10.10.2014

דבורה קולקר ולהקתה – טטיאנה - במשכן לאמנויות הבמה

רוסיה. תחילת המאה ה-19. אונייגין, צעיר עשיר ומשועמם, עוזב את העיר לטובת בית הכפר שהוריש לו דודו. שם הוא מוצג בפני טטיאנה, אחות ארוסתו. טטיאנה מתאהבת באונייגין ומתוודה על אהבתה בפניו, אך נענית בסירוב. שנים לאחר מכן הם נפגשים שוב, אך נסיבות החיים של שניהם השתנו לבלי הכר.



"טטיאנה" בביצוע להקת המחול של דבורה קולקר, תופיע במשכן לאמנויות הבמה ובתיאטרון ירושלים, 29.10-5.11.2014

מופע המחול מבוסס על הרומן הנודע "יבגני אונייגין", מאת אלכסנדר פושקין. על מנת לבטא את עוצמתה וקסמה של היצירה, מביאים דבורה קולקר ורקדניה את פושקין עצמו אל קדמת הבמה. הוא מתערב בפעולותיהן, במאווייהן ובמחשבותיהן של הדמויות המרכזיות ברומן המופת שלו - אחרי הכול הרי מדובר ביצירת מחול עכשווי, העוסקת ברגשות יותר מאשר בהתפתחויות העלילה. 

דבורה קולקר, שביצירה זו רוקדת עם להקתה, אומרת על עבודתה:
"על אף שהספר נכתב ומתרחש ברוסיה של תחילת המאה ה-19, אחת הסיבות לאל-זמניותו היא יכולתו להתעלות מעל לגבולות הזמן והמקום - וכזה הוא גם המופע. לכן הבמה אינה גדושה בסטריאוטיפים הרוסים הידועים, דוגמת בללייקות ומטריושקות. תחת זאת אנו עדים לתפאורה של עצי מתכת גדולים, אשר סביבם ובין ענפיהם טווים פושקין ודמויותיו את חלומותיהם ונושאים את מצוקותיהם. גם התלבושות אינן משתייכות לזמן או למקום מסוימים, אלא מאפיינות כל דמות לכשעצמה, ומשלבות בין אלמנטים מודרנים לישנים". 




לפס הקול שיצר למופע המלחין הברזילאי  ברנה קאפס, שותפה המוסיקלי הוותיק של דבורה קולקר- תפקיד חשוב. הוא מאגד בתוכו מלחינים ממגוון תקופות, מהרומנטיקה של צ'ייקובסקי ועד המודרניזם של סטרווינסקי אך מעביר אותם במסננת של רימיקסים וקולאז'ים. ברנה קאפס מספר על יצירתו: 
"הניסוי האמיתי, היה "לשאול" את כל האווירה , המיקום, עונות השנה, המוסיקה, אורח החיים של בני האדם במהלך אותה תקופה וליצור מוסיקה שמתבססת על עוצמות הרגש שמביעות דמויותיו של פושקין, המשורר הרוסי הגדול מכולם. מלחינים רוסיים שולטים ברפרטואר אך מהולים באלמנטים ברזילאיים עכשוויים ואפקטים קוליים עכשוויים. למעשה הפכתי את היצירות לביטוי של הסיפור כפי שעיבדה אותו דבורה".


הלהקה  שנוסדה ב-1994, היא המובילה והבולטת בברזיל ובשנות פעילותה  היא מושכת אליה תשומת לב בינלאומית רבה. בשנת 2001 זכתה קולקר בפרס לורנס אוליביה עבור הישגים יוצאי דופן במחול בזכות הכוריאוגרפיה שיצרה למופע "מיקס" בברביקן, (מופע שהוצג על ידי להקתה בביקורה הקודם בישראל בשנת 2013) בכך הפכה לאמנית הברזילאית הראשונה שזכתה בפרס היוקרתי. 

הביוגרפיה הייחודית של דבורה קולקר משתקפת ביצירותיה הנושאות מטען תרבותי מיוחד במינו. היא החלה את הקריירה שלה כפסנתרנית, למדה פסיכולוגיה והייתה שחקנית מקצועית בנבחרת כדור-מים מקצועית. כמו כן רקדה, לימדה ושימשה ככוריאוגרפית בלהקת קורינגה דאנס ובהצגות תיאטרון. בהמשך שיתפה פעולה עם רבים מן הבמאים והשחקנים המובילים בברזיל, בלמעלה מ-30 הצגות תיאטרון. במקביל יצרה כוריאוגרפיה למופעי מוסיקה וקליפים עבור מגוון כוכבי פופ ברזילאיים.  בין יצירותיה – "אלה" ו"בית" לקומישה אופרה, ו"קשר" שהוצגה פעמים רבות ברחבי ברזיל, אנגליה וגרמניה.

  • במונדיאל 2006 (גרמניה) הוזמנה קולקר להציג את עבודתה "המרקנה" (Maracanã) העוסקת בקשר שבין כדורגל וריקוד.
  • ב- 2009 ביימה ויצרה כוריאוגרפיה להפקה Ovo של סירק דו סוליי, ובכך הפכה לאישה הראשונה שביימה מופע במסגרת הקרקס הנודע. 
  • בשנת 2014 נבחרה קולקר ע"י התאחדות FIFA להציג בטקס הסיום של המונדיאל את עבודתה "Football" 


שלכם, שיוי פרנס


לוח המופעים:

משכן אמנויות הבמה תל-אביב
29/10/14 – יום רביעי , שעה 20:00
30/10/14 , יום חמישי , שעה 20:00
31/10/14, יום שישי , שעה 13:00
1/11/14, מוצ"ש, שעה 21:00

תיאטרון ירושלים :
4/11/14, יום שלישי, שעה 20:30
5/11/14 , יום רביעי , שעה 20:30

פרטים להזמנת כרטיסים:  בימות 6226* ,www.bimot.co.il
המשכן לאמנויות הבמה-  03-6927777  www.israel-opera.co.il
תיאטרון ירושלים: www.jerusalem-theatre.co.il  ,02-5605755
פרטים נוספים: www.bimotshows.co.ilpryho


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן