27.7.2013

!À Table – חגיגה של מאפים צרפתיים בבודפשט

אפרת ואודי, הכתבה הזו בשבילכם. מקווה שתלכו לסעוד במסעדה הנפלאה ותהנו. 

אני מאד מקווה שבביקורכם הקרוב בבודפשט, לא תפסחו על סיור בשוק האיכרים שבקצה רחוב RETEK (צנון בהונגרית). מיטב הירקות והפירות מגיעים כל בוקר מהחוות החקלאיות שמסביב לבודפשט, ולידם, גבינות, נקניקים (הסלמי ההונגרי המפורסם), פפריקה אדומה בשלל מצבי צבירה. כל מה שצריך כדי לבשל ולאפות לפי מיטב המסורת הקולינרית ההונגרית. 

בזמן השוטטות בשוק, קשה שלא לנשום את ריחות המאפים המתנוססים באוויר. אלה מגיעים ממאפיה הנמצאת כמה בתים לפני השוק ומספקת "ביגלעך" פריכים, לחמים טריים ועוגות ממיטב המסורת ההונגרית, לקיוסקים ומסעדות בכל רחבי העיר.







ליד המאפיה, נמצאת מסעדה קטנה וצנועה-!À Table. זו משלבת בין הידע הקולינרי של השף אנטוני מפריז, לבין האפייה ההונגרית המסורתית. המסעדה פתוחה במשך כל היום ומספקת מנות קסומות של כריכים שובי עיין ולב, פשטידות וסלטים מוגשים בחן רב על משטחי צפחה מקוריים, עוגות המשלבות בין המסורת הצרפתית להונגרית... וקפה מצויין.



בחזית, נראית המסעדה כמו חנות מאפים הונגרית טיפוסית. עשרות סוגי לחמים, עוגות ועוגיות מוצגים לראווה וקשה לעמוד בפניהם. יודעי הדבר, תמגנבים דרך שולי החנות פנימה, ועולים בכמה מדרגות צרות לאזור המסעדה. חלל אינטימי עם 6 שולחנות קטנטנים. כולו מקושט בציורים וחפצים מהמטבח ההונגרי המסורתי. מלצרית הונגרית חייכנית מגישה את המנות המוזמנות מתוך תפריט מאוייר ומעורר תיאבון. בזריזות רבה ועם חיוך והומור, היא מתלוצצת עם באי המסעדה ומגישה את המנות המעוצבות.



בקיצור, כל המלים מיותרות. הסתכלו על התמונות ודמיינו את הטעמים והריחות. כל זה יכול להיות שלכם לשעה קלה.

À Table! - Retek utca 6. והאתר: http://www.atable.hu/en/

שלכם, יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן