18.6.2013

קדמה – מסע בין תרבותי של מוסיקה ומחול

סיגל זיו - צילם: אורן מנצורה
... מצאתי את עצמי יושבת בבית קפה בספרד. אורות עמומים ועשן. ברקע מתנגנים צלילי גיטרות וזמר מתנה כאבו בקול צרוד. זהו יהודה שוויקי, (נשמע לפחות כמו מיגל חואן). ברקע, נקישות עקבי רקדניות חושניות. מחול אקסטטי של זקופות הגו, עם צעיפים ססגוניים שמצטרפים לתנועה. ששון לוי, המשלב קריאות ומפלרטט עם המחוללות, יושב על הקאחון, ומלווה אותן בתיפוף קצבי סוער. חגיגה של חושים. הרקדניות, נטע שיזף, שרון שגיא ולהקתן מפגינות וירטואוזיות מדהימה. ניכר שכולם מצויים עמוק בתוך תרבות הפלמנקו. קשה להאמין שכולם ישראלים, ואנחנו נמצאים ביבנה ולא בסביליה. בכפר הגלובלי בו אנחנו חיים היום, כשיש נגישות מדהימה לתרבויות שונות בכל קצווי העולם, כשהסקרנות הישראלית מביאה אותנו למקומות נידחים ומרכזיים  - הכל אפשרי.


מספרד היישר למצרים עולה לבמה מרים קוקנהיים, רקדנית בטן בשמלה שחורה נוצצת ומקל בוהק. ברקע מוסיקה ערבית והיא רוקדת בקלילות. מענטזת בכישרון רב ומלמדת עד כמה נשיות בשרנית מתפרצת יודעת להלהיב. נטלי דביר, גם היא רקדנית בטן, מביאה סגנון אחר, מלא עוצמה. היא עפה וממלאה את הבמה, מסתחררת, מתפתלת, השיער שלה מתערבל, כולה אש בוערת.

בין הריקודים, לסירוגין שרה דין דין אביב, בעבר שותפה בפרויקט של עידן רייכל. שרה, מתופפת, מטופפת, יחפה, עטויה מעין טורבן, מביאה קולות אחרים ממקומות רחוקים. חיה את הצליל והמילה.
יעל הורביץ, זמרת, דקיקה ותמירה, עוברת לקידמת הבמה ושרה בספרדית, כל כך אותנטית, ששוב מפליא לקרוא את שמה הישראלי. קול מקסים ומרגיש את המקום שממנו מגיעים הצלילים. כמדלגים בין התרבויות פגשנו את סיגל זיו, רקדנית טרייבל דאנס, (טכניקת ריקוד הבטן המסורתי  בשילוב עם תנועות הלקוחות מסגנונות מחול אתניים נוספים כגון: פלמנקו, מחול הודי וסופי(. סיגל שולטת בכל שריריה ונימיה ומפגינה וירטואוזיות תנועתית מדהימה. היא מניעה את בטנה לכל כיוון, סובבת סביב עצמה כבמחול הסופי, נעה במהירות לאורך הבמה כאילו על גלגלים בסגנון הבלקני, מניפה בדים המשתלבים בתנועה שלה – חגיגה גדולה!
את חגיגת המחול והשירה מלווה הרכב מוסיקלי מהוקצע לעילא תחת ניהולו של ערן הורביץ. גיטרות, קאחון, כלי הקשה מתרבויות שונות, כלי נשיפה צוענים, סרבים, הונגרים, אלקטרונים, ערבים, בליל צלילים מפתיע, מקצבים שונים, ערב רב מענג חושים.

צילום: אורן מנצורה


מופתעים ממחיאות הכפיים הסוערות, כמו תפסנו את האמנים לא מוכנים להדרן. וכך, בחדווה גדולה החלו לאלתר זה אחר זה, כשהרקדניות נעות ולקצב תנועתן מצטרפים הנגנים. כולם מחויכים ונהנים כאילו נפגשו באקראי. בונוס אמיתי לקהל.
עשרים אמנים שחברו יחד למופע קדמה, נהנים ומהנים את הקהל, נתמכים על ידי  "תרבות לישראל" המקדמת אירועי תרבות בפריפריה, ויועלה ברחבי הארץ  והעולם.

גם אתם רוצים? הנה רשימת המופעים הקרובים:
18.7.13 – במתנ"ס שער הנגב
22.7.13 – באמפיתיאטרון בנתניה , בכתובת: כיכר העצמאות 3 נתניה
1.8.13 – כיכר ספרא בירושלים
22.9.13 – היכל התרבות בעפולה

ממליצה בחום והתרגשות
שיוי פרנס

נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן