22.2.2013

היה הייתם שני קופים של דויד גרוסמן – גן סיפור חדש בחולון

האב מספר לבנו גידי ולחברו הקוף יו יו סיפור דמיוני על העולם בימי קדם ועל חברות בת מיליוני שנים בין האדם והקוף. כל זאת כדי להרגיע את השניים (ואת עצמו), ולמנוע את נפילתם ארצה מהעץ הגבוה שעליו טיפסו. הסיטואציה הדמיונית הלקוחה מספרו של דוד גרוסמן "היה הייתם שני קופים" מומחשת בחן רב ע"י מספר פסלים ענקיים שעיצבה הפסלת לילך פנקס מרקמן. בהשראת הסיפור, גם הפסלים בגן נראים כיצורים דמיוניים - הג'ירפה שעליה מטפסים גידי, אביו והקופיף, נראית כמו עץ גבוה. לידו, דינוזאור ענק שבקצהו ירח וצד אלה, קנגורו ורוד ענק עם כנפיים שעליהן זרועים כוכבים מנצנצים.



36 גני סיפור

הפסלים הוקמו בגן ה-36 במסגרת פרוייקט גני הסיפורים בחולון. כתובתו: רח' נעמי שמר, קריית אילון.
ההורים מוזמנים להוביל את ילדיהם בגן ולספר להם את הסיפור. בדרך זו, בחרה עירית חולון להעמיק את ההכרות של הילדים עם סיפורי הילדים המפורסמים, להחדיר את תודעת הספרות ולשפר את שפת הילדים.
גן סיפור היה הייתם שני קופים חולון, צילום אלי נאמן

את סביבת הגן, הכוללת גם מגרש כדורסל, מתקני משחקים, סככות צל, אזורי ישיבה ודשא רחב ידיים,  תיכננה אדריכלית הנוף קרני גרשטיין. את הקמת הפסלים ביצע אפי חוג'סטה. בעתיד הקרוב, יוצבו בגן פסלים נוספים המבוססים על ספרה של תרצה אתר ז"ל - "האריה שאהב תות" בביצוע הפסל אסף ליפשיץ.

 צילום אלי נאמן- גן סיפור חולון

... סרטים, הצגות... ועכשיו פסלי ענק

זה גן הסיפור השלישי המבוסס על סיפוריו של דויד גרוסמן – הראשון הוא "איתמר מטפס על הקירות" ברח' מוטה גור בקרית אילון, והשני "איתמר פוגש ארנב" ממוקם בחורשת היובל בקרית בן גוריון. "בעבר כבר עובדו ספרי לסרטים ולהצגות, אולם אין דבר נעים יותר מלראות ילדים שנוגעים, מטפסים, משחקים ונהנים מפסלים שעוצבו בהשראת דמויות מהספרים שלי" אומר דוד גרוסמן על גני הסיפורים שלו שצמחו בחולון.

פרויקט "גן סיפור", אשר החל בחולון לפני למעלה מעשור, הוא אחד מהמיזמים התרבותיים המעניינים והמיוחדים בחולון, שהביאו לביסוס מעמדה כ"עיר הילדים",  לצד מוזיאון הילדים, המדיטק, מוזיאון הקריקטורות והקומיקס, המרכז לתיאטרון בובות ועוד.



גן סיפור חולון, צילום אלי נאמן

פרטים אודות פרוייקט גני הסיפורים – באתר עירית חולון - www.holon.muni.il





כתבות נוספות על גני הסיפורים:






נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City


שלכם,

יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן