25.1.2014

אבק – תיאטרון המחול של ענבל פינטו ואבשלום פולק

"אסוף אבק כדי ליצור הר" אומר פתגם קוריאני עתיק, המכוון לכך שעבודה קשה מניבה תוצאות... אבל המציאות, לועגת לעוסקים במלאכה. במוקדם או במאוחר יגיע משב רוח חזק – סופת הצונאמי של החיים. הר האבק יתעופף ואפשר יהיה להתחיל הכל מחדש. מהסוף...

ביצירת המחול החדשה "אבק" משתפים היוצרים פעולה עם המאיירות רוני פחימה ושמרית אלקנתי. המופע מתחיל בסרטון אנימציה מרשים מאד שבמרכזו צונאמי ענק שסוחף איתו הכל ומכין את הרקע לפרשנות אישית עשירה של הצופה. לצד הסרט, מופע המחול של הלהקה יכול לקבל פירושים רבים ומגוונים. האם מדובר בתלמידי בית ספר ש"עושים קרקס" מהמורה והמנהל, או באנשים קשי יום, הנאנקים תחת כובד איתני הטבע, הכלכלה או השלטון? ביצירתם של ענבל פינטו ואבשלום פולק, הכל פתוח. גם הם עצמם לא מתנדבים לפרש עבורנו את הכוונות. זוהי יצירה משותפת של כל המעורבים, שלכל אחד מהם יש תרומה משלו לשלמות התיאטרלית. הכוריאוגרפיה עשירה ומפתיעה. הרקדנים נפלאים. התפאורה הצנועה והתאורה היצירתית מוסיפות לקסם. תענוג לראות הפקה בימתית שכל פרט בה "עשוי עד הסוף". 

כמו בחיים, גם על הבמה: אבק הוא חומר מפורר עד דק ואינו ניתן להגדרה. הוא לובש ופושט צורה, מתערבל, מתעופף, צונח ושוב מתערבל, כפי שכולנו הולכים לאיבוד, מתפרקים, ושוב מתחברים ונפרדים. עולמות שלמים נבראים מתוך חלום ומתרסקים כאבק.




פינטו ופולק מטוקיו עד ברגן
להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק מעלה את יצירתה החדשה "אבק " לאחר שתי הצלחות מסחררות ב-2013,  בטוקיו (יפן) וברגן (נורבגיה) . ביפן, הוזמנו שני היוצרים ליצור את המחזמר "החתול שחי מיליון פעמים" - סיפור ילדים מאת יוקו סנו. המחזמר עלה בהשתתפות  זמרים, שחקנים ורקדנים יפנים בתיאטרון המטרופוליטן בטוקיו בחודש ינואר 2013. המחזמר התקבל בתשואות ובביקורות מצוינות ולאור הצלחתו צפוי לעלות שוב ביפן בשנת 2015. בעקבות הפקה זו, ענבל ואבשלום מועמדים לפרס הYomiuri, מהפרסים היוקרתיים ביותר ביפן. 
בחודש מרס 2013, העלו ענבל פינטו ואבשלום פולק בברגן שבנורווגיה את האופרה "השועלה הערמומית", מאת המלחין הצ'כי יאנוש יאנצ'ק. המופע עלה בבית האופרה של העיר וזכה לבקורות נלהבות. באופרה זו שיתפו היוצרים פעולה עם המאיירות רוני פחימה ושמרית אלקנתי ששבות לשתף פעולה ביצירה "אבק" בה משולבים איורים ואנימציה שיצרו למופע. 
מפיצים את התרבות בעולם
בהפקת "אבק" משתתפים שני רקדנים יפניים שהשתתפו  במחזמר "החתול שחי מיליון פעמים " והגיעו ארצה בעקבות ענבל ואבשלום: הרקדנית מיומו מינקווה והכוכב היפני מיראי מוריאמה שהוא רקדן ושחקן ששמו הולך לפניו ברחבי יפן. מוריאמה הצטרף השנה ללהקה כשליח תרבות יפן, לשם השתלמות, התמחות, מחקר ועבודה משותפת עם ענבל פינטו ואבשלום פולק. 

להקת המחול ענבל ואבשלום פינטו 
להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק נמנית בין להקות המחול המובילות בישראל. משנת 1992 מעלה הלהקה יצירות מחול חדשניות, מקצועיות ומלאות דמיון. ייחודם של היוצרים בא לידי ביטוי בכל פרטי ההופעה כולל כוריאוגרפיה, מוסיקה, עיצוב תלבושות, עיצוב תפאורה ותאורה. בנוסף לתשבחות ולהוקרה להן זוכה עבודת הלהקה בארץ - היא מוזמנת לייצג את ישראל בפסטיבלים חשובים ומרכזים תרבותיים מובילים בעולם. ללהקה, צוות של 11 רקדנים קבועים ו-2 שחקנים, ורפרטואר ההופעות כולל את: אויסטר, מה טוב בירח?, ראשס, הידרה, טורוס, שייקר, בומביקס מורי, דגי זהב - קוקטייל יצירתי של תיאטרון, מחול, קרקס אנושי מלא דמיון, השראה והומור מעולה. מחול עוקצני מבריק וצבעוני. 


כוריאוגרפיה, עיצוב תלבושות, תפאורה ופסקול: ענבל פינטו, אבשלום פולק
עיצוב תאורה: יואן טיבולי
איור ואנימציה: שמרית אלקנתי, רוני פחימה
עוזרת כוריאוגרפיה וניהול חזרות: דינה זיו 
עיצוב ויצור אביזרי במה: רועי וספי ינאי, שלומי איגר
עוזרת עיצוב תלבושות: רוזלינד נוקטור
עוזרת פיתוח כוריאוגרפיה: אלה רוטשילד
משתתפים: אבידן בן גיאת, נגה הרמלין,תמר הניג, תום וקסלר, קורדליה לנגה, מיומו מינקווה, מיראי מוריאמה, אנדראה מרטיני, סתיו סטרוז, צבי פישזון, גיל שחר

שלכם, יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן