10.12.2012

GameIS 2012 - הכנס השנתי של תעשיית המשחקים הדיגיטליים הישראלית


ענף יצוא חדש בישראל. השילוב בין הידע בתכנות, חשיבה יצירתית ואולי הרקע הצבאי המלווה את כולנו, משתלבים יחד ביצירת משחקים דיגיטאליים פורצי דרך. כדי להמשיך ולטפח את העיסוק ב- New-Media, מקיים סינמטק חולון את GameIS 2012, הכנס השנתי שיפגיש בין אנשי התעשיה לחובבי המשחקים. הכנס שייערך ב- 19 בדצמבר 2012, יכלול: משחקי ראווה, תערוכות ותצוגות, הרצאות מהארץ ומחו"ל, סקירות של משחקים ישראלים מהשנה החולפת, טורניר שחקנים מקצועי , טקס פרסי משחק השנה GameIS Awards ועוד.



בתכנית:

משחקי מלחמה: דובר צה"ל חושף צד גלוי/נסתר במערכת ההסברה האחרונה
כיצד שילב דובר צה"ל Gamification (משחוק) במערך ההסברה באינטרנט, ודחף את הגולשים עצמם לנהל את המלחמה על ההסברה. בעולם בו תוצאות המלחמה נקבעות במידה רבה בזירה התקשורתית, המלחמה על דעת הקהל היא אולי החשובה מכל. לצורך כך צה"ל מגייס בצורה יעילה גולשים שמוכנים לעזור להפיץ את האמת של ישראל בסיפור, ולספק להם את המידע המלא. בחשיפה ציבורית ראשונה של רב"ט עדו טל וסגן אלה ברזילי, מפתחים בחטיבת הניו-מדיה של דובר צה"ל, יספרו על ההצלחה של מנגנון ה-IDF Ranks, משחק באתר דובר צה"ל שמטרתו להגביר את מעורבות הגולשים, ע"י מערכת דרגות וירטואליות המוענקות לקהילה. 

איך הופכת יצרנית פינבול למפתחת סדרת משחקי Battlefield הפופולארית?
דניאל מטרוס, מסטודיו DICE השבדי, חברת בת של Electronic Arts והמפתחת של סדרת משחקי Battlefield הפופולארית. במסגרת עבודתו, אחראי דניאל על ניהול הסטודיו מול קהילת השחקנים העצומה של המשחק Battlefield 3 והוא מגיע עם רקע עשיר כגיימר תחרותי שייצג בעבר את גרמניה ושבדיה בתחרויות ספורט אלקטרוני.
דניאל יביא את סיפורה של חברת DICE, משורשיה בשנות ה-90 כיצרנית משחקי Pinball ועד לביסוסה כחברת ענק כיום, יחשוף חומרים וקונספטים מוקדמים של משחקי החברה, יספר על השינוי ב- DICE עם כניסתה של EA  לתמונה.

הראה לי את הכסף: מונטיזציה וכלכלת משחקים
מגוון הרצאות בתחום המונטיזציה ויסקרו דרכים שונות באמצעותן ניתן לגרום למשחק שלכם להכניס גם כסף: היבטים משפטיים של כלכלות וירטואליות, טעויות בניהול כלכלות במשחקי מובייל, מרצ'נדייז במשחקים ונושאים אחרים. במסגרת המושב יתקיים גם פאנל עם שאלות ותשובות מהקהל. 

New-Media  זה לא משחק ילדים
תעשיית המשחקים הפכה לאחת מתעשיות הבידור הגדולות בעולם. סביב משחקי וידאו התפתחה תרבות שלמה, וככזו יש גם לבחון אותה בעיניים ביקורתיות ואקדמיות. במסגרת המושב נסקור נושאים בוערים כמו סקסיזם במשחקים, ספורט אלקטרוני ועוד. בחסות e-Srael יוצגו בכנס עצמו משחקי ראווה של שחקנים מקצועיים ב-Starcraft 2 וב- Counter Strike, מהמשחקים התחרותיים הפופולאריים בעולם.

בציר 2012: משחקים חדשים על המדף
טעימות קצרות ממפתחים ישראלים שיציגו משחקים שפותחו השנה, ביניהם גם כאלו שזכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות. בנוסף, תוכלו לשמוע וללמוד מחברות ישראליות כמו Spiky Snail ו - Sidekick Studios שהצליחו לעבור השנה את המשוכה של פיתוח משחקים לקונסולות ועבדו מול מפיצות בינלאומיות.


תעשיית המשחקים הגרמנית כנקודת תצפית על התעשייה הישראלית
מיכאל לייב הוא יועץ בנושאי ניו מדיה ב-medienboard של ברלין, ואחד מהאחראים על אירוע ה-DGT - אירוע מפתחי המשחקים השנתי של גרמניה. הוא מרצה מוביל אשר השתתף בשלל כנסים בינלאומיים בעולם. במסגרת ההרצאה שלו יסקור מיכאל את תעשיית המשחקים בגרמניה ואת השוק הגרמני למשחקים דיגיטליים, ידבר על היבטים תרבותיים ועסקיים יחודיים לגרמניה, ויספר על שיתופי פעולה אפשריים של חברות ישראליות וגרמניות וכן על אווירת הסטארט-אפ התוססת של ברלין.

פיתוח לחלונות 8 וחלונות RT- בחסות מיקרוסופט
במסגרת מושב פיתוח המשחקים של הכנס יועברו הרצאות על מגוון כלי פיתוח שונים ופופולאריים כמו Unreal Development Kit, Adobe Air ו-Blender. אחד משיאי השנה הוא יציאת מערכת ההפעלה חלונות 8 ושלל הכלים שמיקרוסופט מציעה למפתחים: מכלי הפיתוח עצמם ועד למערכת הפצת התוכן המובנית במערכת ההפעלה. בין היתר נשמע במושב על פיתוח משחקי HTML5 לחלונות RT, ועל פיתוח משחקים לחלונות 8 ב-cocos2dx.

עיצוב חווית השחקן
מעצבי משחקים, או בשמם הלועזי Game Designers, מביימים ומעצבים את חווית השחקן במשחק. במושב זה נתמקד במספר נקודות העולות במהלך שלבי העבודה של מעצב המשחק: כיצד משתמשים במוות בתור מכניקת משחק? כיצד מעצבים משחק באנימציית Stop Motion? במסגרת המושב תערך הרצאה בשיתוף עם פסטיבל PrintScreen על ה-lonely player, וכיצד מעצבי משחקים מפיגים את הבדידות במשחקים המיועדים לשחקן בודד. 

תחרות GameIS Awards 2012
התחרות השנתית למפתחי משחקים בישראל, הכוללת את חלוקת פרסי ה"פסילון". מעל ל-100 משחקים ראויים יתמודדו בשלל קטגוריות שונות. רשימת השופטים כוללת את גיא מר (הדג נחש), רן אלמליח (כנסיית השכל) ונציגנו הבינלאומי D.J.Skazi, שישפטו בתחום הסאונד.

פרס "פסילון" שיוענק לזוכים
מה עוד? 
  • תערוכות משחקים במבואה – פרויקטים נבחרים מהמכון הטכנולוגי בחולון ומהתוכנית לפיתוח משחקים בבית ברל.
  • תערוכת Israel Game Art המציגה הדפסים של מבחר יצירות גראפיות מתוך משחקים ישראליים בכל רחבי הסינמטק.
  • נטוורקינג ומשבצת דרושים לחיפוש עובדים או עבודה בתחום
  • הקרנת סרטונים ישראליים
  • עמדות משחקי מחשב וקונסולות הפתוחות לקהל הרחב כנגד מיטב השחקנים המקומיים


סינמטק חולון | ביום ד' 19/12/12 | 10:00-21:00
כרטיסים ניתן לרכוש בקופת הסינמטק: 03-5021552 או באתר: www.cinemaholon.org.il

שלכם,
יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.
לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן