30.8.2012

לתת את הקול - מופע התרמה למען ילדי בית השנטי

לוגו בית השנטי
רשמו לפניכם: מופע התרמה חגיגי למען ילדי בית השנטי, בבית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה, יום ראשון ה9/9 בשעה 19:00. המופע בהשתתפות: שלומי שבן, נינט, מארינה מקסימיליאן-בלומין יחד עם תזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של גיל שוחט. האמנים המופיעים כולם בהתנדבות ישירו ממגוון השירים המוכרים ביניהם "מה אומרות עינייך" בביצוע מרינה מקסימיליאן קרני, "כשאתה כאן" בביצועה של נינט ו"מותק את אצלי בראש" של שלומי שבן. בנוסף יבצעו עיבודים משותפים ושילובים מפתיעים של שירים מוכרים. מחיר כרטיס נע בין 300-1000 ש"ח. כל ההכנסות יתרמו לפעילות עמותת בית השנטי. לרכישת כרטיסים - לחץ כאן
 

הזמנה למופע  למען ילדי בית השנטי

על בית השנטי
עמותת "בית השנטי" הוקמה ב 1984 על ידי מרים קליין (מריומה), ומשמשת כבית זמני וגם כמסגרת ארוכת טווח לנוער בורח וחסר קורת גג, בגילאים 14-21 ללא הבדל דת, גזע, מין או מגדר. בית השנטי קולט אליו בני נוער נטושים עם פצע רגשי, ללא בית, שלרוב עברו התעללות פיזית, מינית ונפשית. מעבר למקלט ומקום מגורים, "בית השנטי" מאפשר לכל המגיע אליו להפוך מנטוש למקובל, מאבוד לנמצא, מבודד למשפחה תוך אמונה כי "בית, אהבה וחיבוק של מישהו שאכפת לו – יכולים לשנות חיים". תוכנית בית השנטי מאפשרת לנוער להשתלב במסגרות חינוכיות שונות ולהשלים השכלה. המקום מעודד שילוב  בהדרכת נוער במצוקה ושילוב במסגרת הצבאית. כל זאת בעזרת תמיכה וכלים מתאימים לכל אחד באופן אישי. הבוגרים יוצאים מבית השנטי כשהם בוחרים בחיים שיש בהם עתיד ותקווה, ורובם רוצים להמשיך את מעגל הנתינה.

קבלת שבת בבית השאנטי
קבלת שבת בבית השאנטי
ואם אתם מדמיינים בית דל, חשוך ומאיים כמו בסיפורי דיקנס, לא כך הוא. החיים בבית השנטי הם שילוב מנצח ואיזון עדין של אהבה, גבולות חדים וברורים, משפחתיות וכיבוד מערך כללים וערכים. הערך החשוב ביותר אותו לומדים המתגוררים בבית השנטי הוא: "ואהבת לרעך כמוך". בבית מקיימים מספר כללים המהווים את לב התפיסה הטיפולית והם מסייעים לקיים חיים מסודרים ומאפשרים לטפח שגרת חיים של כבוד, צמיחה, הצלחה והגשמה אישית. בין הכללים -  אלכוהול, סמים ואלימות אסורים בהחלט בסביבת הבית. נקיון ומטלות הבית השונות באחריות בני הנוער. הפרדה בין חדרי בנים ובנות ואיסור מגע פיזי על רקע מיני.

 בית השנטי

 בית השנטי בתל אביב

זו האידיאולוגיה, והבית המכיל אותה מתוכנן בהתאם: גן עדן ארכיטקטוני השואב את השראתו מהיעוד החברתי ומהאדריכלות הנבטית. הוא מחבק את הנמלטים אליו בחן ואהבה. מתחם של כ- 150 דונם, הכולל את כפר הנוער, חוות סוסים, מתחם אירוח, תיאטרון פתוח ושטחי חקלאות שיקומית.

פעילות משותפת של בית השאנטי ובית הספר MUZIK
פעילות משותפת של בית השאנטי ובית הספר MUZIK

התכנון מהווה פרשנות עכשווית לחאן הנבאטי המדברי - באתר קיימות טראסות ושרידי מבנים עתיקים. קירות מאבן מקומית פראית חובקים את המבנים הצבעוניים ויוצרים רצף בניה וחצרות פנימיות המשתלבות בנוף המדברי ההררי.  בעיצוב נעשה שימוש בניגודיות בין צבעי המדבר של האבן והאדמה לבין הצבעוניות העזה של החצרות, הכיפות והקמרונות. הקונספט לבנין נוצר בשיתוף פעולה בין מריומה קליין ויובל אמיר ז"ל.



בית השנטי מתקיים אך ורק מתרומות והיום נמצא במצב פיננסי המסכן את המשך קיומו. השתתפות במופע הגאלה והעברת תרומות יתקבלו בברכה ויניבו ברכה. 

שלכם,
סתיו פרנס & יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן