6.8.2013

זמריה 2013 – אולמות האבירים בעכו 11-16 באוגוסט

זכרון אישי: בהיותי ילדה קטנה, ישבתי על ברכי אבי, וביחד שמענו קונצרטים מפי מקהלות שהגיעו מרחבי העולם, לבושים בתלבושות מסורתיות. אבי, ד"ר ישעיהו שפירא שהיה באותה עת מנכ"ל קול ישראל, היה מעורב בהקמה ובניהול הזמריה הבינלאומית. עברו שנים. כזמרת במקהלת האקדמיה השתתפתי בסדנה הקולית שנוהלה ע"י לאסלו הלטאי, אחד המנצחים הגדולים ביותר היום. שרנו את "שאול" מאת הנדל. אין לתאר את החוויה המרגשת. לא רציתי שהימים יחלפו. זמרים  וזמרות שוודים, אמריקאים, פיליפינים, יחד עם המקהלה הישראלית שבה שרתי. בליל קסום של שפות ותרבויות, אבל – שפה אחת משותפת לכולם: המוסיקה. תמיד אזכור את החויה המרגשת הזאת. 


והשנה, בחום הלוהט של אוגוסט, יגיעו לאולמות האבירים בעכו, מאות זמרי מקהלות מרחבי הגלובוס: מקהלות מאינדונזיה, דרום אפריקה, רוסיה וכמובן גם מישראל כדי להשתתף בזמריה ה 23. כולם יחגגו 60 שנה של פעילות מקהלתית במסגרת הזמריה.

החוויה המוסיקלית – מקהלתית מיוחדת ביותר. היא מפגישה זמרי מקהלות מרחבי העולם והארץ לחוויה של שירה משותפת ולימוד של רפרטואר עממי- פולקלוריסטי וגם קלאסי. מנצחי מקהלות, מהטובים בעולם, מגיעים ארצה לנצח על מאות הזמרים בסדנאות מגוונות. השנה יתכנסו מאות חברי המקהלות בעכו ויבלו שבוע ימים יחדיו. זה יהיה שבוע עמוס במוסיקה מקהלתית משובחת, חברים חדשים, לימוד רפרטואר מוסיקלי מגוון וינוהל על ידי מנצחים בעלי שם. ביחד תיווצר חויה גדולה עם מוסיקה טובה והרבה שמחה.


התוכנית השנה עשירה ומגוונת: מדי ערב יתקיימו קונצרטים של מקהלה למקהלה ושירה משותפת שתנוהל ע"י סאנה וואלוואנה, מנצחת מפינלנד, שתשתף את כל מאות הזמרים יחדיו. בסיום הקונצרטים, תמשך השירה עד השעות הקטנות של הלילה. קונצרטים נוספים יתקיימו ברחבי העיר. אמנים כמו קרן פלס, התזמורת האנדלוסית הים תיכונית אשקלון, עופר ואיריס פורטוגלי, והמקהלות האורחות מאינדונזיה, דרום אפריקה ורוסיה. המקהלות הישראליות ישתתפו גם הן ויתרמו את חלקן גם בסיום החגיגי בו ישירו את היצירות שהוכנו על ידן במהלך השבוע. קונצרט הסיום החגיגי יתקיים באולם 'גראנד מוניר' באווירה הייחודית של אולמות האבירים בעכו העתיקה.

הזמריה נוסדה ב-1952 ע"י א.צ. פרופס שהיה איש משרד התיירות וראה במפגש בינלאומי של מקהלות אטרקציה תיירותית מיוחדת במינה. מאז הזמריה הראשונה הגיעו לארץ אלפי זמרי מקהלות מכל רחבי העולם. אסתר הרליץ היתה מנהלת הזמריה בשנים  1983- 2010. היום יו"ר הזמריה היא קולט אביטל.

הופעה בצריף הנשיא בן צבי במסגרת אירועי הזמריה
בבית הנשיא, 1954. רחל ינאית בן צבי עם מארגני הזמריה.
מימין: ידידיה אדמון, ד"ר ישעיהו שפירא (אבא שלי),
רחל ינאית בן צבי, מנחם אבידום, יהודה שרת, שלמה קפלן

לזמרי המקהלות, זו חוויה מרגשת של שירה איכותית בצוותא. ועבור אוהבי המוסיקה המקהלתית, הזדמנות לשמוע יצירות מקהלה מפורסמות, בביצוע מקהלות בינלאומיות של מאות זמרים. 

פרטים נוספים על תכנית הקונצרטים באתר הזמריה: http://www.zimriya.org.il/he/

שלכם, גוני בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן