21.6.2014

שלושת הכוהנים בהיכל אמנויות הבמה

הייתי רוצה לעצום את העיניים ולהרגיש, אפילו לרגע, מה מרגישים שלושת האחים כהן  כשהם עומדים ביחד על הבמה ויוצרים לאוזני הקהל  "ציור מוסיקאלי" מעניין ומרגש. כל אחד מהם הניח קו וכתם של צבע ב"ציור" המשותף. צבע מים שקוף, צבע שמן בשכבה עבה, או מריחות עליזות  של ילדים בצבע פנדה. כל הנחת מכחול איזנה את קודמתה וגם אפשרה את  משיכת המכחול הבאה. הקומפוזיציות שנוצרו השתנו ללא הרף.

"שלושת הכוהנים", הנשפנים הישראלים המצטיינים, האחים: ענת, יובל ואבישי כהן במופע משותף ומרגש שחתם את סדרת "ג'אז במשכן" ביום שישי ה-20.6.14 במשכן לאמנויות הבמה.


"שלושת הכוהנים" (Three Cohens) מצליחים בארץ ובעולם כל אחד בנפרד וביחד: יובל, מהמוערכים ביוצרי הג'אז הישראלי העכשווי וחתן פרס לנדאו לאמנויות הבמה לשנת 2010. ענת חיה בניו יורק. זכתה בתואר נגנית הג'אז העולה של המגזין הנחשב "דאון ביט"  (2007) ומופיעה עם עשרות הרכבים מובילים ברחבי העולם. אבישי כהן , זוכה  פרס לנדאו לאמניות הבמה (2013) ונחשב לאחד החצוצרנים המוערכים שפועלים בארץ ובחו"ל. אבישי השתתף וניגן בסרטו עטור השבחים של רידלי סקוט, "אמריקן גנגסטר". כל אחד מ"הכוהנים" הוציא אלבומי סולו ועומד בראש הרכב משלו.


ההיסטוריה המשותפת של השלושה הולכת אחורה לילדות המוקדמת, כאשר הם למדו בקונסרבטוריון למוסיקה ביפו. מאוחר יותר בעקבות האח הבכור יובל, למדו בתיכון תלמה ילין, ניגנו בתזמורת צה"ל, ואז נסעו ללמוד בבית הספר ברקלי בבוסטון. במסגרת הטריו המשפחתי הם הוציאו ארבעה תקליטורים המשקפים את הייחוד בעבודתם המשותפת: הטריאלוג הפנימי, מרקם הקולות והקשר למסורת- לא רק מסורת הג'אז אלא גם המלודיה הישראלית.  
הקשר המיוחד בין שלושת האחים אפשר לי כמאזינה, להשתתף בתהליך יצירה שהתרחש לנגד עיני ואזני על הבמה. נדיר! איך זה מתאפשר בכלל? צריך לשאול את ההורים שלהם. מה שבטוח הוא שכדאי בהחלט להודות להם. שלושת הכוהנים שימחו וריגשו באמצעות המוסיקה שלהם מאות אנשים שבאו למשכן לאמנויות הבמה בתל אביב  ביום שישי האחרון  והאזינו לקונצרט הנהדר הזה.


לצד שלושת האחים, ניגנו גם:
ג'נתן בלייק - תופים
רובן רוג'רס - בס  
יונתן אבישי – פסנתר

אני אהבתי במיוחד את ה:  "bossa nova of Tfila" של ענת וכן את "שיר ערש" אותו  ניגנו שלושת הכוהנים כהדרן. זה היה מופע חד-פעמי, תרתי משמע. אם לא הצלחתם לבוא, כדאי לכם להאזין לדיסקים של השלישיה.

שלכם, נילי דביר



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן