23.10.2013

כנס עיצוב במוזיאון ישראל - לזכרו של אלכס וורד | יום שני 11.11.2013 | 10:00-17:00


תערוכת עיצוב כיסאות-2002 | מוזיאון ישראל | האגף לעיצוב
המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון ישראל תערוך כנס עיצוב בינלאומי לזכרו של אלכס וורד, האוצר לעיצוב ואדריכלות, במלאת שנה לפטירתו. בכנס ישתתפו 6 מעצבים מאירופה, ארה"ב וישראל. רובם הציגו בעבר בתערוכות המחלקה או שהיו בקשרים הדוקים עם אלכס. הכנס מיועד לשקף מעט מרוחו של אלכס והערכים שעמדו בבסיס תפיסתו ושאותם ניסה להעביר בתערוכות שאצר – פתיחות, אופקים רחבים, ראייה למרחוק, שעשוע וסקרנות.

המרצים המשתתפים:


נועם תורן
נולד בארה"ב ב-1975, פועל בלונדון
נעם תורן סיים תואר ראשון באמנות באוניברסיטת קליפורניה (1997) ותואר שני בעיצוב מוצר ברויאל קולג' בלונדון (2001), שם הוא משמש כיום כמרצה בכיר במחלקה לעיצוב אינטראקציה. עבודתו בוחנת קווי מפגש ומערכות יחסים בין עיצוב, תרבות המונים, טכנולוגיה, קולנוע וזיכרון תוך שימוש בדיסציפלינות שונות ובמגוון סוגי מדיה (סרטים, מיצבים ועבודות עיצוב קונספטואליות). ב-2003 הציג נעם לראשונה בתערוכה "מאחד יוצא שלוש" של המחלקה לעיצוב ואדריכלות ובתערוכות נוספות של המחלקה: "פופ-נואר" (2005) ו"חוקרים במופלא" (2011). כמה מעבודותיו נמצאות באוסף המוזיאון.

 יאן וילקר
נולד בגרמניה ב-1972, פועל בניו-יורק
יאן וילקר סיים את לימודי התואר השני בעיצוב גרפי באקדמיה הלאומית לאמנות ועיצוב בשטוטגרט. בשנת 2000, עוד בטרם סיים את לימודיו הקים ביחד עם שותפו יאלטיקרלסון מאיסלנד את סטודיו קלרסון-וילקר בניו-יורק. הסטודיו עוסק במגוון רחב של פרויקטים ומדיומים, מעיצוב גרפי ועד לעיצוב תערוכות ומיצבים. בין לקוחותיהם נמנים מוסדות תרבות וחברות מסחריות בארה"ב ומחוצה לה. בשנת 2011 שהה וילקר בירושלים בהזמנת אלכס וורד ויצר את הפרוייקט "12 יום בירושלים" שהוצג בתערוכה "חוקרים במופלא: גישות חדשות בעיצוב" (2011).

תערוכת קבוצת "זיק" 2006 | מוזיאון ישראל | אגף העיצוב


 ארם ברטול
נולד בגרמניה ב-1972, פועל בברלין
ברטול למד אדריכלות באוניברסיטה לאמנויות בברלין (UdK). עבודתו עוסקת בהשפעת הטכנולוגיה הדיגיטלית על החברה בת ימינו באמצעות מיצבים, סדנאות ומיצגים. הוא פועל ומציג בסביבות  מגוונות הנעות בין חללי תצוגה מוזיאליים וגלריות לבין חללים ציבוריים והמרחב העירוני תוך בחינת היחסים שבין הפרטי לציבורי ובין הדיגיטלי לפיזי בנסיון לבדוק כיצד העולם הדיגיטלי פורץ בחזרה אל תוך המציאות הפיסית. ב-2011 הציג ברטול במוזיאון ישראל בתערוכה "חוקרים במופלא: גישות חדשות בעיצוב" (2011).

מרלוס טן בומר
נולדה בהולנד, פועלת בלונדון
טן בומר סיימה תואר ראשון בעיצוב מוצר בביה"ס הגבוה לאמנויות בארנהם (2001) ותואר שני בעיצוב מוצר ברויאל קולג' בלונדון (2003). היא עוסקת בעיקר בעיצוב נעליים מתוך גישה ייחודית המציעה שפה חדשה וטיפולוגיה אלטרנטיבית לתחום תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות ובחומרים לא שגרתיים. היא נוקטות בגישה אקספרימנטאלית ומבוססת-מחקר ומצליחה לייצר פרטי עיצוב המשתרעים מן הקונספטואלי ועד לשימושי.

קובי ברחד
נולד בישראל ב-1977, פועל בלונדון
ברחד סיים לימודי תואר ראשון בתקשורת חזותית בבצלאל (2004) ותואר שני בעיצוב אינטראקציה ברויאל קולג' בלונדון (2012). הוא פועל על קו התפר שבין מדע, עיצוב ותרבות המונים ובוחן באמצעות מייצבים, מכונות ונרטיבים את נושא ה"עצמי". במקביל הוא עוסק במחקר בתחומים של טכנולוגיות חדשות כמו ביולוגיה סינטטית ומדעי התנהגות ובינה מלאכותית.

יורי סוזוקי
נולד ביפן ב-1980, פועל בלונדון
יורי סוזוקי סיים תואר ראשון בעיצוב תעשייתי באוניברסתניהון בטוקיו ותואר שני במחלקה לעיצוב מוצר ברויאל קולג' בלונדון. סוזוקי הוא מעצב ואמן סאונד ומוסיקה אלקטרונית. רבות מעבודותיו נבנות באמצעים של קראפט דיגיטלי תוך ובוחנות את המאפיינים הפיסיים והטכנולוגיים של הפקת סאונד ומוסיקה, בעיקר באמצעות מייצבים וסדנאות בשיתוף הקהל.

כל הכנסים שיזם אלכס וורד היו מרגשים ומסעירים. בטוח שגם זה יהיה כזה.

שלכם,

יורם בר-סלע


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן