29.7.2013

האריה שאהב תות – גן סיפור חדש בהשראת תרצה אתר ז"ל

צלחת צ'יפס, נקניקיות על שיפוד תות ענק מקסים... והאריה שאהב אותו. ספרה של תרצה אתר ז"ל, מצטרף לגלרית החוצות של ספרות ילדים עברית בחולון. 

הגן החדש - "האריה שאהב תות", שנפתח בימים אלה ברח' נעמי שמר בקרית אילון לצידו של גן סיפור "היה הייתם שני קופים",  תוכנן ע"י אדריכלית הנוף קרני גרשטיין. כל הפסלים עוצבו ע"י הפסל אסף ליפשיץ. מלבד הפסלים המרשימים כולל הגן מגרש כדור סל, מתקני משחק איכותיים,  מצללה, ריהוט גן וכמובן אזורי ישיבה, רחבות דשא וגינון. 


הסיפור "האריה שאהב תות"  מספר את סיפורו של אריה, המבקש לאכול רק תותים, אך ביער שבו הוא מתגורר עם משפחתו אין תותים. בעוד אמו מנסה לשכנע אותו לאכול מאכלים אחרים, מתעקש האריה לאכול רק תות. כאשר קבוצת ילדים מטיילת ביער ובאמתחתם תות, מבקש האריה לטעום מהמאכל, אולם הילדים נבהלים ובורחים מהמקום. האריה טועם מהתות שמצא בתיקיהם שנותרו מאחור ומגלה שטעמם איננו ערב לחיכו כפי שחשב ושהוא איננו אוהב תותים. החוויה משנה את גישתו של האריה ומאותו יום ואילך הוא אוכל בתיאבון את האוכל שנותנת לו אמו. (סיפור עם מוסר השכל קטן).


הגן שנבנה כולל מספר קבצי פסלים: פסל ברונזה גדול ומרשים של אריה שלועו פעור ובו צרור תותי שדה, פסל של תות שדה צבעוני עליו יושב ילד, כאשר מולו ניצבים שני ילדים בגודל אמיתי, פסל של צלחת גדולה ובתוכה צ'יפס וכן נדנדה אמיתית עם נקניקיות על שיפוד.



פרויקט "גן סיפור", אשר החל בחולון לפני למעלה מעשור, הוא אחד מהמיזמים התרבותיים המעניינים והמיוחדים בארץ.  גני הסיפורים חיזקו את מעמדה של חולון כ"עיר הילדים",  לצד מוזיאון הילדים, המדיטק, מוזיאון הקריקטורות והקומיקס, המרכז לתיאטרון בובות ועוד. הם מטפחים קריאת ספרים בקרב ילדי ישראל ומהווים בילוי תרבותי נפלא למשפחות. חנה הרצמן, מנכ"לית עיריית חולון אומרת: "באמצעות שילוב של פיסול וספרות זמינים ונגישים לכולם אנו מקווים להגביר את המודעות והאהבה לספרות הילדים וההיכרות עם גיבוריה. הפרויקט הוא גם חלק מפיתוחה של ה"ריאה הירוקה" בחולון, הנחשבת כיום לאחת הערים הירוקות בארץ".


40 גני סיפורים, ולצידם קפה גן סיפור, מחכים לכם.

שלכם,

יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

2 תגובות:

  1. יופי של גן, שאפו.

    השבמחק
  2. סיפור מקסים. מגיע עכשיו ב-2019 גם בגרסת הצגה עם מיקי (מיכל מוכתר):

    https://www.kzat-tarbut.com/%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%90%D7%94%D7%91-%D7%AA%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%94%D7%A6%D7%92%D7%94/

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן