15.5.2011

כיתת אמן עם האנימטור Tomasz Baginski

סינמטק חולון – 17 במאי 21:00


סינמטק חולון, המכון הפולני והאקמיה בצלאל לאמנות ועיצוב, מקיימים כיתת אמן עם האנימטור הנודע תומאש בגינסקי, המנהל האמנותי של סטודיו Platige. בגינסקי, מאייר, במאי ואנימטור עטור פרסים, אינו תוצר של המסגרת האקדמית. הוא "אוטודידקט", מה שלא הגביל את הצלחתו. סרטיו של בגינסקי ניכרים באיכות חזותית יוצאת דופן. האיורים, התאורה, האווירה נוצרים ביד אמן.


סרטו הראשון Rain, זכה בכמה פרסים מקומיים (בפולין) והפך לעבודה המייצגת של סטודיו Platige. בשנת 2002, יצר את הסרט Katedra (The cathedral) המציג מבקר בכנסיה סוראליסטית הבנויה מדמויות אנושיות המגיבות לביקורו של האיש. הסרט זכה בפרס הראשון בפסטיבל siggraph, הפסטיבל המוביל לאנימציה ואפקטים מיוחדים. שנה לאחר מכן, היה הסרט מועמד לפרס האוסקר, לסרט האנימציה הקצר.


Fallen art
בשנת 2005, זכה בפרס ראשון נוסף בפסטיבל Siggraph עבור סרטו Fallen art. בגינסקי הוא האמן היחידי בעולם שזכה פעמיים בפרס הראשון ב- Siggraph. הסיפור מקאברי. מפקד צבא מדושן עונג, מעיף את אחד החיילים ממגדל גבוה, לא לפני שהוא מעניק לו אות כבוד. נחיתתו של החייל מצולמת ע"י האמן, המשלב אותה בסרטון אנימציה של ריקוד מוות משעשע, המורכב מהמוני צילומים כאלה. האמן היוצר רוקד בהתלהבות יחד עם הדמויות שבסרט. (האנימטורים שבינינו מבינים שדרושים 24 חיילים נופלים לכל שניה של סרט. צמרמורת). הרעיון מזעזע. הביצוע מדהים באיכותו.




The Animated History of Poland
בשמונה וחצי דקות, סוקר בגינסקי את ההיסטוריה הרוויה במלחמות וזעזועים, החל מהתיישבות הראשונים, ההתנצרות של פולין, ועד להפיכתה למדינה דמוקרטית והצטרפותה לאיחוד האירופי. את הסרט הפיק בגינסקי לקראת תערוכת אקספו בשנגחאי – 2010.




Kinematograf

בשנים 2009-2010, ביים בגינסקי את הסרט הקצר "סינמטוגרף", על פי סיפור קומי של Mateusz Skutnik. קולנוען "ממציאן", עסוק מאד בעצמו, מתאהב בדמות שבסרט, ונזכר לחשוב גם על אחרים ועל העולם... כשהכל כבר מאוחר מדי. כפי שניתן לראות בטריילר, מעבר להיותו מרגש, הסרט מפעים באיכות הויזואלית שלו ובדמויות הרב-מימדיות.







רשימת סרטיו כוללת את:
Rain (1998)
The Cathedral (2002)
Undo (2002)
Fallen Art (2004)
The Witcher (2007)
Seven Gates of Jerusalem (2009)
The Kinematograph (2010)
The Animated History of Poland (2010)


במסגרת הערב, יקרין תומאש בגינסקי מסרטיו וישוחח על הטכניקות והרעיונות בסרטיו. זו הזדמנות פז לפגוש אמן בקליבר בינלאומי וללמוד מנסיונו.




לפרטים נוספים www.CinemaHolon.org.il
לאישור הגעה: info@cinemaholon.org.il. ההשתתפות ללא תשלום, אבל מספר המקומות מוגבל.


שלכם,
יורם בר-סלע






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן