרס מוסטונן ובשיתוף פסטיבל המוסיקה "פרספקטיבות" מירוואן (ארמניה), תעלה קונצרט מיוחד ובו מוסיקה מאת גדולי המלחינים הארמנים לצד הסימפוניה השלישית "אירואיקה" מאת בטהובן. 

יום ה' , 5.3.2015 בשעה 20:00 – אולם הנרי קראון, תאטרון ירושלים

בתכנית:

קומיטס – קטעים מתוך "ליטורגיקה" (בעיבוד לכינור ולתזמורת)
סטפן רוסטומיאן – סימפוניה רביעית
ארם חצ'טוריאן – אדג'ו מתוך הבלט "ספרטקוס"
לודוויג ואן בטהובן – סימפוניה מס' 3 "ארואיקה"

נושא שואת העם הארמני אינו יכול להשאיר אף אחד אדיש. מאה שנים לאחר רצח העם, ובכל אחד מבני העם הארמני קיים דחף פנימי לדבר על הארץ האבודה, התרבות, האומה המעונה והתקווה להשיג צדק היסטורי והכרה באירוע הנורא.

רק לאחרונה דן נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, בנושא בנאומו באו"ם ביום השואה הבינלאומי. ריבלין שדיבר באנגלית ובעברית בפני אולם מלא בפעילים יהודיים בחר לפתוח את נאומו באזכור שואת הארמנים. ריבלין הזכיר את הפליטים הארמנים שהגיעו לירושלים בשנת 1915 — ונצפו על ידי הוריו ובני משפחתו — ואמר "איש לא התכחש לרצח שאירע". הוא ציטט דברים שכתב אבשלום פיינברג, ממנהיגי מחתרת ניל"י, ואמר שבאותם ימים נשאלו שתי שאלות: מי הבא בתור, "והאם נזיל אנחנו היהודים דמעות דם גם על שברם של אחרים?". התשובה לשאלה הראשונה היתה, כמובן — השואה של היהודים — אבל השאלה השנייה "נותרה תלויה ועומדת עד היום", דברי הנשיא ריבלין.

השנה יצוינו מאה שנים לשואת העם הארמני ובמסגרת זו ייערכו קונצרטים ברחבי העולם, הראשון שבהם יתקיים בישראל. לאחר מכן אמנים בעלי שם עולמי יעלו קונצרטים באולמות הקונצרטים החשובים ברחבי העולם. באמצעות קונצרטים אלו, הנושא המאיים של רצח עם יקבל ביטוי ויחס בתקשורת העולמית. באותה העת אירועים אלו ידגישו את תרומתה של ארמניה למפת התרבות בעולם כולו.



להלן חלק מרשימת הקונצרטים שיתקיימו במהלך השנה: 
  • כנסיית סנט ג'ון בטאלין, אסטוניה עם הרכב הורטוס מוזיקוס ומקהלת הגברים הלאומית של אסטוניה
  • בארמון האמנויות היפות בבלגיה עם התזמורת הלאומית של בלגיה בניצוחו של ג'ורג' פהליביאן ובהשתתפות הצ'לן   מישה מייסקי, החצוצרן סרגיי נקריאקוב והכנר מקסים וונגרוב
  • בתאטרון מרינסקי בסנט פטרסבורג ברוסיה עם התזמורת הסימפונית של תאטרון מרינסקי ובניצוחו של ואלרי גרגייב
  • באולם קרנגי שבניו יורק, ארה"ב, עם רביעיית שנגחאי והמקהלה הקאמרית הובר
  • באולם סנטה צ'צ'יליה ברומא עם התזמורת הפילהרמונית לה סקאלה; באולם קדוגן בלונדון עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית בניצוחו של המנצח והכנר פנחס צוקרמן
  • באולם המוזיקפריין בווינה עם תזמורת קאמרטה זלצבורג בניצוחו של ג'ון אקסלרוד ועם הסולנים מישה מייסקי, לילי מייסקי, יוליאן רחלין, ורדן ממיקוניאן וואהה רוסטומיאן. 


לקוראי "תרבות אנד דה סיטי תינתן הנחה מיוחדת. מחיר הכרטיס 40 ₪ (במקום 80-100 ₪). לקבלת ההנחה, עליכם להזין קוד הנחה 555 בעת הקניה.

להזמנות: 1-700-70-4000 או כאן www.jso.co.il

שלכם, יורם בר-סלע




נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן