21.10.2012

במדבר - הישרדות ישראלית בהוליווד


המכון האמריקאי לקולנוע (AFI), שנבחר על ידי ה"הוליווד ריפורטר" כבית הספר הטוב בעולם ללימודי קולנוע, מציג סרט גמר בעברית. היוצר הישראלי, און ניר, כותב ומביים דרמת השרדות שתצולם בחודש מאי במדבריות קליפורניה.
bamidbarthefilm.com

גיבורי הסרט הם שירי, שמתגייסת לצבא בקרוב, ואבא שלה, אבי, שחי בחוות בודדים בדרום, ומנהל עסק של טיולי ג'יפים. יום אחד אבי בא לאסוף את שירי לטיול ג'יפים אחרי שלא התראו הרבה זמן. החבר של שירי, בן, צנחן טרי, מצטרף אליהם. בזמן הטיול אבי אומר לשירי שהוא דיבר עם קצין בכיר, חבר שלו, והוא יכול לשחרר אותה מהצבא. שירי מתעצבנת, היא רוצה להיות חיילת כמו כולם, למרות שאבא שלה מתנגד. הרוחות לוהטות במדבר, ובן, שנוהג בג'יפ כאילו היה האמר, מאבד שליטה והג'יפ מתהפך במדבר באמצע שומקום.
במדבר, יוצר און ניר

בן נפצע קשה בתאונה ושירי ואבא שלה מנסים להציל אותו. התאונה גורמת לאבי לחיות מחדש את הטראומה הצבאית שלו - היה חובש קרבי והוא סובל מהלם קרב. כך נוצר מצב ששירי תקועה באמצע המדבר עם חבר פצוע פיזית ואבא פצוע נפשית. הסיפור הופך למסע הישרדות כשכל הדמויות יצטרכו להתמודד עם הפחדים שלהם, ושירי סופסוף תבין למה אבא שלה עזב אותה ולמה הוא לא רוצה שהיא תתגייס.

במדבר מנסה לחקור טראומה בחברה הישראלית והשפעותיה על המשפחה - זה לא סיפור פוליטי אלא אנושי על אבא שרוצה לגונן על הבת שלו ומוצא את עצמו חסר אונים.
דרמת השרדות במדבריות קליפורניה

התסריט אושר להפקה על ידי גיל דניס, תסריטאי "הולך בדרכי", העוסק בחייו של ג'וני קאש. את הפרוייקט מלווה מג לאפאב, שניהלה את חברת ההפקה של ג'ודי פוסטר במשך עשר שנים והוא יצולם בחודש מאי במדבריות קליפורניה.

עוד פרטים ומידע כיצד ניתן לסייע לפרוייקט באתרwww.bamidbarthefilm.com


שלכם,
שחר עזר


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן