11.7.2012

Mr. Leonardo – סרטון אנימציה


"Mr. Leonardo" או בשם החיבה שקראנו לו בהפקה: “אדון לאון”, החל את דרכו כתרגיל קצר בקורס אנימציה. סרטון פשוט אודות כלי שרטוט היוצאים למרד נגד אדריכל מנופח אגו, שמשתמש בהם ליצירתו "הנעלה". וברקע, תמונתו של ליאונרדו דה-וינצ'י (שהאדריכל רוצה להידמות לו) מגיב על ההתרחשויות באנימציה מצוירת שיצר ידידנו גלעד בן צור. 
התרגיל הסתיים כמה חודשים מאוחר יותר, לאחר לילות רבים ללא שינה שבהם הזזנו חפצים… וצילמנו, קפצנו באוויר וצילמנו, המצאנו אינספור פתרונות טכניים שמתחו את יכולות האנימציה של אותה עת כמעט עד הקצה... והזזנו וצילמנו והזזנו … בעבודת נמלים חרוצות ויצירתיות.

יצרתי אותו יחד עם חברי ללימודים בשנת 1981. קבוצת סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, במסגרת קורס אנימציה של יצחק יורש. לפני כ-30 שנה!!!, בלי מחשבים ותוכנות, בלי רובוטים, פשוט עבודה סיזיפית של שעות רבות, על כל כמה שניות של סרט. תרגיל פשוט של שבוע ימים שהצליח לנו טוב מדי. היה ברור לנו שהרעיון מדליק, אבל התוצאה לא היתה מספקת. אז שיפרנו וצילמנו שוב ושוב, עד שזה יצא... כמעט טוב מאד. יש עדיין הרבה מה לשפר, אבל זה יחכה כנראה לגלגול הבא.

יצחק יורש, שכנראה נהנה מהגישה המעשית של הסטודנטים לעיצוב תעשייתי, משך אותנו למעלה, למעלה. "זה לא מספיק מיוחד" הוא אמר. "נסו לחשוב על משהו יוצא דופן. ממש בלתי אפשרי". וכך, בילינו לילות כימים בליטוש התסריט ובעיקר בביצוע הצילומים. שילבנו כל טכניקה אפשרית (בעידן הצילום על פילם ועריכה בשיטת AB-Roll), כדי ליצור אפקטים מדהימים. חבל שלא חשבנו לצלם את תהליך העשייה. לא הייתם מאמינים.




השתתפו בהפקה:
• שחר קליין - שגם גילם את תפקיד האדריכל  "המנופח"
• גלעד בן צור, שגם צייר את ליאונרדו דה וינצ’י -24 ציורים לכל שניה של סרט!!!
• ערן חמד
• אלון אבן פז
• ואנוכי, יורם בר-סלע

• המורה לאנימציה ויועץ אמנותי: יצחק יורש
• סיוע טכני: אברהם אדרי – אין אתגר טכני שהוא לא יודע לפתור

להנאתכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן