9.2.2013

דרום אדום – חגיגה של כלניות בנגב המערבי


החורף הגשום צובע את הנגב באדום. בימים אלה נמצאת פריחת הכלניות בשיאה. כמדי שנה, נערך החודש פסטיבל דרום אדום – חגיגה של טבע פלוס. בשבוע שעבר, היתה חגיגה של טבע ואוכל. השבוע, מופעי תרבות. בשבוע הבא טיולי כלניות וספורט. צעדת בכלניות באזור בתרונות רוחמה. מרתון אופניים ל"מקצוענים" ב"סינגל בארי". אופניים בין הכלניות לילדי פנימיית עדן אשכול, במסלולים העממיים שליד בארי. הפנינג משפחות ביער שוקדה. מרוץ מזרונים משפחתי בקיבוץ זיקים. ולצד הפעילות הספורטיבית, הפעלות, ירידי אוכל ועוד. ובשבוע הרביעי של הפסטיבל: אירועים ברוח פורים.

אנחנו בחרנו פשוט לצאת ולראות את פריחת הכלניות. לאחר עיון בדיווחים על מצב הפריחה באתרים השונים, בחרנו ביער שוקדה. באינטרנט דווח שהפריחה שם בשיאה. כבר עם הירידה מהכביש המוביל לישוב שוקדה, מאות מטרים ספורים מהכניסה לישוב, קיבל את פנינו מרבד ענק של כלניות. אבל זו רק דוגמה צנועה למראה המרהיב בעומק שמורת יער שוקדה.

נסענו לאורך השביל המקיף את הקיבוץ עד לרחבת חניה ענקית בלב היער. שם חנינו. שבילי הנסיעה והחניה מקיפים רחבה ענקית של קרחת יער, שכולה מכוסה כלניות. ומסביב, המון מכוניות, אנשים ואווירה נרגשת. חוגגים את התוצאה הססגונית של החורף הגשום. גבעות שלמות מכוסות בפריחה צפופה של כלניות. ביניהן גם מרבדי סביונים, אבל אלה נדחקים הצידה ע"י המשטחים האדומים. תענוג לראות את המוני ישראל נוהרים לראות את הפלא הנפרש בשטח לתקופה מאד קצרה. אבל יש מספיק כלניות לכולם והמרחבים ענקיים.


אז בין אם אתם, כמונו, חייבים לראות את הפלא הטבעי הזה בשיאו, או שאתם מחפשים עוד רעיונות לבילוי עם הילדים, דרום אדום הוא המקום והזמן. אנחנו נוסעים בשבוע הבא לרכב על האופניים בבתרונות בארי. על פי הדיווחים, השבוע הפריחה שם בתחילתה. בשבוע הבא, צריך להיות מדהים.

שלכם,
יורם בר-סלע




נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

תגובה 1:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן