23.11.2014

שתי קומות ומסדרון - אמנון וולמן במרכז הישראלי לאמנות דיגיטאלית

מה עושים יחד ספרי אדריכלות מנגנים, פטר והזאב, טליתות מוסיקליות, מעיל צבאי ומקהלת בנות במסכות במרכז הישראלי לאמנות דיגיטאלית בחולון?

בתאריך 19 בפברואר 2015 תיפתח תערוכת יחיד של פרופ' אמנון וולמן - מלחין ואמן סאונד. במשך 25 שנות שהותו בארה"ב, לימד אמנון מוסיקה בכמה מהאוניברסיטאות החשובות שם. היום, מלמד אמנון באקדמיה למוסיקה בירושלים ובמקביל, מלחין ויוצר אמנות סאונד. התערוכה תוצג עד סוף יוני 2015. אוצרת התערוכה: ליאורה בלפורד.

חלק מהעבודות שיוצגו בחולון, הופיעו כבר בגלריה Diapason  בניו-יורק, בגלריה Gasp  בבוסטון, במוזיאון לאמנות מודרנית בשיקאגו, ובמרכז Koffler בטורונטו (תערוכה זו פעילה בימים אלה וכבר משכה כ- 10,000 מבקרים). 

בין העבודות שיוצגו בתערוכה:
ספרים אקוסטיים – ספרי אדריכלות ישנים שאמנון יצר בהם חללים אקוסטיים והטמין בתוכן רמקולים זעירים המשמיעים יצירה קולית עכשווית. הדפדוף בדפי הספרים משנה את המבנה האקוסטי ואת הקולות המושמעים. המוסיקה המושמעת ערוכה מקטעים שהוקראו מתוך הספרים.

 

בין קודש לחול  – המבקרים בתערוכה מוזמנים לעטות על גופם טליתות ולהאזין למוסיקה המודרנית המושמעת בתוכן. היצירה המוסיקלית מבוססת על הקלטות שביצע אמנון בבית כנסת רפורמי באוסטרליה.

דובון מוסיקלי – לא, לא מדובר בדובון צעצוע אלא במעיל צבעי שמתוכו בוקעים צלילים, פרי יצירתו של אמנון. 

פטר ואדון וולף – גירסה "וולמנית" של פטר והזאב. מדי פעם, יופיע בתצוגה זמר וישתלבו ביצירה האלקטרונית.

בואי כלה - המבקרים מוזמנים "להיכנס" אל תוך השמלה ולהאזין ליצירה הקולית.

אחת מהיצירות תכלול מקהלת נשים עם מסכות. בין המופעים תוצגנה המסכות בלבד. באופן זה, מציג אמנון את הפוטנציאל המוסיקלי שביצירה. הצופים במסכות יוכלו לדמיין את היצירה ולאחר מכן יוכלו לשמוע את המוסיקה שאמנון יצר. "כך אני כותב מוסיקה במוח של האנשים" אומר אמנון ומוסיף: "כשהמוסיקה מבוצעת בפועל, היא משקפת את מה שאני מדמיין. מטרתי להתרחק מאמירה ברורה שגורמת לאנשים לחשוב בדרך שאני קובע. אני מעלה סימני שאלה שמעוררים תגובה רגשית. אני מעדיף להשאיר למאזינים לחוות ולענות על השאלות".

 

היצירות של אמנון מרתקות ומרגשות. הוא אמנם בוחר בחפצים מעוררי מחשבות ודמיון, אך לא כופה על הצופים/המאזינים את האג'נדה שלו. הם "חפשיים" לדמיין כל כיוון העולה על רוחם. "תמיד הרגשתי שלאלמנט הויזואלי המלווה את המוסיקה, יש משמעות רבה. המקום הזה תמיד עניין אותי. אנשים רואים משהו וזה משפיע על איך שהם שומעים ומדמיינים. אני לא מציג מסר אלא מעורר את הדימיון" אומר אמנון על האלמנטים המאחסנים את הצלילים שלו. "אחת היצירות בתערוכה תציג 6 מוסיקאים שמנגנים על אזיקים. ידיהם אזוקות וכל הצלילים נובעים רק מהאזיקים. מעניין אותי איך זה משפיע על המוסיקה שנשמעת"

תיבת האוצרות
לכבוד התערוכה, מפיק אמנון קטלוג ייחודי. הקטלוג אינו מתעד או מסביר את היצירות המוצגות, אלא מוסיף מאמרים כתובים, יצירות נוספות על גבי כרטיסים מנגנים ועוד. הקטלוג יוגש בצורת תיבת קרטון המכילה את כל האוצרות שצוות היוצרים מכין. ביצירת הקטעים המוסיקליים שיופיעו בכרטיסים המנגנים משתתפים: רון עמיר הצלם, זוהר איתן המשורר וריצ'ארד זינט - משורר אמריקאי. 

מימון מההמונים
לצורך מימון הפקת הקטלוג הייחודי, מבצע אמנון וולמן גיוס מציבור אוהבי המוסיקה המודרנית ואמנות המיצג. המעוניינים, יכולים להצטרף לתורמים ולקבל בתמורה את הקטלוג המלא ואפילו אחת מהעבודות שתוצגנה. הכל בהתאם לגובה התרומה.


שלכם, יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן