19.2.2013

גני סיפורים בחולון

מחפשים חוויה מיוחדת לבילוי עם הילדים? 
להיות ילד בחולון, זה ממש כיף. לפני שנים, החליטה עיריית חולון להשקיע בילדים. היא הקימה את מוזיאון הילדים, המדיטק, את מיזמי הפיסול הדקורטיביים בכניסה לעיר ועוד. ואנחנו, שגרים לא רחוק מחולון, נהנים מהחגיגה. ביקרנו בתערוכת דיאלוג בחשיכה שהוצגה במוזיאון הילדים, משתתפים באופן קבוע באירועים שמקיים בית הספר לתיאטרון בובות וכקוסם ותיק, אני משתתף מידי שנה בכנס השנתי של האגודה לקידום אמנות הקסמים בישראל, שנערך כמובן... בתיאטרון חולון. 





בשנים האחרונות, בכוונה לעודד את הילדים לקרוא ספרים ולהעשיר את השפה והדימיון, הקימה עיריית חולון את גני הסיפורים. כבר מעל 30 מיזמי פיסול שיצרו אמנים ומעצבים ישראלים מפורסמים ברוח סיפורי הילדים הקלאסיים. פסלי החוצות הססגוניים מפוזרים על פני כל העיר בכ-20 גנים ציבוריים הפתוחים לקהל הרחב. אפשר לבוא, להתרוצץ בין הפסלים, להצטלם... ואם רוצים, גם לספר את הסיפורים. ואם אתם רוצים להעשיר את הביקור ב"קפה גן סיפור" שהוקם במיוחד לבילוי עם הילדים בצמוד לאחד מהגנים, גם זה אפשרי.

חתולים, דגים, כינים ...

הילד הזה הוא אני של יהודה אטלס ואליעזר והגזר של לוין קיפניס, בפיסולו של דוד פיין. הנסיך הקטן מאת אנטואן סנט אקסופרי הפך לסידרת פסלים בידי אילן אוורבוך. יצירתה הפיסולית של עפרה צ'מבליסטה בסגנון הפסלים הכחולים שהעמידה במקומות שונים בארץ. הארנב ממושי  של הסופרת שלומית כהן אסיף. יצירתם של ורדה גבעולי ואילן גלבר. ציפור הנפש של מיכל סנונית בעיצובו של דודו גרשטיין. העץ הנדיב של סילברסטיין בפיסולו של בוקי שוורץ. דיירי דירה להשכיר של לאה גולדברג ממוקמים על גבעונת קטנה כשליד כל אחד מהם ספר שממנו ניתן להקריא את הסיפור. המיצב של ריצרד שילה.

רוצים עוד?

דודי שמחה של ע. הלל – פסליה של רות צרפתי. הכינה נחמה של מאיר שלו בפיסולה של ישראלה הרגיל. על גמדים ופטריות של אלונה פרנקל בעיצובו של גדי פריימן. הדג שלא רצה להיות דג וכספיון הדג מאת פאול קור במיצבים של דורית פלדמן ומישל וולמן. איתמר מטייל על קירות של דוד גרוסמן מטפס על מסגרות ברזל ענקיות שיצרו אלי שוקי ולימור אולוקיה. המקק שנכנס לו ג'וק של דבורה עומר, יצירתו של צביקה קנטור.  שמוליקיפוד של כרמי צ'רני ושושנה היימן, יצירתה של נגה יודקביץ-עציוני. הביצה שהתחפשה של דן פגיס עוצבה ע"י יעל ארצי ושני חתולים על ספסל אחד של דפנה חלף-גבאי בפיסולה של אילנה גור. ואם לא די בכך, הוסיפו לחגיגה גם סטודיו מפורסם לעיצוב תעשייתי. מוזר? חכו ותראו איך מתמודד צוות מעצבים עם משימת הסיפור. סטודיו I2D יצר את מיצב המפוזר מכפר אז"ר בהשראת סיפורה של לאה גולדברג.


כך מעודדים קריאת ספרים:

בקיצור, ספריה ססגונית ומגוונת שמאפשרת לכולכם לבוא, להתרוצץ בין הפסלים, לקרוא ולספר. חוויה שהיתה מכבדת כל בירה אירופאית. ולצד כל אלה, שפע מתקני משחק, מרבדי דשא ענקיים, מסלולי אופניים, המדייטק והמוזיאון החדש לעיצוב ועוד.

בלינק המצורף תוכלו לראות שפע צילומים וסרטון וידאו שהפיקה עירית חולון. www.holon.muni.il

אתם עוד לא רצים לראות? אני כבר רצתי. בעיני, זו דרך נהדרת לעודד את הילדים לקרוא ולהעשיר את הדימיון והיצירתיות.לא מזמן ערכתי עבור ילדי המשפחה והחברים טיול סיפורים. פרטים בכתבה "להיות כמו הנס כריסטיאן אנדרסן.

כתבות נוספות:
זהירות, זיקית בגן – על פי סיפורו של אליעזר ויסהוף.
סיפור מהלב – על פי ספרו של פרופסור גיי לביא.

שלכם,

יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן