4.5.2013

מגדל של קוביות בניתי של דבורה עומר – גן סיפורים חדש בחולון

צילום: אלי נאמן

המוני ילדים בישראל קיבלו בתדהמה את ההודעה על מותה של דבורה עומר – שהשאירה את חותמה הספרותי על המוני ילדי ישראל, באמצעות 90 ספרים שכתבה. דבורה עומר היתה אחייניתו של יגאל מוסנזון, שכתבה את ספרי חסמב"ה, עליה גדלו מרבית ילדי ישראל בשנות השישים.

ילדים שבגיל 2-3 נהנו מ"מגדל של קוביות בניתי", בגיל 4-5 קראו את "פגישה על ענן", בתילת ביה"ס היסודי נהנו מ"מעשה בלולי ה..." ומ"כל מה שקרה (ואולי לא קרה) לקרשינדו ולי" ובנערותם, קראו את "אני אתגבר", שרה גיבורת נילי ועוד המון. על יצירתה הספרותית, זכתה דבורה עומר בפרסים רבים, ביניהם פרס ישראל.






כשבועיים לפני מותה של דבורה עומר, חנכה עירית חולון ברחוב הסנהדרין שבשכונת ג'סי כהן, גן סיפורים חדש לפעוטות, על פי ספרה "מגדל של קוביות בניתי". אנדרטה חיה ותוססת ליצירתה של הסופרת האהובה.

צילום: אלי נאמן

"היום בונה ענבל בקוביות – מגדל
קוביה אחת חומה. עליה קוביה שניה, צהובה.
ועוד שלישית – חומה.
בזהירות, בזהירות, ענבל שלא יפול המגדל"

כך כתוב לצד פסלי המשחק שבגן. כדי שהורים יוכלו לספר לילדיהם את הסיפור, ולאפשר להם לשחק להנאתם בגן.

הגן החדש תוכנן ע"י אדריכלית הנוף כרמלה גבריאל ועל הפיסול אחראית האמנית אילנה אביב. אביב שילבה בגן פסלים דמויי קוביות משחק גדולות וצבעוניות מאד, המהוות אזור משחק לילדים. הגן החדש מתווסף ל-37 גני הסיפורים, המהווים אטרקציה עולמית, המושכת אליה המוני ישראלים ותיירים. פרטים על כל גני הסיפורים בחולון ניתן למצוא באתר העיריה: www.holon.muni.il


שלכם,
יורם בר-סלע

נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן