23.9.2012

בניית המותג של טל שקד-אימון לשיחות אמיצות בעסקים משפחתיים


בניית המותג לעסקים קטנים
הרקע המקצועי של טל שקד מתפרש על מגוון תחומים:

  • טיפול זוגי ומשפחתי - מעל 30 שנה
  • יעוץ ארגוני בחברות מסחריות וציבוריות
  • הנחיית סדנאות מנהיגות בצבא
  • אימון אישי
  • פיתוח מערכות לימוד למאמנים
טל בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית באוניברסיטת חיפה, מוסמכת כמטפלת זוגית ומשפחתית, בוגרת לימודי יעוץ ארגוני ב"תפנית", בוגרת CTI ובוגרת תוכנית אימון רב מימדי באוניברסיטת ת"א. טל מביאה איתה ידע וניסיון רב שנים בעבודה עם משפחות, כושר אבחוני, הבנה של מערכות יחסים, הובלה ומנהיגות של משפחות וארגונים.

אתגר לא קל למיתוג בתחום שמספר העוסקים בו עצום. את האגם הכחול שלה, הגדירה טל בעצמה, בהתבסס על נסיונה המגוון. היא החליטה למקד את העסק בייעוץ לחברות משפחתיות. כך היא תוכל לשלב את הניסיון והרצון לעסוק גם בתחומים עסקיים וגם בטיפול משפחתי.

"החיים שלנו מתחילים להסתיים ביום שאנחנו שותקים לגבי הדברים המשמעותיים" מצטטת טל את מרטין לותר קינג. "במקרים רבים, בני משפחה המעורבים בעסק המשפחתי נמנעים מלהעלות לדיון בעיות שונות, מפחד המערבולת שיעוררו במסגרת העסק והמשפחה. כך הם בעצמם מחטיאים את המטרה שלשמה הוקם העסק המשותף – רווחת המשפחה" אומרת טל.

האגם הכחול של טל שקד
מתוך מחשבות אלה, החליטה טל להצר עוד יותר את האלומה הממוקדת ולעסוק באימון לשיחות אמיצות בחברות משפחתיות. ההנחיה של טל נחוצה כאשר:

  • בני משפחה מצטרפים לעסק (כעובדים או שותפים) או פורשים מעבודה או ניהול העסק
  • כשמדובר על קידום של בני המשפחה בעסק (ואי קידום של אחרים)
  • העברת השליטה/הניהול מדור לדור
  • כאשר קבלת ההחלטות בעסק אינה ממוסדת (ואלי מזניחה אינטרסים של חלק מבני המשפחה)
  • בתקופות של צמיחה מהירה או בתקופת משבר בעסק
  • כשקורים משברים אישיים או משפחתיים (גירושין, פציעה/מחלה, מוות)

עיסוק זה ממצה את הניסיון הרב של טל הן בזירה העסקית והן בייעוץ זוגי ומשפחתי. הרקע המגוון מאפשר לטל להנחות את מנהלי העסק ובני המשפחה לקבלת החלטות המתייחסת ומתחשבת באינטרסים של כל המעורבים.

שם העסק: 
טל שקד - אימון לשיחות אמיצות בעסקים משפחתיים. במעט מלים ניסינו לנסח את האסטרטגיה הייחודית של טל. גם מי שלא מכיר את הביטוי "שיחות אמיצות", מבין מיד במה מדובר ומתי כדאי לפנות אל טל.

הקונספט הויזואלי
טל משתמשת הרבה בדימוי של בית. הן בהתיחסותה לעסק המשפחתי והן בהתייסותה לעסק שלה. בתחושה שלה, טל מזמינה את לקוחותיה אל ביתה שלה, שכל מקום בו מדמה חלק אחר של השרות. רחבת הכניסה מהווה חלון ראווה דרכו היא מאפשרת את ההצצה אל העסק, ומזמינה את הלקוחות להיכנס. זה המקום לברור פרטים, התלבטות והחלטה האם להיכנס לתהליך. הגינה מדמה בעיניה את המקום המתאים ביותר להיכרות. שולחן הקפה מהווה סביבה נעימה וממקדת לתהליכי העבודה הדורשים מצד המעורבים ריכוז ואומץ. היא גם מאפשרת אווירה נעימה ומספקת, החשובה לתהליך ולמעורבים בו. הספריה שבחדר האורחים ובחדר העבודה מהווה מקור לידע והעשרה. שולחן האוכל לשיחות שבתפר בין העבודה ליצירת אווירת השותפות והאחריות המשותפת לתהליך. ומעקה המרפסת, מהווה המקום המתאים לספוג השראה, כבסיס לתהליך. ברוח זו, עוצב אתר האינטרנט של טל, המהווה כלי שיווקי מרכזי, כמו הבית שלה, כאשר בכל אחד מהעמודים, מוצג האזור הרלוונטי בבית כשהוא משולב בדמויות העוסקות בפעילות הרלוונטית למקום.



הלוגו
אפשר להתווכח האם זה לוגו, אבל הוא תואם את ההגדרה המקצועית "צורת כתיבה ייחודית של שם העסק ושורת המיצוב שלו". לטל שקד לא מתאים להתהדר בלוגו מרשים כמו חברות גדולות. היא מקצועית אך צנועה בהתנהלותה. אוריאל אמגר, שעיצב את הלוגו הביא לידי ביטוי את המקצועיות, הצניעות והיצירתיות ביחד.
לוגו של טל שקד
אתר אינטרנט
אתר האינטרנט של טל כולל מדורים המספקים הרבה מידע מקצועי עדכני ללקוחות ולסתם מתעניינים. הכתבה על "ג'ינוגרם-מודל לטיפול בעסקים משפחתיים" זוכה למספר עצום של צפיות. הכתבות על "תיבת פנדורה" "מעגל החיים במשפחה עסקית" ורבות אחרות, מאפשרות לטל לשתף רבים בידע שצברה, ולהכין אותם לקראת תהליכי העבודה. כדי להנות מהתכנים שבאתר, אין צורך להיות לקוחות. פשוט להיכנס ולעיין. מקורות ההשראה שטל מעלה לאתר, עשויים להעשיר ולסייע למנהלים להתמודד עם אתגרי הניהול, להורים להתמודד עם חינוך הילדים בעידן המודרני, למפקדים בצבא להנהיג את כוחותיהם.  כל אחד יכול למצוא עניין רב, לזכות בתובנות חשובות... וגם ליהנות מהגישה הישירה והפשוטה.

... השורה התחתונה
טל שקד מספרת על תהליך הגיבוש האסטרטגי והמיתוג: "לראשונה בחיי ישבתי עם איש מקצוע, יורם בר סלע, שחייב אותי להגדיר בצורה מדוייקת מי אני?  ומה יש לי? מבחינה מקצועית. השאלות בדרך לגיבוש המותג היו שאלות פרקטיות ועסקיות לחלוטין, שניתחו את מהות השרות, מאפייני הלקוחות, מיהו קהל היעד, מודלים להתקשרות ועוד. שאלות שעלו לדוגמא: מה בדיוק מקבלים ממני? מה מטריד את הלקוחות שלי? אילו פתרונות אלטרנטיביים יש ללקוחות?

תהליך בניית המיתוג עזר לי לראות את עצמי דרך עיני הלקוחות. בעבר הייתי מציגה את עצמי באמצעות שלל תארי וניסיוני המקצועי, אבל ללקוח רגיל זה לא משמעותי ולא מובן. יורם חייב אותי לחקור בתוך עצמי: איזו הבטחה אני נותנת ללקוחות שלי? איזו תועלת הם עשויים להפיק מהשרות שלי ואיך אני יכולה לשכנע בקיום ההבטחה, לפני מתן השרות. היום קל לי יותר להציג את עצמי ואת הקשר שבין ניסיוני המקצועי לשרות הייחודי שאני נותנת. האתר שנבנה היה פרי מחשבה משותפת, ושיקף "אני מאמין" שלי באמצעות העיצוב האוירה והתכנים. אני חייבת לומר שלקוחות חדשים לא מגיעים ישירות דרך האתר.  גם לא בניתי על זה. הם מגיעים כמו קודם בשיטת "מפה לאוזן", אבל מרגע שהם שומעים את שמי, ונכנסים לאתר, הם מקבלים מידע רב ומגוון. זה תמיד משכנע אותם יותר. ומקל עלי לסגור את העסקאות. זכיתי בכרטיס ביקור אמיתי."


קונספט אסטרטגי, קופירייטינג וניהול הפרוייקט: יורם בר-סלע
עיצוב גראפי: אוריאל אמגר
בניית האתר: שמואל פוגל

שלכם,
יורם בר-סלע



לכתבה 1 בסדרת האגם הכחול של העסקים הקטנים – הקליקו כאן
לכתבה 2 בסדרה, על בניית המותג של פיגמנטים - סודות היצירה בצבע – הקליקו כאן
לכתבה 3 בסדרה, על בניית המותג של אלה אסטרייכר–אדריכלות ועיצוב פנים – הקליקו כאן
לכתבה 4 בסדרה, על בניית מותג באינטרנט – הקליקו כאן
לכתבה 5 בסדרה, בניית המותג של דן רמות–ליווי בהתמודדות אמיצה עם משברים – הקליקו כאן
לכתבה 6 בסדרה, בניית המותג של סטודיו צוקרים לעיצוב ופיתוח תעשייתי – הקליקו כאן




נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן