15.2.2013

פסטיבל הג'גלינג ה- 20 | גן השלושה | 27-30 במרץ 2013


למידע עדכני על הכנס הג'גלינג ה-23 (2016 )


כנס הג'גלינג הישראלי חוזר... ובגדול. זהו הכנס ה-20 המאורגן ע"י קבוצת משוגעים לדבר. בעשרים שנותיו, הפך האירוע הישראלי לשם דבר בעולם. מספר המשתתפים הולך וגדל ומספר הג'גלרים המגיעים מחו"ל כדי להופיע או להשתתף בחוויה, גם הוא גדל משנה לשנה. זהו כנס ייחודי בסגנונו. 

אלפי חובבים ומקצועני ג'גלינג מתכנסים בגן השלושה (הסחנה) במחנה קרקסי ססגוני. הם לנים באוהלים כמו צוות קרקס נודד, מבלים, לומדים, מתחרים וצופים במופעים מן השורה העולמית הראשונה. המסגרת עממית וידידותית. העלות מאד סבירה, בזכות הניהול ההתנדבותי.

אמנות עם תרומה חברתית

ובנוסף, מקפידים מנהלי הפסטיבל על שילוב קבוצות גדולות של בעלי צרכים מיוחדים, המגיעים לפסטיבל מדי שנה. הם מגיעים לימי בילוי המשלבים את חוויית הג'גלינג ובילוי בגן השלושה. זאת מתוך האמונה שיש באמנות הג'גלינג כח קסום המכניס לאנשים מוטיבציה להתעניין ולעסוק בה. מתוך העיסוק, הם מרחיבים את יכולותיהם ומפתחים את הביטחון העצמי והזריזות.

בתכנית הפסטיבל

כמיטב המסורת, כולל הכנס ה-20 תחרויות ג'גלינג, סדנאות עם אמני ג'גלינג מובילים מחו"ל ומישראל. מופע ילדים, מופע אש ידידותי לסביבה. במה פתוחה למופעים נסיוניים. והדובדבן שעל הקצפת: המופע הבינלאומי.

המופע הבינלאומי יתקיים במוצ"ש, 30 במרץ 2013, בשעה 20:30, באולם הקימרון שליד המועצה האיזורית עמק המעיינות. המופע מארח את האמנים הבאים:

לורנצו מאסטרופיאטרו

לורנצו, בטוח באהבתו לג'גלינג, עזב את ביתו בגיל 16 כדי להתמסר למופעי רחוב. הוא הלך ללמוד בבית הספר "קראמפה" במדריד ואז ב"לידו" בצרפת. ב 2006 הוא יצר את קטע הסולו שלוNO MUSIC, איתו הופיע כבר ב-20 מדינות.  בשנים האחרונות הוא משתתף בפרויקטים שונים של קרקס עכשווי. בפסטיבל, יציג את הקטע הייחודי שלו של ג'גלינג עם כובעי דרבי.

לורנצו מאסטרופיאטרו

מייקל איילה
החל להופיע בגיל 16. בגיל 19 הפליג לאנגליה ולמד בבית הספר CIRCOMEWDIA. המשיך לבית הספר CRAMPA שבמדריד ואז ל LIDO בטולוז. מאז, הופיע בדרום אמריקה ואירופה, ונקרא להופיע בארצות רבות. מייקל משלב ג'גלינג עם קלאבים וכוריאוגרפיה מחודדת וקצבית.

מייקל איילה
מאל טביבי
מגיל 5 גילה את ההתעמלות ובהמשך חיבר לה קפוארה. בנערותו, פגש בפינת תחנת רכבת רקדן היפ הופ ואקרובט, והפגישה המקרית יצרה צמד אקרובטים יצירתי במיוחד. ב 2005 מצטרף מאל לקבוצת continues its Zigrolling ומופיע איתה. בהמשך, הוא לומד בבית ספר לקרקס בליון ואחר כך ב-LIDO. ב 2009 חובר לקבוצת Carré Blanc ומתבלט בריקודו האקרובטי.



ג'ורדי קרול

לאחר תקופת לימודים של תורת השאמאנות המקסיקנית, עבר למוד תיאטרון פיזי בברצלונה. במקביל, למד בעצמו את אמנויות הביט בוקס והנינג'ה. הקים את Hystericus Circus, קבוצת תיאטרון רחוב שהופיעה ביותר מ 7 מדינות באירופה. הוא השלים את לימודיו ב LIDO כשחקן אקצנטרי. בניסיון למחזר את מה שנשאר במוחו, הוא יצר את הקטע “Welcome to my head”, ביט בוקס ליצני, שזיכה אותו במדליית הכסף של Festival Mondial du Cirque de Demain  ב 2011.


סטיבן ראגץ
מקסים קהלים בעזרת ג'אגלינג, קומדיה פיזית ואמנויות קרקס שונות. את כל אלה הוא משלב במופע ייחודי תוך שימוש בכלי ג'גלינג מקוריים משלו. במשך 10 שנים הופיע ב- Cirque Du Soleil הקנדי, ברחבי אמריקה, אירופה ואסיה. לאחרונה, הוא עסוק עם חברת Cirque Mechanics בשתי הופעות: ” Birdhouse Factory”  ו “Boom Town”, במגוון תפקידים: פרפורמר, קופירייטר ותסריטאי, מנהל מסע ההופעות, מעצב קונספטואלי, ולעיתים גם נהג.


גוסטאב רוסל

גוסטאב מופיע מגיל 12. כשהיה בן 16 עבר לקופנהאגן (AFUK) ולאחר מכן בילה זמן קצר בלימודי קרקס בקייב, במכללה הלאומית לקרקס. בהמשך, השלים את לימודיו ב- LIDO. הוא מפליא בג'גלינג ומניפולציות עם כדורים, תוך שילוב יכולת תנועה אמנותית.


אני קופר
אנני היא אמנית צעירה מגרמניה שהתחילה לג'אגל בגיל 14. ב 2008 היא החלה לימודי קרקס ב  École de Cirque Zofy  שבשוויץ. משנת 2009 היא לומדת בבית הספר לקרקס Academy for Circus and Performance Art (ACaPA)  שבהולנד. היא מופיעה עם קלאבים, אבל מצליחה להוציא מהם אסתטיה, תנועה ודרמה, שאף אחד אחר לא גילה לפניה.

לאורה פון בונגארד

לאורה נותנת בכנס מופע בסגנון קרקסי של ג'גלינג ידיים ורגליים, עם 6 כדורים גדולים. מדהים ומרהיב עיניים.

מריו דני

בן לשושלת ותיקה של אמני קרקס. סבו וסבתו, כמו גם הוריו ואחיו, כולם אקרובטים, קומיקאים ומאלפי חיות. כמקובל בקרקסים הנודדים, מריו הופיע לראשונה על במה בגיל 7. כבוגר, הוא למד 4 שנים ב-  Staatliche Ballettschule und Schule für Artistik Berlin  בית הספר הממשלתי לבלט ואמנויות של ברלין וסיים ב 1986 בהצטיינות. מאז, עושה הופעות אורח בכל העולם. מריו זכה בפרסים International Festival Mondial du Cirque de Demain Paris,  וב Prix Spéciaux de la Presse Associée des Variétés, de la Danse et du Cirque de France.


אראטה אורווה

אראטה הוא דיאבוליסט וג'אגלר בן 21 מיפן. הוא היה שחקן בייסבול עד גיל 15. לאחר ששבר את הברך ונאלץ להפרד מהספורט, התחיל עם הג'אגלינג. כעת הוא רוצה להיות אמן הופעות, אך בו זמנית לומד מדעים במכללה. הוא מפליא בשליטה ב- 3 סביבוני דיאבולו בו-זמנית, בכוריאוגרפיה דינמית עוצרת נשימה.

אנטואן טירו וג'וליאן מנדייה

אחרונים חביבים ברשימה, וגם במופע. צמד קומיקאים מדהים, במופע המשלב תרגילי ג'גלינג עוצרי נשימה ותעלולים קומיים למכביר.

תערוכת הג'גלינג

לכבוד הכנס ה-20, תוצג במשך ימי הפסטיבל, תערוכה של יצירות הקשורות לג'גלינג.
סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי במכללת הדסה, יציגו מכשירי ג'גלינג חדשים שהמציאו ועיצבו במשך הסמסטר האחרון. אמנים ויוצרים אחרים, יציגו את עבודותיהם בצילום, ציור, פיסול ואיור.
וכל אלה, הם רק הדובדבן שעל הקצפת. עוגת הפסטיבל והקצפת שלה, כולם נפלאים ומרגשים. אם אתם מקצועני ג'גלינג, מיותר לומר. אני בטוח שתהיו בכנס. אם אתם חובבי ג'גלינג, אתם חייבים להיות שם. ואם סתם בא לכם בילוי קסום ועממי עם הילדים ואתם מוכנים ללמוד קצת ג'גלינג ולראות מופעים מדהימים, זה המקום עבורכם.
מקווה לראות אתכם שם.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים – הקליקו לאתר הפסטיבל: http://www.ijc.co.il/heb_frameset.html

נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

שלכם,
יורם בר-סלע

תגובה 1:

  1. תכתבו איזה גן שלושה כי יש יותר מי אחד

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן