30.11.2012

צלילי המוזיקה - הקרנה מיוחדת בסינמטק תל-אביב


הסרט צלילי המוזיקה, בבימויו של רוברט וייז ובהשתתפות: ג'ולי אנדריוס, כריסטופר פלאמר ואלינור פרקר, הופק בשנת 1965 בעקבות הצלחת המחזמר של רוג'ר והמרשטיין משנת 1960. בשנת 2001, החליטה ספריית הקונגרס האמריקאי להכריז על הסרט כנכס לאומי לשימור, עקב חשיבותו התרבותית, ההיסטורית והאסתטית.

בחנוכה 2012, עורך סינמטק תל-אביב מחווה מיוחד לסרט שבמשך שנים רבות נעדר מהזירה הקולנועית, עקב התיישנות הפילמים. בין התאריכים 8-13 בדצמבר, יוקרן הסרט בגירסה דיגיטאלית משופרת, עם תרגום לעברית.


8 בדצמבר 11:30  |  11 בדצמבר 19:00 
12 בדצמבר 11:00 | 13 בדצמבר 15:00 



צלילי המוזיקה – ממחזמר לסרט
לקראת עלייתו של המחזמר במשכן לאמנויות הבמה בעוד מספר חודשים, יתקיים אירוע מיוחד ב- 11/12 בשעה 19:00. לפני הקרנת הסרט, יתקיים מופע חי בו יושמעו כמה משירי המחזמר, בהשתתפות הזמרות-כוכבות אניה בוקשטיין ולימור שפירא, בניצוחו של המאסטרו גיל שוחט.


סיפור מהחיים שהפך להיסטוריה קולנועית
צלילי המוזיקה, יצירתם המשותפת של ריצ'רד רוג'רס ואוסקר המרשטיין, הוא אחד מהסרטים האהובים בכל הזמנים. עלילת הסרט, המבוסס על ספרה האוטוביוגרפי של מריה פון טראפ, מתרחשת באוסטריה ערב מלחמת העולם השנייה. מריה, נזירה צעירה ותוססת, נשלחת להיות אומנת לשבעת ילדיו של הברון גיאורג פון טראפ, אלמן קשוח, איש צבא לשעבר, הדוגל בסדר ובמשמעת ומנהל את ביתו שבזלצבורג כיאה לקפטן על גשר פיקוד. מריה, בנדיבותה, חכמתה ושמחת החיים שלה, מצליחה לחדור לליבותיהם של הילדים, מלמדת אותם לשיר ולשמוח ועד מהרה כובשת גם את ליבו של הקפטן. הסרט זכה בין השאר בחמשה פרסי אוסקר, ביניהם פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, פרס האוסקר לשחקן רוברט וויז, ופרסי אוסקר למוזיקה, לפסקול ולעריכה. בנוסף, זכתה ג'ולי אנדריוס בפרס גלובוס הזהב על משחקה המרגש.

זוהי הזדמנות פז לחשוף את הילדים "שלא ידעו את יוסף" לסרט המקסים, שהובא ארצה למספר הקרנות חד פעמיות!

שלכם,

יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-


תגובה 1:

  1. סרט מקסים צפיתי בו עוד שהיתי קטנה
    וגם בהצגה בתאטרון ירושלים בקיחובה של חני נחמיאס

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן