11.8.2012

בניית מותג - צוקרים-עיצוב ופיתוח הנדסי לשווקים המוניים


סטודיו צוקרים, בבעלות שלמה ובעז צוקר (אב ובנו), מספק ללקוחותיו (יזמים בארץ ובעולם, המפתחים מוצרים תעשייתיים לשווקים המוניים) שירות כולל לפיתוח מוצרים בסדרות המוניות. הם מתחילים באיפיון וחקר שוק, דרך איתור טכנולוגיות ועיצוב תעשייתי, תכנון הנדסי, בניית כלים ומכונות וייצור סדרתי. בדומה לעבודת המיתוג של עסקים קטנים אחרים, חיפשנו את הייחודיות שתבדל את סטודיו צוקרים מכל העוסקים בתחום, בארץ ובעולם.

יצירתיות רבת שנים

את שלמה צוקר הכרתי עוד בתקופת לימודינו במלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. כבר אז, הפתיע שלמה את כולנו בקונספטים יצירתיים, שהתבססו על אבחנה מדוייקת בצרכי השוק הרלוונטי, ופיתוח פיתרון כוללני העונה על הצורך, ובדרך כלל, נותן ערך מוסף למשתמש. כשבר לטפל במניעת טביעות בים, ביצע שלמה מחקר מעמיק, וגילה שדי להציף את ראשו של השוחה מעל פני המים. אין צורך לטפל בהצפת הגוף כולו. אבחנה זו איפשר לו לעצב מוצר יפה (כמעט תכשיט) שהשוחה עונד על צווארו. משיכת ידית קטנה, גרמה לניפוח כרית המקיפה את הצוואר. זו הספיקה כדי להבטיח שהראש יהיה מעל המים ומנעה טביעה. בניגוד לחגורות מצופים וגלגלי ים למיניהם שגורמים לשחיין להיראות כמו ילד קטן שזה עתה לומד לשחות, המוצר של צוקר נראה כמו מוצר אופנה, שהשחיינים ישמחו להראות איתו בשפת הים. 

במסגרת פרוייקט הגמר שלו, תכנן שלמה כוורת דבורים מודולרית. קונספט חדשני שהפתיע את מגדלי הדבורים בעולם. הרעיון נבע מההתפתחות החברתית של כוורת דבורים. בתקופה הראשונה, מגדלים את המלכה עם קבוצה קטנה של דבורים המטפלות בה. בשלב זה, אין צורך בחלל הגדול של הכוורת. בהמשך, עם התפתחות קהילת הדבורים, מוסיפים לכוורת מודולים נוספים המגדילים את נפחה. כל אחד מהמודולים הזהים, כבר כולל נקודת האכלה, פתח יציאה ונקודות איוורור. 

האגם הכחול של צוקרים

בבחינת מגוון הפרויקטים שבהם עסק שלמה צוקר במשך 30 שנות קריירה, גיליתי שהבולטים ביניהם, הינם מוצרים המכוונים לשווקים המוניים. רובם מוצרי צריכה ומוצרים רפואיים מתכלים. במסגרת פרויקטים אלה, הביא שלמה צוקר לידי ביטוי את החשיבה הייחודית, הלוקחת בחשבון הוזלת תהליכי ייצור, ללא פגיעה בפונקציונליות של המוצר ובחוויית השימוש בו. המוצר חייב לעורר בלב הקונה תשוקה עזה לקנות אותו. 

לכולנו היה ברור שניסיון מקצועי זה, מהווה יתרון משמעותי לכל יזם או חברה תעשייתית המפתחים מוצר לשווקים המוניים. כשמדובר בייצור של מיליוני מוצרים לשווקים העולמיים, יש חשיבות לכל מיליגרם של חומר ולכל שניה נוספת בתהליך הייצור וההרכבה.

מאחר שהסטודיו ערוך לטיפול בכל שלבי הפיתוח, החלטנו שהשיווק יפנה בעיקר ליזמים. ברה תעשייתית בינלאומית, יכולה להרשות לעצמה לשכור שירותים מבעלי מקצוע שונים הנדרשים לאורך התהליך. לעומת זאת, יזמים בארץ ובעולם עשויים להפיק תועלת מרובה מהיכולת לקבל את כל מכלול השירותים הדרושים בסטודיו אחד קומפקטי. זה מפחית את העלויות ומקצר את תהליך העבודה. כלומר, הגדרנו את קהל היעד כיזמים בארץ ובעולם, העוסקים בפיתוח מוצרים תעשייתיים לשווקים המוניים. בתחום זה, התחרות אינה גדולה והגדרה זו מאפשרת לצוקרים לפעול בשוק ייחודי שהתחרות בו מועטה. 

שם העסק: 


ZUCKERIM
Inventive Product Development For Mass Markets

במעט מלים ניסינו לאפיין את האסטרטגיה הייחודית של הסטודיו. 
1. יצירתיות והמצאתיות
2. תהליך פיתוח מלא
3. התמחות בפיתוח מוצרים לשווקים המוניים (בעיקר מוצרי צריכה ומוצרים רפואיים)

הקונספט הויזואלי

מוצר תעשייתי משלב הסקיצה הידנית עד למוצר הסופי. באמצעי תקשורת שונים יופיעו מוצרים שונים, על פי הרלוונטיות לקהלי היעד או ללקוח פוטנציאלי ספציפי, אבל תמיד תופיע תמונה המייצגת את המעבר מרעיון למוצר. הסגנון העיצובי מינימליסטי, בדומה למוצרים של צוקרים. הם מתמקדים בפונקציה ובחוויית המשתמש, ומשתדלים להימנע מאלמנטים "קישוטיים".


הלוגו

אוריאל אמגר, המעצב הגראפי של הפרוייקט יצר את הלוגו כך שיבטא בניה או הרכבה של משהו בשלבים. נדבך על גבי נדבך. זאת כהשלמה לויז'ואל המביע את אותו רעיון, בהתייחס למוצר ספציפי.

אתר אינטרנט

הסיכויים לתפוס יזם או מנהל פיתוח ברגע הנכון, כשהוא זקוק למשרד עיצוב ופיתוח הנדסי זעירים. לכן, אנחנו מנסים למשוך אותם לבקר באתר לעיתים תכופות, גם כשאינם מחפשים ספקים. כשיזדקקו, אנחנו מקווים שיזכרו לטובה את צוקרים.

ברוח זו, כללנו באתר כמה עמודי תוכן:
מאמרים מקצועיים וחדשות: טיפים ותכנים שיעזרו ליזמים ואנשי פיתוח להצליח במשימתם.
DIY-מוצרים לבנייה עצמית: בשגרת היומיום שלהם, הצוקרים מתכננים ובונים מוצרים שונים אותם הם בונים בעצמם לצרכי הבית והמשרד. לאחרונה ריהטו מחדש את משרדי החברה, כשאת כל הריהוט בנו בעצמם. בעמודי ה-DIY, מתחלקים הצוקרים בידע. הם מאפשרים לגולשים להוריד תכניות מפורטות בפורמט PDF והוראות. על פיהם, הם יכולים לבנות לעצמם את המוצרים.



המותג הושק לפני כודשיים, וכבר מושך תשומת לב בקרב יזמים בארץ ובעולם. 

קונספט אסטרטגי, קופירייטינג וניהול הפרוייקט: יורם בר-סלע
קופירייטינג: לינדה טריפון
עיצוב גראפי: אוריאל אמגר
בניית האתר: INTIGO

שלכם,
יורם בר-סלע



לכתבה 2 בסדרה, על בניית המותג של פיגמנטים - סודות היצירה בצבע – הקליקו כאן

נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן