18.5.2014

Big bamboo –בגן הפסלים של מוזיאון ישראל

דניאל ועלמה, כתבה זו מוקדשת לכם. מקווה שתגיעו לראות ולחוות.

כל צופי ישראל, היכונו. 

בימים אלה, עובד צוות בינלאומי של 25 אמנים/מטפסי הרים, על הקמת מיצג הענק Big bamboo בגן הפסלים של מוזיאון ישראל בירושלים. מהקרקע הם נראים כמו ציפרים קטנטנות על עמודי החשמל. עם 10,000 קני במבוק ו-80 ק"מ מיתרי טיפוס, הם בונים לעיני הקהל מבנה ענק שיתנוסס לגובה של 16 מטרים ויאפשר למבקרי המוזיאון לטפס עליו ולהתרגש מחוויה אמנותית הרפתקנית שתמשיך לצמוח בתקופת התצוגה. רק קני במבוק וכפיתות חבלים. כמו בצופים, אבל בענק!


התאומים דאג ומייק  סטארן רואים את המבנה כאורגניזם חי עם DNA  משלו. אמנם מדובר במבנה אדיר מימדים, אך הוא מורכב גם מחללים אינטימיים רבים. "רצינו שהעבודה שלנו תתפתח ותצמח כמו משפחות, ערים ותרבויות" אומרים שני האחים סטארן, שעבודתם כבר הוצגה על גג המטרפוליטן בניו-יורק, בביאנאלה לאמנות בוונציה, במוזיאון לאמנות מודרנית ברומא ובמוזיאון נאושימה ביפן. "יש לנו רעיון עקרוני לגבי המבנה, אבל הוא צומח באופן עצמאי בהתאם לסביבה שבה הוא נבנה. כל חברי הצוות חפשיים ומשפיעים על התפתחות המבנה הסבוך", אומרים התאומים.

האחים סטארן - צילום: יורם בר-סלע
 Big bamboo ייפתח רשמית ב-10 ביוני 2014, וייסגר בסוף אוקטובר. בשעות היום והלילה, יתרחשו בצילו מופעי מוסיקה, סדנאות יצירה ועוד. עם סיום הפרוייקט, יישאירו האחים סטארן בגן הפסלים מזכרת: מגדל במבוק מפואר שיצטרף לתצוגה הקבועה.
סבך קני הבמבוק וחבלי הכפיתה - צילום: יורם בר-סלע

בונים את מגדל הבמבוק שיישאר בתצוגת הקבע - צילום: יורם בר-סלע

המבקרים במוזיאון יוכלו לחוות את ה-Big Bambu הן מבחוץ והן מבפנים, הן על פני הקרקע והן בגובה. חוויית הטיפוס עצמה הכרחית להבנת מהות הפרויקט. כשנמצאים בתוך סבך הבמבוק אין דרך לראות את המבנה במלואו, אלא לראות קטעים ממנו היוצרים פרספקטיבה שונה בכל נקודת מבט. כל אחד יוכל לבחור לעצמו את הדרך שבה הוא רוצה לחוות את "יצור הבמבוק" הענק המשתרע ברחבי גן הפסלים, "בצילו" של פסל ה"אהבה" המתגמד ליד סבך הבמבוק הצומח.

צילום: יורם בר-סלע
 תהליך ההקמה החל בסוף חודש אפריל ויימשך כ-7 שבועות. במהלך תקופת ההקמה יכולים המבקרים במוזיאון לחזות בהתפתחות עבודת האמנות ובצורת העבודה הייחודית של האחים סטארן וצוות מטפסי ההרים הבינלאומי המסייע להם. הצוות עובד לצלילי מוסיקה שנבחרה על ידו, עם מערך שלם של סימנים מוסכמים המאפשרים למספר הרב של השותפים לתהליך ההקמה לתקשר זה עם זה. בעת הביקור, נשמעו לפתע צרחות היסטריות של להקת קופים. הסתבר שאחד הצופים התקרב אל המבנה, וזה אסור בתקופת הבניה. כך הופצה קריאת האזהרה בין המטפסים, ומשיג הגבול נסוג בבהלה. 

ואם אתם מההורים הדאגנים, אל תחששו. המבנה נבנה בפיקוח צמוד של מהנדס קונסטרוקציה, ולפני שיעלה עליו המבקר הראשון, הוא יועמס בחביות מלאות מים שמשקלן כפול ממשקל המטפסים עליו. רק לאחר שהמבנה יוכיח עמידה איתנה במשך יומיים תמימים, הוא ישוחרר מהמטען העודף, וייפתח לקהל המבקרים.

שלכם,

יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן