4.6.2014

בלט לורן מננסי - לסיום עונת מחול במשכן

אכזבה: עקב המצב הבטחוני בארץ, הודיעה להקת הבלט לורן על ביטול המופעים שלה בישראל. מנהלי הלהקה חיכו עד הסופ"ש האחרון בתקווה שהמתח יפוג, אבל מאחר שירי הרקטות ממשיך, הודיעה אתמול על ביטול המופעים. חבל. 

עוד אנחנו מרחפים באווירה המיוחדת של מופעי אגם הברבורים של מתיו בורן, המוצגים בימים אלה, וכבר מתכוננים למופע הבא בסדרה: להקת הבלט לורן תחתום את סדרת מופעי המחול בבית האופרה בתל אביב עם 3 מחולות שנוצרו על ידי 3 מענקי הכוראוגרפים במחול העולמי: טוויילה ת'ארפ (Twyla Tharp), ויליאם פורסיית (William Forsythe), ומרס קאניגהאם (( Merce Cunningham .


להקת הבלט לורן הוקמה בשנת 1968 ופועלת בעיר ננסי שבצרפת. הלהקה מונה 28 רקדנים ומנהלה הוא פיטר יעקובסן משבדיה. הלהקה מעלה ברפרטואר שלה יצירות מקוריות, בצד יצירות ותיקות. 
בתוכנית שתעלה הלהקה בבית האופרה בתל אביב יחשפו גוונים יחודיים של עולם המחול האמריקאי.
הכוראוגרפית טווילה ת'ארפ היא מהיוצרות הידועות בעולם: עם להקתה יצרה את קטעי המחול בסרט "שיער" של מילוש פורמן ובסרט "אמדאוס". כמו כן , יצרה את הכוריאוגרפיה עבור מיכאל ברישניקוב בסרט "לילות לבנים". טווילה ת'ארפ  היתה לשם דבר בברודווי עם מופע על פי שיריו של בילי ג'ואל

יצירתה "In the Upper Room” שתועלה בבית האופרה על ידי בלט לורן מננסי נוצרה עבור להקתה האמריקאית של ת'ארפ. המוסיקה של פיליפ גלאס והתלבושות הן של האופנאית נורמה קאמאלי. הכוריאוגרפיה חושפת אוצר תנועתי עשיר מתחום האיגרוף, הסטפס, היוגה, והבלט הנארגים ברגישות זה בזה.


היצירה השניה בתוכנית תהיה The Vile Parody of Address , מאת וויליאם פורסיית, לצלילי היצירה "הפסנתר המושווה" מאת י.ס. באך. וויליאם פורסיית ניהל את בלט פרנקפורט במשך 20 שנה. לאחר סגירת הלהקה הקים את להקת בלט פורסיית  הפועלת בדרזדן ובפרנקפורט. במקביל ליצירתו הכוראוגרפית, יצר פורסיית מיצבי אמנות שונים ברחבי העולם.


הכוראוגרף השלישי שאת יצירתו תעלה הלהקה הוא מרס קאנינגהם. במשך למעלה מ-50!!! שנה יצר יצירות במחול האמריקאי המודרני. הוא זכה לכמה מן האותות והפרסים היוקרתיים ביותר המוענקים בעולם האמנות. Soundace היא היצירה של קאנינגהם שתועלה בבית האופרה. במחול שלו ניסה קאנינגהם ליצור כוראוגרפיה מהירה ותזיתית. המוסיקה נכתבה על ידי דייויד טיודור.


שלכם, יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן