30.5.2014

עולמות של נייר – תערוכת אוריגמי בגלריה חנקין-חולון

לפני כ-30 שנים, ביקרתי בניו-יורק אצל נשיאת אגודת האוריגמי האמריקאית. במשך ביקורי הקצר, הגיעו כמה מקפלים, חברי האגודה, ובידיהם מנחה לנשיאה האגדית. האלוף שבהם, החזיק בידו קובית נייר זעירה עם מכסה. כשפתח את המכסה, זינק מתוך הקוביה ליצן על קפיץ (Jack in the Box) ... והכל, מפיסת נייר אחת מקופלת ביד אמן. מאז, אני מוקסם מהתפתחות אמנות האוריגמי, המותחת את גבולות הקיפול לשיאים חדשים.


פיגווינים, אריות, ג'ירפות, זברות... ואפילו צבועים שובי עיין. זאת לצד פוליהדרונים מרשימים ומעוררי דימיון. אלה רק מעט מהמוצגים בתערוכת עולמות של נייר, שתיפתח בגלריה חנקין בחולון, ב-11 ביוני , במסגרת העונה הישראלית לעיצוב. אוצר התערוכה: אילן גריבי. התערוכה תישאר פתוחה עד 27 ביולי 2014.





שני צדדים לנייר
האמנים איל ראובני וסשה ניורנברג, מציגים שני סגנונות שונים מהעולם העשיר של פיסול בקיפולי נייר. אמנות מינימליסטית שצמחה ביפן, ובסוף המאה ה-19, נדדה גם למערב. שם, עם הצמיחה האדירה במספר אמני הקיפול, ספגה סגנונות חדשים.

אייל ראובני
בן 36 משוהם, בוגר כלכלה וניהול, וממשיך בלימודים אקדמיים נוספים. מגיל 10 ועד היום הוא עוסק באמנות קיפולי הנייר, ומקפל רפרטואר עשיר של דגמים של גדולי היוצרים בתחום, מרחבי העולם. במהלך השנים עלתה רמתו, וכיום הוא נמצא בשורה הראשונה של המקפלים בעולם. בשנה האחרונה הפך לבוחן ההוראות של יוצרים מובילים מכל העולם. לקראת פרסום ההוראות לקיפול הדגם, אייל מוודא שההוראות מדוייקות ומובנות. מי שהתנסה בקיפולי נייר, יודע שזה לא פשוט. אייל מתמחה בקיפול פיגורטיבי. קשה להאמין שכל אחד מבעלי החיים והאנשים המוצגים, נוצר מפיסת נייר אחת. ברוח אמנות האוריגמי המודרנית, אייל עובד בקיפולים לא חדים, היוצרים מבנה תלת-מימדי עשיר בפרטים, ודומה מאד לנושא הפסל.


סשה ניורנברג
בת 30, פגשה באוריגאמי במסגרת לימודיה האקדמיים. היא נדבקה בחיידק, ומאז היא מקפלת בעיקר דגמים מדויקים, סימטריים, גיאומטריים, ובגודל קטן מהרגיל. סשה עובדת בספריית בית אריאלה. היא בעלת שני תארים אקדמיים, וחברה פעילה בארגון אמני האוריגאמי בישראל (OASIS). סשה מומחית בקיפול גיאומטרי רב-יחידות (MODULAR ORIGAMI). היא עוסקת ביצירת צורות גיאומטריות החוזרות על עצמן אינספור פעמים בגוונים שונים. יחד הן יוצרות מבנים גיאומטריים תלת-מימדיים, מרשימים ואסתטיים.



אילן גריבי
אוצר התערוכה, הינו  אמן, מעצב ויוצר באוריגאמי. לאחרונה מתעסק בחומריות, ומקפל מתכות, בדים, עורות ואף עץ. הציג לאחרונה במילאנו יצירות במתכת, לגלריית טלנטס עיצוב. נשוי, אב לשלושה, מתגורר בבנימינה, ומקפל בסלון. 
פתיחה: יום רביעי 11/6 בשעה 19:30

גלריה ע"ש חנקין
רחוב חנקין 109,חולון 
טלפון: 03-5590021
שעות פתיחה: ימים ב'-ה' 9:00-12:00 ו- 16:00-19:00
שישי ושבת 10:00-13:00

הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

חייבים לראות כדי להאמין.

שלכם, יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

תגובה 1:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן