25.6.2013

צימר - בית נופש להשכרה באלזס, צרפת – מעל ומעבר לציפיות

מידי פעם אני כותב על אתרים מיוחדים שלא בהכרח נמצאים על מפת התיירות המוכרת. הפעם, זה סתם צימר... אבל מיוחד וקסום. במאי 2013, טסנו לטיול באלזס-צרפת, וביער השחור בגרמניה. כמנהגנו, חיפשנו בית אחד יפה שממנו נצא לטיולים יומיים. קרוב לגבול גרמניה צרפת ובערך באמצע הדרך בין באזל לשטרסבורג. אזור קולמר ענה על הדרישות הבסיסיות ובנוסף לכל, נמצא על דרך היין המעוטרת בכפרים קטנטנים, כרמי יין ויקבים.
חרשנו את האינטרנט. המון בתים. המון חברות והצעות, אבל לא הצימר שלנו. הכל קטן מדי, עירוני מדי, רחוק מדי, יקר מדי, או סתם מושכר לשבועות שלמים בלבד (זה נכון לרב הבתים באזור ולא התאים לנו). אחרי כמה ימים של חיפושים מפרכים... מצאנו!!! באתר, נראה הבית קסום. בית עץ, יחסית חדש. הוא ממוקם בכפר Soultzeren, כ-20 ק"מ מקולמר, בתחילת הטיפוס להרי ה- VOSGES. נראה שמחלונותיו נשקף נוף הררי יפה. בקיצור, כל מה שחלמנו.



משדה התעופה נסענו ישר ל- Soultzeren. פנינו ימינה בין המחלבה לכנסיה, ומיד לחצר. הבית הזה עבר את כל הציפיות. הוא נבנה בשנת 2009 ורובו בניית עץ במיטבה. קורות עץ עבות שלא יכולתי להסיר את עיני מהן. (בכל זאת אני מעצב תעשייתי במקור). בית מרווח מאובזר בנדיבות. 8 מיטות, 4 חדרי שינה (אחד מהם פתוח בחלל עליית הגג) וחדר משפחה נעים. שני חדרי אמבטיה ושירותים. מוסך סגור ומטבח מצוייד בכל מה שדרוש להישרדות בימי טיול מפנקים. הבית מרוהט בסגנון כפרי צנוע ונוח וכולו מעוטר בציורים, צילומים וחפצים ישנים המוסיפים לאוויר הביתית/משפחתית. הכל נראה כמו בית שגרים בו. הסימן היחידי שהוא מיועד לתיירים: מגזינים שונים מכל העולם מונחים בתוך סלסלות קש יפות וספרי תיירות ופרוספקטים מכל פינה מעניינת באזור.


הצצנו החוצה. מבעד לכל חלון (כולל חלון עליית הגג המביט מבין הרעפים אל הפסגות, נשקף נוף הררי קסום. גווני ירוק שרק כמות הגשמים האירופאית יכולה להצמיח, עצים פורחים, נחל קטן זורם בשקשוק חרישי כ-20 מטרים מהבית, ומרפסת עץ ענקית מרחפת מעל לעמק הירוק. ומסביב, גגות רעפים אדומים ומגדל הכנסיה.



בכל בוקר מובילים החקלאים מהבית השכן עדר של פרות לרעות באחו. צלצול פעמוני הצוואר משתלב עם געיית הפרות. ובמחלבה, אפשר לקנות כל בוקר חלב טרי וגבינות. נו, אז אפשר לצפות ליותר מזה בחופשה אירופאית?
גרנו בבית הזה 9 ימים והצטערנו מאד לעזוב.




אז אם אתם מתכננים טיול באלזס ומוכנים לנסוע כ-20 ק"מ מערבה מדרך היין כדי לגור במקום קסום, אני מאד ממליץ. פרטי הקשר באתר. סוניה ודניאל (בעלי הבית) ישמחו מאד לארח אתכם.

Chalet Reberg בפייסבוק
האתר: www.chalet-rebberg.fr


שלכם,
יורם בר-סלע 


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן