18.11.2013

להקת סידר לייק | Cedar Lake | מחול במשכן לאמנויות הבמה

להקת "סידר לייק" (Cedar Lake) האמריקאית מגיעה ל"משכן לאומנויות הבמה" בת"א ותעלה במסגרת סדרת "מחול במשכן" שלוש מיצירותיה. סידר לייק, בעשר שנות קיומה, הצליחה לבסס עצמה כאחת מלהקות המחול הנחשבות ופורצות הדרך בעולם המחול העכשווי והמודרני. היא ידועה ברפרטואר הייחודי והמגוון שלה וביכולות המרשימות – הפיזיות והאומנותיות של רקדניה. סידר לייק היא סיפור הצלחה ניו-יורקי, בין היתר בזכות הקו שהוביל מנהלה האומנותי, בנואה סוואן פופה (Benoit-Swan Pouffer), בעברו רקדן בלהקת "אלווין איילי" האגדית. פופה הוביל את הלהקה לשיתופי פעולה עם כוראוגרפים מוכשרים ומבטיחים מרחבי אירופה, כאלו שהיו אולי 'שם דבר' במדינותיהם אך מוכרים פחות בארה"ב. 
בזכות מגמה זו, סידר לייק אוחזת ברפרטואר עשיר ומעניין המושפע כאמור ממגוון שפות ומקולות תנועתיים שונים. היא מציעה לצופיה בראש ובראשונה - הרפתקה משותפת. מסע משותף שחוקר אינסוף אפשרויות תנועה ומולטימדיה בעולם הבלט העכשווי והמודרני. 


אחד משיתופי הפעולה שנחשבו למוצלחים ביותר, היה זה של "סידר לייק" עם אוהד נהרין בשנת 2007. הרקדנים הוכשרו אז בשפת ה"גאגא" שיצר נהרין, ועבדו על יצירתו "דקאדאנס". עוד העלתה הלהקה יצירות של אנג'לאן פרלז'וקאז' הצרפתי, ג'אקו פוגודאני האיטלקי ודידי ולדמן ההולנדי.

במסגרת סיבוב ההופעות הנוכחי, תבצע הלהקה יצירה של הכוריאוגרף הישראלי, חופש שכטר. מדובר בשילוב ידיים שני של הלהקה ושכטר, הפעם ביצירה שנקראת "נער סגול" (Violet Kid). יצירה זו מבקשת להתבונן על מאבק האדם למען הרמוניה בעולם מורכב ולעיתים מחריד ומבקשת לטפל, דרך ניגודי התנועה, בתמצית הקיום. היצירה מבוצעת על ידי כל רקדני הלהקה, מלווה במוזיקה שחוברה על ידי הכוריאוגרף לאנסמבל כלי צ'לו, ויולה וקונטרבס.



בראיון ל"ניו יורק טיימס" אמר שכטר כי ביצירה זו, חשב כיצד דורשים מילדים להיות בשקט, ואיך הדרישה הזו מייצרת בהם זעם ודחפים פנימיים. הוא ביקש לחקור ביצירתו זו, את המתח שבין 'טוב ושקט' ל'חופשי ורועש'. 
בנוסף יבוצעו שתי יצירות: "טריולה" (Tuplet), מאת הכוריאוגרף אלכסנדר אקמן למוזיקה של באך ו"כורח, פעם נוספת" (Necessity, Again) של הכוריאוגרף יו סטרומגרן למוסיקה מתוך פסקול הסרט "סולאריס" מאת קליף מרטינז.
"טריולה" היא יצירה מהירה בת 18 דקות בה משתמשים הרקדנים בגופם כבכלי הקשה באופן המתמזג במוזיקה אלקטרונית המקורית שחיבר מיכאל קרלסון. בעבודתו זו מנסה אקמן לדבריו למצוא "שבריר תשובה לשאלה מהו קצב, נושא שבעולם המוזיקה והמחול הוא אתגר ענק". 
"כורח, פעם נוספת" לוקחת את הצופים למסע בצלילים ובתנועות של שנות ה 50 המוקדמות. משתמשת במוזיקה של שארל אזנבור וברגמנד סלאסליאן וטקסט של ז'אק דרידה.





תאריכי מופעים:
יום ד' 20.11.13, בשעה 20:00 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
יום ה' 21.11.13, בשעה 20:00 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
יום ו' 22.11.13, בשעה 13:00 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
מוצ"ש 23.11.13, בשעה 21:00 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב


שלכם, נעה ארמן



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן