27.1.2015

רומיאו ויוליה – בלט ציריך במסגרת מחול במשכן


בכל פעם שרואים את רומיאו ויוליה, יש את אותה תקווה קטנה שאולי הפעם תיפרמנה הטעויות ושניהם יוכלו לממש את אהבתם בהפי אנד. בלט ציריך בחר להציג את "רומיאו ויוליה". הטרגדיה המפורסמת של שקספיר על אהבה בלתי אפשרית בין בני משפחות עוינות שבסופה יוליה השימה עצמה מתה, ורומיאו שלא ידע שהיא שתתה שיקוי מדמה מוות התאבד, וכשיוליה התעוררה והבינה שאהובה מת, התאבדה גם היא.

הכוריאוגרף כריסטיאן שפוק (המנהל האמנותי של בלט ציריך) מביא את הטרגדיה העל זמנית של שקספיר, לצלילי המוסיקה העשירה של פרוקופייב, לכדי יצירה מבריקה הממחישה את הדיסוננס והעימות בין אהבה ושנאה, את ההחמצה הנוראית של אהבה טהורה ואת כוחה ההרסני של האלימות. הצגת הבכורה התקיימה ב 13 באוקטובר 2012, ומאז, היא נודדת בעולם. אולי הפעם יגלה רומיאו שיוליה לא באמת מתה???

המופע בביצוע 75 רקדנים יעלה על במת בית האופרה במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.

בלט ציריך
שלא כמו לונדון, פריז או וינה, ציריך היא עיר מחול חדשה יחסית. את מעורבותה בתחום המחול החלה רק במאה ה 20. מנהל האופרה של ציריך וממשיכיו (ביניהם רודולף נורייב), כיהנו כמנהלים אמנותיים של הלהקה. ב-1996 מונה היינץ שפרלי כמנהל והביא את הלהקה למקצוענות גבוהה והכרה בינלאומית. הרקדנים נבחרו בקפידה, אומנו על ידי מיטב המורים, הרפרטואר הועשר וכך גם הכוריאוגרפיה. שפרלי שילב מחול מודרני ביצירותיו, וכלל ברפרטואר הלהקה יצירות מופת של כוריאוגרפים מובילים וכך ביסס את מעמד הלהקה כמובילה באירופה וכן גם מעמדו ככוריאוגרף. בשנת 2012 החליף שפוק את שפרלי כמנהל האמנותי של הלהקה.



צוות ההפקה:
כוריאוגרפיה – כריסטיאן שפוק Christian Spuk
מוסיקה –      סרגיי פרוקופייב Sergei Prokofiev
תפאורה –     כריסטיאן שמידט Christian Schmidt 
תלבושות –   רינהרט טראוב Reinhard Traub
דרמטורגיה – מיכאל קוסטר  Michael Jurowski



מועדי המופעים:
יום חמישי 29/1/2915 בשעה 20:00
יום  שישי  30/1/2015 בשעה  13:00
מוצא"ש   31/1/2015  בשעה  21:00
יום ראשון 1/2/2915 בשעה 20:00
יום שני 2/2/2015 בשעה 20:00

שלכם, שיוי פרנס



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן