10.1.2015

"עד אשר נמצא מקום" - מופעי מחול אינטימיים במוזיאון ישראל

יסמין גודר: Like A Lion Lie
מוזיאון ישראל לא מפסיק להפתיע. במסגרת התערוכה "עד אשר נמצא מקום" העוסקת במעגל במחול הישראלי, מציג המוזיאון 10 מופעי מחול של יוצרים ישאליים מובילים. רועי אסף, עודד גרף ויוסי ברג,  שלומית פונדמינסקי, ניב שינפלד ואורן לאור, אבי קייזר וסרג'יו אנטוניו, עידן שרעבי, נעה צוק, הלל קוגן, יסמין גודר, דפי אלטבב ורננה רז מופיעים בימי שלישי, בשעה 21:00 החל מ- 23 בדצמבר.

מופעי המחול המתקיימים בחללים אינטימיים במוזיאון, מאפשרים מפגש ייחודי במינו, שאינו יכול להיווצר בכל חלל אחר, בין יוצרי מחול נבחרים לבין אמנות ויזואלית וגלריות מוזיאליות. במהלך השנה החולפת התקיימו במוזיאון ישראל מספר מפגשים כאלה עם יוצרי מחול ישראליים, וביניהם: איריס ארז, עידית הרמן וקבוצת קליפה, עמית שכטר וענת צדרבאום. כל אחד מהיוצרים העניק נקודת מבט חדשה לתכנים המוזיאליים, בין אם ביצירה שנוצרה במיוחד עבור חלל המוזיאון (site specific) ובין אם ביצירה קיימת שעברה אדפטציה כדי להתאימה למסגרת המוזיאלית.

כל אחד מהיוצרים שנבחרו לקחת חלק במסגרת ייחודית זו, יציע זווית חדשה ליצירה מוכרת שלו. בניגוד למסגרת הבימתית המוכרת, המפגש עם יצירת מחול בחלל מוזיאלי יוצר קשר אינטימי ובלתי אמצעי בין הקהל לבין האמנים המופיעים. החלל עצמו והיצירות המצויות בו טוענים את יצירת המחול במשמעויות חדשות, והיא מצידה מעניקה להם מימד נוסף. כך נוצר שיח ייחודי במינו בין יוצר המחול והרקדנים לבין האמנות הויזואלית ולבין הקהל.

23/12/14 – רועי אסף: GIRLS 
היצירה מבטאת את הכישרון הכוריאוגרפי של רועי והבחירות התנועתיות המקוריות המשרתות את האמירה שהוא מייצר על נערות ומגדר. 

30/12/14 – עודד גרף ויוסי ברג: 4 גברים, אליס, באך והצבי 
עודד גרף ויוסי ברג יציגו את "4 גברים, אליס, באך והצבי" - פנטזיה הומוריסטית אפלה לצלילי יוהאן סבסטיאן באך על ארבעה גברים המנסים לגלות את ה "גבר" האולטימטיבי ומעזים להטיל ספק בקיומו. המופע משלב טקסט, שירה וריקוד.

עודד גרף ויוסי ברג: 4 גברים, אליס, באך והצבי 


6/1/15 – שלומית פונדמינסקי: Mantra& La Divina 
הכוראוגרפית שלומית פונדמינסקי תעלה את היצירות LA DIVINA , סולו בהשראת חייה ודמותה של זמרת האופרה מריה קאלאס.

שלומית פונדמינסקי: Mantra& La Divina 


13/1/15 – ניב שינפלד ואורן לאור: דירת שני חדרים
"דירת שני חדרים" של ניב שינפלד ואורן לאור, היא גרסה חדשה ליצירת המחול של ניר בן גל וליאת דרור מ 1987, מביאים השניים לבמה את היחסים שלהם כבני זוג ויוצרים.

20/1/15 – אבי קייזר וסרג'יו אנטוניו: מקום שלך
אבי קייזר וסרג'ו אנטוניו מנסים בדרכם המיוחדת ב"מקום שלך" ליצור אינטימיות עם הקהל בין ארבעת הקירות תוך שהם מבטלים את המרחק הקונבנציונלי בינם לבין הצופים. בכל מופע לומדים האמנים להכיר את פני השטח וכך כל מופע הופך לייחודי ושונה מקודמיו.

27/1/15 – עידן שרעבי: Makom 
עידן שרעבי, אשר חוקר במהלך השנים האחרונות את קונספט ה"בית" (מהו בית עבורנו והאם מקום מגורינו מהווה בית), יעלה את יצירתו Makom המציגה בתנועה את חיפושינו האינסופיים אחר הבית. 

3/2/15 – נעה צוק: ארץ הדום דום. הלל קוגן: אוהבים ערבים
ב"ארץ הדום דום" חוקרת נועה צוק טקסטים מחוות, שפה, ממציאה מנהגים. הקהל ייחשף למהות הריקוד עבור צוק- דרך לדמיין מקום חדש: אנשים, חיות, רוח, תנועה, מבט, מכוניות, מכונות, זמן פעילות ואהבה. 

הלל קוגן יבצע את יצירתו "אוהבים ערבים" הנחשבת ליצירת המחול הפוליטית האמיצה ביותר שנוצרה בישראל בשנים האחרונות.  ”אוהבים ערבים” הינה מלודרמה מודעת לעצמה שבה רקדן יהודי מסביר לרקדן ערבי את רזי הריקוד, החוכמה, החומוס, והחיכוך הגופני. 

10/2/15 – יסמין גודר: Like A Lion Lie
היצירה Like a Lion Lie  מחזירה את יסמין גודר למפגש עם חומרים פיזיים ורגשיים ואביזרי במה מהארכיון האישי של יצירותיה מה 15 השנים האחרונות, ודרכם בוחנת מחדש ומשחקת עם דיוקנה כיוצרת מבצעת.

17/2/15 – דפי אלטבב: רגישות לחום
דפי אלטבב תציג בעבודתה "רגישות לחום" ביטוי למגע: חזק ,חלש, מרפרף, זמני, קבוע, מגע של אהבה, מגע של משיכה, של גבר עם גבר, אישה עם אישה, גבר עם אישה או גבר עם שתיים... 

24/2/15 – רננה רז: תמונות בתערוכה 
רננה רז תחתום את סדרת מופעי המחול ב"תמונות בתערוכה" בה היא תבצע קטעים נבחרים מתוך עבודות שיצרה לאורך השנים בגלריות שונות במוזיאון. 


המופעים ייערכו בתערוכה "עד אשר נמצא מקום" בימי שלישי בשעה 21:00
המחיר כולל ביקור במוזיאון משעה 20:00.
מחיר הכניסה למופע: 65 ₪ מחיר הנחה למנוי, סטודנט או חייל: 50 ₪

מוזיאון ישראל בירושלים,
אתר המוזיאון: http://www.imjnet.org.il/

שלכם, יורם בר-סלע





נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן