7.8.2012

אנימיקס 2012 – פסטיבל האנימציה והקריקטורה הבינלאומי ה-12


בפעם ה-12, יוצא פסטיבל האנימציה והקריקטורה הבינלאומי לדרך. 8-12 באוגוסט בסינמטק תל-אביב, בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו - המחלקה למופעים, ובחסות המועצה הישראלית לקולנוע- משרד התרבות. בפסטיבל עשרות אירועים, תערוכות, מאות סרטי אנימציה, מפגשים, סדנאות, כיתות אמן, הרצאות, פעילויות לילדים ויריד דוכני קומיקס. 

מושיק לין – יקיר הפסטיבל

אות יקיר הפסטיבל יוענק השנה לקריקטוריסט מושיק לין, איש קיבוץ נצר סירני, כיום קריקטוריסט הפוליטי של עיתון מעריב. לין היה הקריקטוריסט הפוליטי של עיתון "דבר", בו אייר במשך 16 שנה עד סגירתו. במקביל אייר למגזין "כותרת ראשית" ולערוץ הראשון. לצד עבודתו זו אייר כ-30 ספרי ילדים, השתתף בתערוכות רבות בארץ ובחו"ל והוא מרצה לתקשורת חזותית באוניברסיטת בן גוריון. לאחרונה זכה מושיק בפרס דוש לקריקטורה, המוענק לצד פרס סוקולוב לעיתונות, מטעם עיריית תל אביב. מושיק נחשב לאחד הקריקטוריסטים הרהוטים והמבריקים בתחום האמירה הפוליטית ומצטיין בקו נקי, בהיר וקולע.

במסגרת הפסטיבל, תוצג תערוכה חדשה של מושיק לין "האנדרדוגים" המציגה בקריקטורות שלו את כל הדפוקים, החלכאים והנדכאים בחברה הישראלית.

תערוכה נוספת שתוצג לראשונה בתל אביב היא: " רעיות ראש הממשלה". נשות מנהיגי ישראל בעיניהם של 30 קריקטוריסטים הבודקים מה משותף לפולה בן גוריון, לאה רבין, שרה נתניהו ואחרות ומקבצים יחד בקווים חדים את עשר ה"גברות הראשונות"  של ישראל מקום המדינה ועד הלום. אוצר התערוכה: דן פתיר.

זאב, זאב...

במלאת עשור למותו של הקריקטוריסט זאב יקיים הפסטיבל אירוע בהשתתפות רוה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, ליה קניג ואבי מלר – אנשים שמתגעגעים אליו ומספרים על האיש שהעביר את חוויותיו המצוירות בתחומי הפוליטיקה, התרבות והספורט.

צנזורה?

מפגש עם הקריקטוריסט שלמה כהן תחת הכותרת : "מי פוסל בארץ קריקטורות בעיתונות? " על הגבולות הדקים בין חופש ביטוי וטעם טוב.

מוביוס עם פנים רבות

הרצאה של  מישל קישקה על מוביוס, מאייר הקומיקס הצרפתי שהלך השנה לעולמו.

שביעיות באוויר 7X7X7

פאצ'ה קוצה בגרסת המאיירים - שבעה מאיירים בכירים מציגים 7 אייטמים  ב – 7 דקות כל אחד: מישל קישקה על ספרו החדש "דור שני", שלמה כהן על קריקטורה פוליטית מונפשת, אורי פינק מרגיז את הממסד, אילנה זפרן על טור הקומיקס "רישומון" בעכבר העיר" , אמיתי סנדי על מחאה דרך קומיקס ועוד


אופרה בראי עקום

המופע  "אופרה בטירוף" ,מופע מוסיקלי למבוגרים ונוער בהגשת המנצח והפסנתרן דודי זבה. גירסה מיוחדת על  קסמי עולם האופרה וגיבוריה הבלתי אפשרים, בה האנימציה נכנסת לתמונה. המופע כולל שלל בדיחות מוסיקליות, חיקויים והשתלחויות בענקי המוסיקה האופראית כמו פוצ'יני, ורדי ורוסיני המשולבות עם קטעי הנפשה מלאי הומור.

ווקאלי גלובאלי

שמיניית ווקאל בקונצרט אהבה חובק עולם, בתוכנית מיוחדת המשלבת בין שירים וקטעים מוסיקליים מכל העולם הנוגעים בנושא האהבה לבין קטעי אנימציה ייחודיים, שיוקרנו סימולטנית על הבמה.

פוקוסין

לציון 20 שנה ליחסים הדיפלומטים בין סין לישראל יקיים הפסטיבל את "פוקוסין" מסגרת שתאפשר הצצה לענק במזרח. פנורמת סרטי אנימציה מיוחדת מסין תוגש על ידי  ליו וואנג, מזכ"ל ארגון האנימציה אסיה/פסיפיק, בייג'ין ובה יציג את המהפכה המתרחשת כיום בתחום האנימציה בסין ובמסגרתה תעשיית האנימציה שצומחת בקצב מסחרר. 

בנוסף יתקיים מפגש עם מישל קישקה על "הקו הנקי" של הקומיקס הסיני ממנו הושפע יוצרו של טין טין. קישקה יספר על המפגש התרבותי האישי שלו עם סין‫,‬ בה ביקר ובעקבות כך יצר קומיקס על מיסטר טי בסין.

לייזה דונלי – אשה עושה אנימציה?

אורחת נוספת בפסטיבל: אחת מהנשים המעטות בעולם העוסקות בתחום וזוכה להערכה רבה היא הקריקטוריסטית המובילה של מגזין ה" ניו- יורקר" – לייזה דונלי (ארה"ב) . דונלי מזוהה עם הומור שנון הנוגע בייחוד לדמויות נשיות ויחסיהן עם העולם העכשווי הסובב אותן. בפסטיבל תקיים דונלי מפגש אמן חד פעמי.

כמה זה עולה לנו?

מסגרת מיוחדת ברוח הזמן הזה תעסוק בהיבטים של הכלכלה הנוגעים לכל אחד ואחד:  "על כלכלה, עושר, עוני ומחאה חברתית"- תוכנית עם  נחמיה שטרסלר הפרשן הכלכלי. 

בפעם הראשונה מביא הפסטיבל סרטים חדשים העוסקים בעולם הכלכלה, עסקים, בנקאות ומשברים פיננסיים. האנימציה מציעה פרשנות קלילה מונפשת המתייחסת באופן יצירתי לשאלות הקיום האנושי ויכולת האדם לפרנס את משפחתו בכבוד. 

בין הסרטים שיוצגו בקטגוריה זו: 

הקריירה  הפיננסית שלי /ג'ראלד פוטרטון / קנדה מהתלה מהוקצעת על חווית הבנק הראשונה של אזרח קטן, עם משכורת צנועה.  לתובנה מטלטלת, שיחס הבנק ללקוח הוא על פי גודל הפקדתו.

בבל / ארדמן / פיטר לורד ודוד ספרוקסטון / מהתלה נלעגת ומוגזמת באנימציית פלסטלינה משוכללת, מבית  אולפני ארדמן הנודעים. מפגש מאיים עד מגוחך  של אילי הון, שיכורי כוח וביטחון עצמי, שסיסמתם היא "שלום ורווחים" והם, לדעתם דואגים לעולם ולרווחת תושביו ולא חבורת השמאלניים, קומוניסטים ברברנים המדברים בשם השלום והצדק.

עצבות גדולה /וינסנט פארונו / צרפת  הפנים האחרות של הכלכלה הכוחנית,  הנדלנ"ית,  הדורסת  את האם דלת האמצעים ובנה, הגרים בבית קטן, החייב להיהרס כדי לבנות במקומו  מגדל מהודר, רב קומות.

מניע/ ציור הרצאה של דן פינק / ארגון ה RSA המטפח פרויקטים תבוניים הקשורים בהבנת מורכבות החיים במאה ה 21, מפיץ גרסאות קצרות של הרצאות בתחומים שונים, תוך כדי איור סימולטאני, צמוד לדיבור. 
הקטע שיוקרן הוא מתוך הרצאתו של הסופר והעיתונאי דן פינק הנותן הסבר מפתיע ומאתגר למוטיבציה האנושית להשתפר, להצטיין, ולהמציא לפיו לא הכסף מהווה את התמריץ האמיתי ובוודאי אינו היחידי לגרום לאנשים להוציא מעצמם הרבה יותר.  

חכמת הפרצוף

אירוע מיוחד יוקדש ל מקבץ סרטים ייחודי המציג את התייחסות האנימציה לפרצוף האנושי:  סוד המבט, ההבעה, האופי, הרגש והתכונות המשתקפות באמצעות תווי הדיוקן. בתכנית הדגמות ופרשנות חזותית מפי ד"ר קובי אסף, שחקן, מנחה שחקנים, מנהלים ופוליטיקאים ברזי שפת הגוף ותקשורת בינאישית שימחיש בדרכו המיוחדת את המורכבות של הפנים ויכולתן להעביר מידע נסתר של רגש, אישיות ומצב רוח.

מסיכות / פיוטר קארוואס/ פולין  אנימציית מחשב על אדם המחפש מסיכה מתאימה לעטות על פניו, כדי שיוכל להיראות בחוץ.
על אהבה וגניבה / אנדריאס היידקה /גרמניה סרט חדש שכולו שעשוע חזותי המורכב מעשרות פנים של דמויות ידועות, מההיסטוריה, הפוליטיקה הפולקלור והתרבות

הפנים שלך / ביל פלימפטון / ארה"ב / אחד מהסרטים הידועים ביותר של יוצר האנימציה העצמאי, פלימפטון האגדי המבוסס על שיר אהבה נאיבי כשהיוצר משתלח בפנים של גיבורו,לש אותם, חותך ומרכיב, מעקם ומותח בהומור מטורף

Amerlock / ז'אק רמי ג'יררד /צרפת  סרט פלסטלינה של חבורת סטודנטים צרפתיים היוצר מטמורפוזות מהירות של פרצופי דמויות אמריקאיות נודעות, של זמננו.  רצף הפרצופים הניתכים זה לתוך זה יוצר את מה שהם חשבו כ"פורטרט אמריקאי".  מיקי מאוס, ג'והן ווין, רונאלד ריגן, מרלין מונרו ועוד איקונים.

מונה ליזה יורדת במדרגות / ג'ואן  גרץ /ארה"ב  גרץ עובדת עם צבעי פלסטלינה ישירות תחת המצלמה, ועוברת בעזרת מטמורפוזות רהוטות בין יצירות האמנות המפורסמות עם הפורטרטים המפורסמים ביותר בציור המודרני מהמאה ה 19 ועד ימינו . הסרט זכה באוסקר ב1992 ונחשב כפלא וירטואוזי של שליטה בציור, באנימציה וברזי הציור הקלאסי.

סיפור אישי

אסופת סרטים ובכל אחד סיפור אישי, אמיתי מסופר בד"כ בגוף ראשון, המבוסס על אירועי אמת עם היכולות של האנימציה להוסיף לו ממדים נוספים של תובנה וריגוש. בין הסרטים:

הרחוב /קרולין ליפ/ קנדה / ע"פ מרדכי ריצ'לר סיפור ילדות בשכונה יהודית במונטריאול בשנים שלאחר מלחמת העולם. ילד יהודי מספר על סבתו החולה הנוטה למות, ועל רצונו שהיא "תזדרז" כדי לפנות לו את החדר.

היא הייתה היחידה/האחים ראוך / ארה"ב  גבר אמריקאי מתאר את אהבתו לבחורה מהרגע הראשון שראה אותה. קרן עבדה בקומה ה 101 במגדל הצפוני של התאומים. וריצ'רד יכול היה לראות את חלון משרדה מחלון דירתו. כך גם יכול היה לראות את העשן שהתאבך ממגדלי התאומים באותו בוקר ארור ולהבין שאיבד את אהובתו שטרם הספיק לשאתה לאישה. 

האם משהו ראה את השדים של אמי?/פאולין רולאנד / צרפת/ סטודנטית צרפתייה בסרט ראשון שלה, מתארת בגוף ראשון את פתיחותה המביכה של אימה בכל הנוגע לחשיפת שדיה בחוף הים, בבית, ולמעשה בכל הזדמנות. 

ראש קריאטיבי

תוכנית ראשונה מסוגה בהגשת איש הפרסום, אבי וינוגרד  המציגה סרטים המתמודדים עם שאלות בנושא יצירתיות: מהיכן מגיעה ההשראה? האם ניתן לפתח יצירתיות? האם קיימת דרך לעורר אותה?

למה האדם יוצר/ סול באס/ ארה"ב. סרטו זה של האמן האמריקאי היהודי סול באס נחשב לאבן דרך בהבנת תהליכי חשיבה יצירתית המולידה רעיונות חדשים, העשויים להיטיב את גורל האנושות ואת חיי האנשים.



דחייה / ג'וני קלי /רויאל קולג' אוף ארט / לונדון סרט סטודנטים המנסה להבין את התופעה האנושית השכיחה של "דחייה ו"דחיינות" . 
כמה עצות לרעיונות טובים/ לאנגרה קולג' / מעין מתכון לרעיונות טובים. 
היופי בשוני /ברונו  בוצטו / איטליה. רעיונות  חכמים ומלאי השראה, מיוצר אנימציה וותיק ומוערך.
                            

בין אנימציה לסקס

על הקשר הבלתי מוכר "בין הנפשה לסקס" יקיים הפסטיבל בהנחיית דודו שליטא תוכנית מבדרת על דרכה הייחודית של האנימציה להתגבר על השמרנות והצביעות האופפים את דרכי הביטוי על נושא המין ובה מבט היסטורי על התפתחות הטיפול בסוגיית הארוטיקה והסקס, החל מרמזים נסתרים ועד יציאה פומבית, עם אמירה אמיצה ובוטה. מבטי בופ הותיקה וההצצות למחשופה הנדיב, דרך פריץ החתול, חובב האורגיות ועד הפתיחות חסרת הגבולות, כמעט, של ימינו.  
צמד המאיירים חסרי העכבות עמוס אלנבוגן ונירמו (ניר מולד) יחשפו כמה מעבודותיהם החדשות המשלבות באופן יוצא דופן יצירתיות ויצרים . עבודותיהם של השניים מעוררים עניין בקרב עורכי מגזין הסקס הנודע "האסלר".

Drink & Draw לראשונה בפסטיבל

חידוש בפסטיבל יהיה אירוע ה Drink & Draw שיתקיים ביומו הראשון של הפסטיבל בפאב הפורטרז אנד סנז (מול הסינמטק) במסגרתו יתארחו ארבעה אמני קומיקס וקריקטורה שיחזיקו מכחול ביד אחת וכוס בירה ביד שנייה , יציירו על פי הצעות אורחי הפאב ויאתגרו את הצופים במבחני שנינות, הומור וקיבולת בירה.

אנימציה בעבודת יד

מחווה מיוחדת יערוך הפסטיבל ליצירות אנימציה העשויות מציור ידני טהור בניגוד לאנימציה הממוחשבת ועתירת הטכנולוגיות. בין היוצרים אמנים שציירו בדרך הרגילה, בעפרון או ציפורן, אחרים ציירו בחול, במלח או בצבעי שמן, תחת המצלמה.

סיזיפוס/ מרסל ינקוביץ/ יוגוסלביה  סרטון קצרצר של היוצר האגדי של פעם, המתאר את סיזיפוס הנוכל שנענש על ידי זאוס להעלות שוב ושוב  אבן כבדה לראש הר.

סוס /ויטולד גירץ / פולין  אמן גדול זה מתמחה בטכניקת הציור הקשה מכולן, הציור בצבע שמן מתחת למצלמה. גירץ אוהב סוסים מושבע יוצר אטיוד מכושף של החיות האצילות בשלל תנועותיהם המרהיבות.  סוסיו נראים כקמים לתחייה מתוך ציורי שמן אמנותיים.

כרמן – הבאנרה / אלכסנדרה קורג'וו / פולין   קורוג'וו יוצרת את ציוריה גם היא תחת המצלמה, אך חומריה הם אבקת מלח צבועה. כרמן הצוענייה החושנית מפציעה מבין גלי הצבעים העזים בעוצמה וקצביות.

בריטניה / ג'ואנה קווין / בריטניה קווין היא בין אבירות העיפרון האחרונות באירופה, ובנוסף לכך היא מצטיינת בחוש הומור חריף, בעין ביקורתית ויכולת קריקטוריסטית  נדירה. האימפריה הבריטית הקורסת מצטיירת בידי קווין ככלב בולדוג מזדקן, הרובץ על שרידי הממלכה הענקית שהצטמקה מתחת לעכוזו, ומתגעגע לימי הקולוניאליזם המלכותי, מלאי ההוד וההדר, בהם שלט במחצית העולם.

אבא, בראי האנימציה

מבחר סרטים מרגש שיוקרן בפסטיבל , יגיש  ספקטרום מרתק של זוויות על "אבא"- האיש המשמעותי ביותר בחיי אנשים באשר הם.

החיים/ ג'ון קי קים  /אב קשוח מטפס עם בנו התינוק, הקשור על גבו , על עמוד טוטם מגולף,  גבוה ככל שהעין משגת. האב גורר עמו בנוסף שק גדול וכבד.  זוהי מטפורה קוריאנית לטיפוס במעלה החיים.

8848 / גריגורי ג'נינגס /צרפת .סיפור אישי על אב שמצא את מותו בטיפוס על האברסט. הבן יודע שאביו היה יוצא למסעו הגורלי בכל מקרה. דבר לו היה עוצר בעדו. הוא עמוס בכעס, וההרבה געגועים.

האבדות והמציאות של הרגשות האנושיים/מרטין וולנר סטפן לוטנברג / גרמניה על התמודדותו של יוצר הסרט עם מותו הפתאומי של אביו האהוב. 

Sinna Man /(אדם כועס) של אניטה קילי מנורבגיה. סרט קשה המתאר, בקולו  של ילד מבוהל, חמוד להפליא, את החיים לצד אבא עם התקפי כעס בלתי נשלטים. 

007

חובבי סרטי המתח והריגול בעולם מציינים השנה מלאת 50 להשקת הסרט הראשון בסדרת ג'יימס בונד, פרי דמיונו של יאן פלמינג. רגע לפני נחיתתו של הסרט ה-23 בסדרה, מביא הפסטיבל מבט אחר, מהזווית הלא טבעית לסרטי האקשן של סוכן הוד מעלתה, 007 -  זווית האנימציה. האנימטור ניר מולד יגיש מסע אקשן וציניות לאחת המיתולוגיות הקולנועיות.

חולמים על האוסקר

כמו בכל שנה גם השנה יקרין הפסטיבל סרטים מתוך האוסף של מיטב הזוכים והמועמדים לאוסקר, במשך עשרות שנות האנימציה.

הספרים המעופפים, המופלאים של מוריס לזמור. זוכה פרס 2012. סרט המתאר אסון טבע כביר המטלטל את תושבי העיר, ומוחק, בדרך אלגורית, את ספריהם. אנושיות ותקווה.
דסטינו-  השלמתו  של מיזם ישן של שני ענקי אמנות, סלבדור דאלי וולט דיסני שהחלו לתכנן בשנת 1946, סרט אנימציה באיכויות הגבוהות של דיסני ובעיצוב הייחודי של דאלי. הפרויקט  נתקע בשלביו הראשונים, ונשכח מלב, עד שנתגלה מחדש לפני מספר שנים וזכה להשלמה בבימוי במאי צעיר שלא הכיר את שני הענקים המקוריים.

יום הולדת לבוב / אליסון סנודן ודויד פיין / זוכה 1994 מהקלאסיקות הגדולות של האנימציה המודרנית. מסיבת ההפתעה לכבוד יום ההולדת 40, שמתכננת אשתו המסורה והפתיה של רופא שיניים משועמם, הופכת למפגש מביך במיוחד שלא יישכח במהרה.

Birthday Boy /סג'ונג פארק מקוריאה / מועמד 2004   סרט המבוסס על סיפורו האמיתי של סטודנט קוריאני הלומד אנימציה באוסטרליה.

ילדת הגפרורים הקטנה /דיסני/ רוג'ר אלרס,/מועמד 2006/ סיפורו הקלאסי סוחט הדמעות של ה.כ. אנדרסן  בעיבוד חדיש של אולפני  דיסני. 

אנימציה טריה

מקבצים של סרטים חדשים מחו"ל המככבים במיטב הפסטיבלים, יוקרנו בפסטיבל ובהם: "הקולנוען" סרט מפולין בתלת ממד מרהיב, על ממציא פיקטיבי, הקרוב מאוד להמצאת הקולנוע. 
בית שימוש ציבורי הומורסקה נוגעת ללב, על אישה קטנה העובדת בתפעול בית שימוש ציבורי לגברים, ומחפשת את אהבת חייה בין כל הגברים העוברים לפניה בדרכם להטיל מימיהם.
סיפור של עובדות – סרט על ילדה הגדלה ליד אמה, המנהלת בית בושת לחיילים אמריקאים המוצבים בבסיס האמריקאי בקוריאה הדרומית. 
רו /פלורין גרלייר מצרפת סיפור קטן אוהב וכואב על זוגיות מהסוג השכיח אצל צעירי ימינו. הבחורה מנוגה והבחור ממאדים (או להיפך) מתעלסים בחדווה רבה, אך מצליחים שלא לתקשר בנושאים הפשוטים ביותר. 
בתוך העור / זולטן הורוואס / מפגש רומנטי, (מצולם בלייב),בין צעיר וצעירה הופך להתעלסות אירוטית עדינה ומלאת רגש בחוף הים.

אנימציה בפרסום

גם השנה יוקרן המיטב והחדשני  של סרטי פרסומות, סרטים קצרים  ומוסיקליים בשיתוף עם  אתר STASH  האמריקאי, שהוא כיום זירת האינטרנט החדישה ביותר לכל אמנויות האנימציה והאפקטים המיוחדים.


אנימציה ישראלית

יומו החמישי של הפסטיבל יוקדש לאנימציה הישראלית. גם השנה תתקיים תחרות "אסיף"- התחרות השנתית של האנימציה הישראלית המהווה מפגן נושא פרסים של מיטב ההנפשה שנוצרה בישראל בשנה האחרונה, ובנוסף יתקיימו הרצאות מקצועיות במגוון נושאים מתחומי האנימציה, הטכנולוגיה ומשחקי המחשב. 

אנימציה באורך מלא

קמטים סרטו של היוצר הספרדי איגנציו פרראס משנת 2011, המבוסס על ספר קומיקס של פאקו רוקא עטור הפרסים. הסרט עוסק בידידות מופלאה בין שני ישישים אמיליו ומיגואל, המבלים את השלב האחרון בחייהם בבית אבות. 
המופע של מספרי הסיפורים סרטו של היוצר הצרפתי ז'אן קריסטוף רוז'ר, שנעשה ב- 2010. סרט על  אבא המספר לילדיו מדי ערב סיפור שלפני השינה. בעזרת ילדיו הופכים הסיפורים למשהו אחר, מצחיק, בלתי אפשרי ולעיתים אפילו  נורא. 
נשמת התמונות הזזות , סרטו התיעודי של היוצר הצרפתי ג'רום פרייר משנת 2011.
העוסק בסיפוריהם של האמנים, החולמים ההוזים והגאונים- אותם החלוצים שהביאו להמצאת הקולנוע. 

מדע באנימציה | אנימציה במדע

מפגש יצירתי על המצאות ששינו את פני העולם והופעתן בסרטי אנימציה. התוכנית מתקיימת בשיתוף מכון וייצמן למדע. 

חגיגה של אנימציה לילדים – כל בוקר
חגיגת של בילוי החופש הגדול לילדים ולכל המשפחה: כבכל שנה פותח פסטיבל "אנימיקס" את שעריו בכל בוקר בהקרנות סרטי אנימציה לילדים והורים, סדנאות ומפגשים עם יוצרים מהתחום. כמה מתוכניות האנימציה בפסטיבל הן מקבצי סרטי אנימציה קצרים המוגשים ברצף, ללא הגשה או הנחייה ותוכניות נוספות ילוו במגישים, מנחים, שיעזרו לילדים הצעירים להתחבר אל התכנים, בעיקר בסרטים שיש בהם טקסטים מתורגמים.

הדגש בבחירת התוכניות לילדים אומר דודו שליטא , אוצר תוכנית האנימציה של הפסטיבל הם חומרי איכות שהולכים ונעשים נדירים בשידורי הערוצים המסחריים. אנו משתדלים להחזיר לתודעה סרטי איכות מהעולם ומישראל, המבוססים על יצירות ספרותיות איכותיות ומבוצעות באנימציה מהסוג של פעם, עם תשומת לב לפרטים, לעיצוב איכותי, דיאלוגים אמינים ופסקול ואנימציה מושקעת.

סבא טוביה אוהב אנימציה תוכנית מיוחדת לפסטיבל עם טוביה צפיר בה הוא מגיש את מופע הילדים המצליח שלו כשהם מלווים בפרשנות אנימציה המפיחה בהם חיים חדשים מלאי צבע ותנועה.

קובי מחט וחברים מצויירים כוכב תוכניות הילדים ייקח את הקהל לטיול עם הגיבורים המצוירים של הילדות ובהם: באגס באני, הפנתר הוורוד, טום וג'רי ואחרים. 

השחקן עידו מוסרי, מי שעושה את הדיבוב לבוב ספוג יגיש תוכנית מיוחדת "על סודות האנימציה של סדרות ערוץ ניקולודיאון" ובהן בוב ספוג, דורה, מרקו, אוואטר ועוד רבים.

האנימטור ניר מולד יגיש את "גוגי ומגוגי", סדרה שיצר לערוץ לוגי המספרת על גוגי ומגוגי, אח ואחות המעלים בכל אפיזודה סוגייה מסקנת בדרך מצחיקה ומשעשעת.

יובל בינדר, המוכר מהתוכנית "צינור לילה", יגיש תוכנית על פייסבוק, סרטים ויראליים ודיבוב יצירתי – "רץ ברשת" 

חיות בסרט -  הווטרינר הידוע, אהוב הקהל,  ד"ר רפי קישון, יהיה אורח תוכנית האנימציה "חיות בסרט" . התוכנית  מוקדשת לבעלי החיים הקטנים והאהובים החיים איתנו סביבנו, בתוך הבית וגם לעתים בתוך המיטה שלנו. כלבים, חתולים, תוכים ודגים, וגם כמה חיות מחמד בלתי שגרתיות שהופכות לכאלה. בין לבין יתייחס לחיות המככבות בסרטים.

דודו שליטא, אוצר האנימציה של הפסטיבל יקיים כמדי שנה מפגש אינטימי בו הוא צופה עם הילדים הוריהם, או סביהם, בסרטי אנימציה מיוחדים, מובחרים, תוך שהוא משוחח על הסרטים ומפנה את תשומת ליבם לדברים הקטנים שעושים את הסרט למה שהינו.

סרטי אנימציה על גיבורי סיפורי המופת הישראלים לילדים: מיץ פטל, הכינה נחמה, דירה להשכיר ושמוליק קיפוד.

צלילים מצויירים: מקבץ סרטי אנימציה מוסיקלית בהגשת ברכהל'ה שליטא

סרט שנולד מספר – תכנית מיוחדת של סרטים לילדים המבוססים על ספרים נודעים: "ד"ר דה סוטו" מאת ויליאם סטייג, "הרשימות של וואלאס" עפ"י ברברה בוטנר וג'ראלד קרוגליק "הארנב ובובת הזפת" על פי סיפורי הדוד רמוס.

מנחש גן העד עד שמוליק קיפוד – סרטי אנימציה מסיפורי התורה ועד ימינו

מצויירים ללא מילים – מקבץ סרטי אנימציה לילדים מהעולם – ללא מילים

תרגום בגוף הסרט – בעזרתה של מתורגמנית לשפה העברית  יוכלו ילדים בגיל הרך לצפות בסרטי אנימציה מהעולם ללא צורך בקריאת תרגום .

הנסיך ולדימיר – סרט אנימציה באורך מלא (עלילתי)מרוסיה.  המספר על דמותו האגדית של הנסיך ולדימיר השני ששלט ברוסיה במאה ה – 12 (הסרט יוקרן בתרגום לעברית).

קריקטורות לילדים

כמיטב המסורת , גם השנה יתקיימו סדנאות קומיקס ומפגשים עם יוצרים מהתחום:
השחקנית אורנה כץ תעביר סדנא על סגרת הקומיקס BONE מישל קישקה יספר לילדים על ביקורו בסין והקומיקס שנולד בעקבותיו. דובי קייך ילמד את הילדים כיצד הופכים דינוזאור לדמות קומיקס. אורי פינק חוגג השנה 25 שנה ל"זבנג" עם תחרות טריוויה נושאת פרסים . רחל אחונוב תעביר סדנא בנושא אימה ומסתורין בקומיקס, עמוס אלנבוגן יחוד חידות מצוירות לילדים. מחווה לדמות "לאן נעלם מיסטר טי?" דמות הקומיקס שיצר מישל קישקה במגזין לשעבר "משהו". 

במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיים ברחבת סינמטק תל-אביב "שוקומיקס" – יריד הכותרים המצויירים (קומיקס) הגדול ביותר בישראל בהשתתפות עשרות יוצרים המציגים את מרכולתם ויצירתם ושלל מוצרים נלווים (merchandize) 
המנהל האמנותי של הפסטיבל הוא ניסים (נוסקו) חזקיהו, אוצר האנימציה הוא דודו שליטא, המפיקה: גלית ברסקי. 

להזמנת כרטיסים: 03-6060800, שלוחה 1 או www.animixfest.co.il

שלכם,
יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן