8.12.2012

גן עדן של מכוניות אספנות בברלין

ליטל, כתבה זו מוקדשת לך. נסיעה טובה.

אתם אוהבים מכוניות? חולמים על מכונית אספנות משלכם?
לקראת הגיוס של יובל, מצאנו מספר ימים פנויים בין כל עיסוקינו, ונסענו יחד לברלין. מאחר שיובל, בני הצעיר, חובב מכוניות ומכיר כל אחת מהן בשמה הפרטי, חשבתי שיהיה נחמד לבקר במפעל או מוזיאון לכלי רכב. התקשרתי אל ידידי דורי רגב-מעצב מכוניות בעל מוניטין בינלאומי ושאלתי אם הוא מכיר אתר כזה באזור ברלין. "למיטב ידיעתי, אין מפעל לכלי רכב בסביבת ברלין" אמר לי דורי, אבל הוסיף: "יש מרכז מקצועי לאספני רכב, עם תצוגה מדהימה ומרגשת של Old-Timers. שם שווה לבקר". למחרת, גם קיבלתי במייל את שם המקום.

ברלין. בין הסיורים ההיסטוריים החושפים את הטרור הרב שכבתי הניבט מכל פינה בעיר שחוברה משני חלקיה, והתרבות העירונית שעושה הכל כדי לתעד את ההיסטוריה הקשה ולמנוע שתחזור על עצמה, השארנו לנו כחצי יום לחוויה של כלי רכב. לאחר ביקור ב- Mercedes World שגם הוא אתר מדהים, נסענו ל- (Classic Remise (Meilenwerk בקצה הצפון מערבי של ברלין. אזור תעשיה שכוח אל. בעודנו מחפשים את הכתובת המדוייקת, ראינו לצד המדרכה סיטרואן Type H, מתקופת מלחמת העולם השנייה. זה חייב להיות פה, אמרתי ליובל, ורמת האדרנלין בדם קפצה לרמות גבוהות.

צילום: יובל בר-סלע

מלאי התרגשות והדרת כבוד, נכנסנו פנימה. על רצפת המרכז לאספנים, עמדו הרבה עשרות מכוניות אספנות, מוצגות במיטבן. פורד T, המכונית הראשונה שיוצרה בשיטת הסרט הנע. מסרשמידט, שהביאה גאולה לחופות תא טייס שנותרו ללא שימוש עם תום מלחמת העולם השניה, כשהייצור הצבאי יצא מהאופנה. ולצד אלה, אגדות מירוצים ותיקות מתוצרת יגואר, מרצדס, לנצ'יה סטראטוס, ויצירות פאר של הנדסת הרכב המודרנית: בוגאטי וויירון, דגמי פרארי, למבורגיני, מזראטי ועוד. בין המכוניות המודרניות, נמצאות גם ענתיקות בעלות עיצוב על-זמני, שנראות לקוחות מעולם הסטיילינג של סרטים כגון: צ'יטי צ'יטי בנג בנג, ג'יימס בונד ואחרים.

ואל תטעו, זה לא מוזיאון ואין דמי כניסה. זה המקום האמיתי שבו סוחרי הרכב מציעים את האוצרות למכירה. המכוניות המוצגות על רצפת המכירה, מייצגות את ההיצע הנוכחי בשוק, והן מסודרות ברצף מקרי לחלוטין, בהתאם להיצע הרגעי של כל אחת מהסוכנויות. האספנים הרציניים באים לבדוק את הסחורה, ואם היא מרגשת אותם ועומדת בסטנדרטים המבוקשים, קונים את המכוניות כדי לשמור אותן קרוב לליבם.

ומסביב לתצוגת המכוניות למכירה, סוכנות של מזראטי, המציגה לראווה בחלל הענק את מגוון דגמי הפאר שהחברה מציעה. לידה, מוסכים, פחחי רכב, מומחים לריפוד, סוחרי חלפים, חרטים אמנים ושאר בעלי מקצוע יוצאי דופן, המתמחים בטיפול מסור וקפדני באוצרות האספנות, המתעדים את ההיסטוריה והתרבות העיצובית של תעשיית הרכב רבת השנים. העסקים נראים כמו בתי מרקחת. נקיים ומסודרים למשעי. תענוג לראות... ובודאי תענוג להיות מטופלים שם.

ואם כל זה לא מספיק כדי להעלות את סף ההתרגשות, יש עוד. את כל האתר מקיפות שתי קומות של ויטרינות זכוכית ובתוכן מיטב רכבי האספנות, המאוחסנים במקום דרך קבע. אלה זוכים לתנאי איחסון אופטימליים מבוקרי לחות, טמפרטורה ותאורה. כנראה גם ביטוח נאות ושאר תנאים, המאפשרים לבעלי המכוניות לישון בשלווה בבית, ולבוא מדי פעם כדי להוציא את רכבי המחמד שלהם לטיול בעיר. מעבר עילי מאפשר לכם לטייל ברחבי הקומה העליונה, לראות מקרוב את אוצרות תרבות הרכב ולהביט מלמעלה על שוק המכוניות המרהיב שבקומה התחתונה.

בקיצור, אם אתם אוהבים מכוניות ונוסעים לברלין, אל תחמיצו. וגם אם אתם לא פריקים אמיתיים של כלי רכב, יש סיכוי שהמקום הזה יהפוך אתכם לכאלה. זו חגיגה מרגשת שאינה מופיעה על מפות התיירות המקובלות. סעו לשם. לא תצטערו.

היום נקרא המקום: Classic Remise Berlin

צילום: יובל בר-סלע
שלכם,

יורם בר-סלע

נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.